Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:25:14 GMT

خوراکی که ذهن شما را آرام می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۰۸۹

خوراکی که ذهن شما را آرام می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان تایمز،  نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد خوردن گیلاس می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت جسمی و روحی خود از کنترل سطح قند، کاهش اسید اوریک اضافی گرفته تا آرامش ذهن را افزایش دهید.

به گفته کارشناسان، مصرف این میوه برای افرادی که  نکات و ترفندهای زیادی را برای رفع اضطراب و مشکلات خواب امتحان کرده‌اند اما چندان نتیجه نگرفته‌اند، یک راه موثر برای آرام کردن ذهن و افزایش سطح هورمون خواب ملاتونین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوردن گیلاس نه تنها شما را شاد می‌کند، بلکه به شما کمک می کند تا سلامت جسمی و روحی خود را افزایش دهید.

 دیکسا باوسار، محقق این پژوهش و  متخصص آیورودا* می‌گوید: گیلاس سطح ملاتونین آنتی اکسیدانی را در بدن شما افزایش می‌دهد و درنتیجه به شما کمک می‌کند آرامش  و خواب خوبی داشته باشید. ملاتونین موجود در گیلاس یک داروی فوق‌العاده برای بی‌خوابی است که می‌تواند به راحتی از سد خونی مغزی عبور کند و اثر تسکین‌دهنده‌ای روی نورون‌های مغز ایجاد کند، ذهن را آرام می‌کند و اضطراب و تحریک‌پذیری را کاهش می‌دهد که همچنین به تسکین سردرد ناشی از تنش یا استرس کمک می‌کند.

گیلاس سرشار از ویتامین A و C است و به تنظیم ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند و همچنین خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد. 

* آیورودا یک علم باستانی و کهن و نزد بسیاری از افراد هندی و اروپا و آمریکاست که از هندوستان ریشه گرفته و به خصوص در هند بسیار مرکز توجه‌ است، اگر چه در کشورهای دیگر نیز در قالب طب جایگزین استفاده می‌شود. در آیوردا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلاس مشکلات خواب آنتی اکسیدان استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کابوس پرسپولیس برای حضور در ال‌کلاسیکو

آفتاب‌‌نیوز :

مدافع مستحکم سپاهانی‌ها که در دیدار مقابل نفت آبادان با خطای مهاجم نفتی‌ها، یوسف کی‌شمس، به زمین افتاده و از ناحیه دست دچار شکستگی شده بود، با گذشت حدودا یک ماه از آن مسابقه آرام آرام به شرایط مطلوب برای حضور در ترکیب سپاهان نزدیک می‌شود.

دانشگر در شرایطی که سپاهان را مشکی به نام کمبود مدافع تهدید می‌کند، در صورت رسیدن به فرم مناسب، مهره‌ای غیرقابل جایگزینی برای ژوزه مورایس خواهد بود که در این فصل روی این مدافع بوشهری تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده بود.

دانشگر، اما با پشت سر گذاشتن مراحل درمانی، حالا به شرایط بازی رسیده و قرار است برای بازی با پرسپولیس همراه با تیم به تهران بیاید. البته حضور او در این بازی به نظر مورایس بستگی دارد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • آمادگی کابوس پرسپولیس برای حضور در ال‌کلاسیکو
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • جوی آرام در لرستان
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال