Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@00:41:05 GMT

صد سالگی سازمانی برای خدمت‌گزاری و بشردوستی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۱۱۹

صد سالگی سازمانی برای خدمت‌گزاری و بشردوستی

انسان موجودی اجتماعی است و نیازمند همکاری، تعاون، خدمت‌رسانی است. زندگی انسان‌ها بدون کمک به یکدیگر پا نمی‌گیرد، لذا باید اینها باشد تا یک زندگی پیشرفته اجتماعی رقم بخورد. بعضی‌ها خدمت می‌کنند تا مشهور شوند، کسب ثروت کنند یا بعضی‌ها علاقه‌‎مند به خدمت هستند اما خدمتی ارزشمند است که با انگیزه بشردوستی و نوع‌دوستی همراه باشد و انسان هم‌‎نوع خود را مورد علاقه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسلام هم نوع‌‎دوستی ستایش شده و باید انسان را به خاطر اینکه خلق خداست، دوست داشت. خدمت رساندن به مخلوقات خدا به قصد تقرب به خداوند یکی از فرایض الهی محسوب می‌شود و خدمت به انسان، خدمت به اسلام و مسلمین است.

هلال احمر یک سازمان غیرانتفاعی است و سازمانی است که درصدد مال‌اندوزی نیست. هدف این سازمان خدمت‌گزاری است و برای خدمت به خلق خدا تشکیل شده و انگیزه این سازمان همان انگیزه بشردوستی و نوع‌دوستی است و هدفش هم کاهش رنج و درد نیازمندان است. در جهان تعداد بسیار زیادی زلزله، سیل، آتش‌سوزی و سایر بلایا پدید می‌آید که هدف هلال احمر کاهش این دردهاست تا با کاهش رنج انسان‌ها، آرامش در جامعه با حفظ کرامت انسانی برقرار شود.

هلال احمر درصدد حفظ سلامت و صحت افراد جامعه برآمده، چون جامعه باید سالم باشد و در همه ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، هلال احمر به دنبال حفظ سلامت جامعه است و از سوی دیگر هلال احمر به‌دنبال گسترش اخوت و دوستی بیشتر در جامعه است.

خداوند متعال می‌فرماید با یکدیگر تعاون داشته باشید و برپایه نیکی و تقوای الهی به هم کمک کنید نه براساس اهداف شیطانی. در جهان بعضی‌ها هستند که کمک می‌کنند اما این کمک براساس اهداف شیطانی است. انسان‌ها مکرم هستند و احترام مؤمن از احترام به کعبه بالاتر است و اگر جامعه بشری درک کند آنچه را برای خود نیک می‌خواهد برای دیگران هم نیک بخواهد، شرایط بهتری را در جهان شاهد خواهیم بود.

مؤمنان خدمتگزار یکدیگر هستند. انسانی که سودی برای جامعه ندارد و مدام به فکر خود و زندگی خود است و رنج دیگران را فراموش کرده و به قول غربی‌ها فکر می‌کند مشکل دیگران به آنها ربطی ندارد، مشکلات در جامعه بشتر خواهد شد.

هلال احمر فضایی را برای خدمتگزاری به دیگران فراهم کرده است. این سازمان خدمت داوطلبانه را در دستور کار قرار داده و نیروی کارمند به آن معنا ندارد و یک جمع داوطلبانه است و اگر ثروتی دارد، ثروتش را به میدان می‌آورد تا بتواند خدمت کند. حدود یک میلیون جوان داوطلب از طلبه‌ها گرفته تا دانشجو و کارمند و روستایی عضو داوطلب این سازمان هستند و در اینجا از مردم عزیز می‌خواهم که در سازمان هلال احمر نام‌نویسی کنند تا در مشکلات و بحران‌ها به داد هم‌نوعان گرفتار برسند.

سازمان هلال احمر آماده است که دست مردم گرفتار را بگیرد و دستان آن را به برادری می‌فشارد. از رسول خدا(ص) پرسیدند که چه کسی نزد خدا محبوب‌تر است و حضرت پاسخ دادند آن کسی نزدیک‌تر است که بیشترین خیر را به دیگران برساند.

یکصدمین سال تأسیس هلال احمر در ایران اسلامی را خدمت ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال توفیق بیشتر ملت ایران را خواستارم.

* نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر

کد خبر 1631583

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عبدالحسین معزی هلال احمر صلیب سرخ هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر