Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی ایمانیه در دیدار با مدیرعامل و اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر فارس، گفت: نام جمعیت هلال احمر در شرایطی به میان می‌آید که مردم نیازمند دریافت خدمات اضطراری در زمان طلایی پس از وقوع حادثه هستند و این خدمات از عهده، دانش، توان و امکانات دیگران بر نمی‌آید.

او در این نشست جنس کار‌های جمعیت هلال احمر را به گونه‌ای توصیف کرد که در صورت انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های همکار مانند دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، امکان توسعه کمی و تعمیق کیفی ماموریت‌های این دستگاه از طریق هم افزایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه به همکاری جمع قابل توجهی از جوانان با استعداد، با انگیزه و نخبه با جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه و استقبال جوانان از کانون‌های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‌ها در مقایسه با سایر تشکل‌های دانشجویی اشاره و گفت: انتظار می‌رود جمعیت هلال احمر با امکان سنجی و بررسی کارشناسی، از ظرفیت سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه جوانان مانند اداره کل ورزش و جوانان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در راستای توسعه فعالیت‌های حوزه جوانان خود بهره حداکثری ببرد.

او در بخش دیگری به پیشنهادات مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس و نیز رئیس شعبه لامرد این جمعیت، از موافقت خود با این پیشنهادات خبر داد.

استاندار فارس گفت: در صورت تفاهم استانی جمعیت هلال احمر با دستگاه‌های متناظر از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان ثبت احوال برای مداخله درمانی نجاتگران کادر جمعیت در حد لزوم و مبتنی بر دانش و مهارت در زمان امدادرسانی به حوادث و نیز ثبت هوشمند مشخصات بهره وران از خدمات امدادی جمعیت در زمان وقوع بحرانها، مرحله تایید کشوری این پیشنهادات را از طریق وزارت خانه‌های مربوطه پیگیری خواهد کرد.

ایمانیه همچنین از ارائه پیشنهاد خود به رئیس جمعیت هلال احمر کشور در زمینه نحوه استفاده مشترک از سود حاصل از فروش املاک جمعیت که بنا بر قانون پس از انقلاب در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و هم اکنون کاربری درمانی ندارد، خبر داد و گفت: آمادگی خود را برای حضور در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر و دفاع از این پیشنهاد، به رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرده‌ام.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های این جمعیت در هفته هلال و نیز تشریح رئوس مهم عملکرد جمعیت استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

حسین درویشی از انجام حدود ۱۵۰۰ عملیات امدادی در جریان وقوع حوادث مختلف در سال گذشته توسط نیرو‌های عملیاتی و امدادی این جمعیت خبر داد و گفت: این رقم رشد ۷ درصدی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر فارس هم سنجی با سال ۹۹ را نشان می‌دهد.

درویشی همچنین به پروژه‌های عمرانی سه سال اخیر از جمله توسعه مرکز ارتوپدی فنی جمعیت استان، توسعه انبار‌های امدادی و پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری اشاره کرد و ادامه داد: فرآیند خدمت با قوت و بیش از گذشته ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس هلال احمر توسعه فعالیت های جوانان جمعیت هلال احمر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است

حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان گفت: هلال احمر به دنبال این است که در پرتو کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمندان، ارتقای سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف جمعیت هلل احمر است و برنامه ها و اقدامات جمعیت در این راستا تعریف شده است.

او با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه، امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را از مصادیق مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کنونی دانست و گفت: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید کردن مردم نسبت به آینده کشور است. با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی، آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ دینی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر را از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال عنوان کرد.

او ادامه داد: در این راستا در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را عامل پیروزی آنان در آینده عنوان کرد.

او با بیان اینکه جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به جنایت‌ها و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نمونه آشکار ضدیت با آزادی بیان در این کشورهاست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند، تصریح کرد: اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه برای آنها هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی این مردم در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد