Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@05:24:57 GMT

مجیدی‌واستقلال؛ این بار بزرگ تر از بهانه‌ها!

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۱۵۰

مجیدی‌واستقلال؛ این بار بزرگ تر از بهانه‌ها!

تیم استقلال با هدایت فرهاد مجیدی توانست یکی از بهترین قهرمانی های لیگ برتر را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاید اگر پیش از آغاز لیگ بیست و یکم پای صحبت کارشناسان می‌نشستید، کمتر کسی فرهاد را در حد مربی قهرمان می‌دید. خیلی‌ها نیمکت استقلال را به تن فرهاد، گشاد می‌دانستند و عقیده داشتند او تا تبدیل شدن به گزینه‌ای مناسبی برای آبی‌ها، مسیری طولانی را در پیش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجیدی اما برای ایجاد تغییرات و آبدیده شدن، تنها به چند ماه تعطیلات تابستانی نیاز داشت.

قصه تلخ و تکراری مجیدی در فینال حذفی، می‌توانست نسخه‌اش را همان مرداد ماه بپیچد ولی او ماند و به جای گلایه از زمین و آسمان خودش، کادرش و تیمش را تقویت کرد. در تصمیم‌گیری‌های فرهاد، تصمیم‌های غلط جای خودش را به تصمیم‌های درست داد و بازه چند ده روزه میان دو لیگ، به اندازه چندین سال او را پخته‌تر کرد.

مجیدی به جای اصرار روی تاکتیک‌ها و تفکرات خود، دستیاری مثل گابریل پین را به کادرش اضافه کرد و در جذب مهره‌های جدید، وسواس کیفیت را جایگزین تلاش برای سهم داشتن در بمب‌های نقل‌واتتقالاتی کرد. استقلالی‌ها در میان بمب‌ها کوچک و بزرگ رقبا، بی‌سر و صدا تیمی را شکل دادند که بیست و هفت هفته هیچ رقیبی را برتر از خود ندید. آن‌ها بر عکس سپاهان چشم و هم‌چشمی را کنار گذاشتند و برخلاف پرسپولیس، متر و معیار دقیقی برای انتخاب خارجی‌ها به کار بردند.

ریشه همه این تغییرات اما به مجیدی بر می‌گردد که با بازنگری به آن دست یافته است. او توانست طوری تفکرش را عوض کند که حالا با رکوردی بی‌نظیر جام را به رزومه‌اش اضافه کند.

می‌توان با جدیت مدعی شد که شگرد اصلی مجیدی در سال‌های فوتبال و مربیگری‌، بازنگری به خود و عملکردش بوده؛ عاملی که آن ستاره (فرهاد مجیدی) به یادماندنی را در ۳۷ سالگی درخشان کرد. او در روزهایی که مربیان لیگ‌برتری با لج‌بازی از ایده‌های بعضاً شکست خورده فوتبال‌شان پایین نمی‌آیند، ذهنش را به روی حرف‌های جدید بازگذاشت و از آن استقبال کرد.

مجیدی شاید در کنفرانس‌های خبری ادعاهای بزرگی می‌کرد و به داشتن اشتباهاتش اعتراف نمی‌کرد اما در کوشیدن برای رفع آن، از هیچ تلاشی فرو گذار نبود. او با ذهنی روان مثل آب، در را به روی حقیقت را باز کرد و مهم‌تر از همه، با خودش رو راست بود. این در حالی است که لج‌بازی و توهم کیفیت، دست یحیی و محرم را از جام کوتاه کرد اما مجیدی نشان داد آدم توقف‌پذیری نیست. فردی آماده برای تغییر با مَنِشی خستگی‌ناپذیر که موفقیت برایش، گواراترین آبی است که می‌تواند بنوشد.

کد خبر 575381

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فرهاد مجیدی باشگاه استقلال تیم فوتبال استقلال استقلال تهران استقلال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیاز‌های فوری است، اما اگر از قبل این نیاز‌ها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.


دیگر خبرها

  • بهانه ژاوی مردود است: بارسا اصلا بی‌تجربه نیست!‏
  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند