Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش اتاق عمل مرکز آموزش حضرت امام رضا(ع) لارستان، در فضایی با زیربنای ۱۶۲۵ متر و با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی و توسط حاج عطاالله عطایی، از خیران بنیاد نیک اندیشان هاشمی و دانشکده علوم پزشکی لارستان، احداث شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود خیرین و نیک اندیشان در خطه لارستان و شهرهای جنوبی فارس یک ظرفیت منحصر به فرد و فرصت مغتنم برای توسعه این منطقه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف به ویژه در بخش بهداشت و درمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس عبادی گفت: بدون شک افراد متمکن و پولدار زیادی در جای جای کشور هستند اما هیچ جایی همچون این منطقه روحیه مشارکتی و علاقه به کارهای خیرخواهانه و خدپسندانه را ندارند.

او گفت: ما هم در حوزه وزارت بهداشت برای این همه حضور و مشارکت خیرین و اقدام های خیرخواهانه آنها در ساخت فضاهای فیزیکی و رشد کمی ساختمان‌ها و فضای بیمارستانی و درمانی باید قدردان وجود این نگاه‌های نیک اندیشانه مردم این خطه باشیم.

عبادی گفت: البته برخی پروتکل‌ها و شاخص‌هایی در وزارت بهداشت وجود دارد که تا حدودی آن انتظارات و توقع به حق مسئولان و خیرین منطقه را براورد نمی‌کند و در همین هفته جاری و در نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور این موضوع به طور جدی مورد برسی قرار خواهد گرفت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری به اقدام جهادی و اراده دولت سیزدهم برای تزریق عمومی واکیسناسیون وبه ددنبال آن کاهش محسوس میزان مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در کشور نیز اشاره و گفت: تا قبل از شروع این دولت در تابستان ۱۴۰۰شمار فوتی‌ها در روز به بالای ۷۰۰ نفر رسیده بود و امروز حتی در مقایسه با سایر کشورها عملکرد قابل قبول ایران در این راستا و با همت دولت و همراهی خوب مردم و ارکان مختلف نظام در دنیا زبانزد است.

فرماندار ویژه لارستان هم در این آیین خواستار حمایت جدی و همراهی بیشتر وزارت بهداشت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام درمانی خیرساز در مناطق مختلف این شهرستان شد و گفت: کمک و مشارکت خیرین باید دو سویه باشد.

داریوش دهقان گفت: به همان میزان که خیرین و مردم منطقه در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و خدماتی مشارکت دارند باید دستگاه‌های متولی و دولت به پاس قدردانی از خیرین نیز به همان میزان همراهی و حمایت کنند.

او با اشاره به نقش و کارکرد حوزه بهداشت و درمان در توسعه هر منطقه نیز گفت: بخش سلامت همواره یکی از مهمترین شاخص‌ها و معیارهای مهم توسعه‌ای و از ضروریات و نیازهای مبرم جامعه است که همه باید برای تحقق و ارتقای این شاخص‌ها ایفای نقش کنیم.

دهقان گفت: بدون شک با بررسی عمیق تر و موشکافانه به موضوع سلامت، یکی از کارکردهای مهم و ارزشمند در راستای ارتقای شاخص‌های مهم این حوزه حضور و نقش مردم است که در منطقه لارستان به بهترین وجه ممکن و فراتر از خود دولت و وزارت بهدشت ای مهم انجام شده است.

به گفت او، خیرین منطقه هرگاه همراهی و مشارکت دولت و دستگاه‌های مختلف اجرایی را بیشتر لمس کنند بدون شک میزان کمک‌ها و نگاه بلند آنها برای حمایت از دولت هم بیش از پیش خواهد بود.

دهقان همچنین خواستار اتمام پروژه پردیس دانشکده لارستان، اختصاص دستگاه رادیو تراپی به مرکز خیریه درمانی حضرت امام حسن مجتبی(ع) شهر لار، راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن و سنگ شکن برای شهر بیرم، اتمام بیمارستان جویم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان امام رضا لار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد