Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران آیت اله محمدی  در جلسه بررسی مشکلات دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها این شهرستان اظهار کرد: جهت اطلاع از تعداد ساکنین روستاها فرمهایی به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها ارسال شده که باید آنها را دقیق پر کنند.

 وی بیان کرد: سهمیه آرد که تخصیص داده می‌شود بر اساس سرشماری سال ۹۵ بوده و طبق دستورالعمل باید دهیار ها و بخشداری ها فرم های ارسال شده را پر کرده تا جهت اختصاص سهمیه آرد به روستاها اجحاف صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران و باشت با اشاره به اینکه امروز آخرین مهلت ارسال این فرم ها بوده ولی به دلیل درخواست توانستیم تا هفته دیگر نیز آن را تمدید کنیم، تصریح کرد: برای اختصاص سهمیه آرد به روستاها باید سلیقه و جناح را کنار گذاشته و فرم ها را دقیق پر کرد.

 محمدی عنوان کرد: این فرم ها برای درخواست سهمیه آرد روستایی است و باید آن را با دقت انجام داد. 

وی گفت: هرماه ۸۹ تن آرد معادله ۲۳۴ کیسه به روستاهای گچساران  اختصاص داده می شود.

 رئیس اداره تعاون روستایی گچساران و باشت با اشاره به اینکه سهمیه ما ۶۸ تن بوده ولی بنا به درخواست به آن اضافه شده، خاطرنشان کرد: سرانه هر روستایی ۸ کیلو ۳۰۰ گرم شده است.

 محمدی بیان کرد: درگذشته از سهمیه آرد یک روستا کم کرده و به روستای دیگر اختصاص می‌دادند، فعالیت نانوایی ها در برخی روستاها بسیار ضعیف است، روستایی که ۱۵۰ الی ۱۶۰ کیسه آرد سهمیه می گیرد نانوایی آن در روز تنها دو یا سه ساعت کار میکند.

 وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برخی از نانوایی ها مشخص نیست که با سهمیه خود چه می کنند.

محمود زارعی سرپرست آبفا گچساران نیز در این جلسه ادامه داد: خدمات زیادی در حوزه روستا ها توسط انقلاب اسلامی انجام شده ، در زمان گذشته و قبل از انقلاب آب با تانکر به دست مردم روستاها می رسید ولی در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب سالم پایدار بهره مند هستند، حتی در برخی روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز این خدمات ارائه شده است.

 وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده نسبت به جمعیت قبلی در روستاها انجام گرفته، اضافه کرد: با توجه به مهاجرت معکوس، افزایش جمعیت و ساخت و سازها در روستاها باید خدمات افزایش داده شود.

زارعی ادامه داد: آب شرب روستای گناوه از یک چشمه تامین می شود، تاکنون دو حلقه چاه در این روستا برای تامین آب حفر شد ولی به دلیل دبی پایین امکان استحصال از آنها وجود نداشت، در حال حاضر نیز تخصیص خوبی برای این امر اختصاص داده شده است.

 رئیس آبفای گچساران اظهار کرد: شبکه توزیع زیرساخت های آب در روستاها فرسوده است، که برطرف کردن این مشکل نیاز به تخصیص اعتبار دارد، تا جایی که اعتبارات در اختیار ما باشد کار خواهیم کرد.

 زارعی عنوان کرد: واگذاری انشعاب آب خارج از محدوده روستایی، شهری یا طرح هادی انجام نخواهد شد و با این اقدام برخی از مشکلات زمین خواری نیز از بین می رود.

 وی گفت: کاشت بی رویه درختان در روستاها به یک معضل جدی تبدیل شده، ایجاد خانه باغی و ویلایی و تامین آب درختان آنها از آب شرب با توجه به شرایط موجود خشکسالی خود یک معضل است، برخی افراد فقط برای تعطیلات آخر هفته خود در این منازل مستقر می‌شوند.

رئیس آبفا گچساران ادامه داد: در روستای آبریگون که با زحمت بسیار آب به آن رسیده افزون بر ۱۰ هکتار از اراضی آن توسط مردم این منطقه زیر کشت درختان رفته و برای آبیاری آنها از آب شرب استفاده می شود که این باید بررسی و برای حل این معضل چاره ای اندیشید، زیر آب آشامیدنی برای شرب مردم است نه آبیاری درختان و باغات که روستاییان انجام میدهند.

زارعی ادامه داد: در بعضی از روستاها تاسیسات حوزه آب در معرض سرقت قرار می گیرد، پمپاژ آب ریگون از صفر تا صد آن را از چاه درآورده و به سرقت بردند، دهیاران و شوراها در روستا چشم و گوش دولت هستند و باید دقت لازم را انجام دهند.

 وی اظهار کرد: افزون بر ۴۲۰ لیتر بر ثانیه آب از سد کوثر به  شرب گچساران تخصیص داده شده که از این میزان حدود ۷۰ متر بر ثانیه به روستاهای خیرآباد، پادوک، ده خلیفه، ده ناصر،ده جلیل، مردان معصوم، اشکفت شیری و کربلایی سیف‌الله و در روستاهای لیشتر اعم از محمدآباد، مظفرآباد ،هفت چشمه علیا و سفلی، آبکل، شمس عرب ،خلف‌آباد، سادات و سعادت آباد تخصیص داده شده است.

زارعی بیان کرد: حدود ۳۲۰ لیتر بر ثانیه آب باقی مانده به گچساران اختصاص داده می شود که از این میزان نیز به غیر از شهرستان آب شرب روستاهای چهار بیشه سفلی و علیا و آبریگون نیز تامین می شود.

 احمدی رئیس مخابرات نیز در این جلسه اظهار کرد: در مجموعه روستاها ۳۷ سایت همراه اول، ۱۰ سایت ایرانسل و ۸ سایت های وب دارند، ۱۵ روستا نیز فورجی هستند، جمعاً حدود ۳۲سایت ما فورجی است.

وی گفت: در خصوص اینترنت برخی روستاها مشکلاتی وجود دارد ولی اکثر آن ها از آنتن دهی تلفن همراه بهره مند هستند، اولویت شرکت مخابرات آنتن دهی خطوط تلفن است.

 رئیس اداره مخابرات گچساران تصریح کرد: به دلیل سرقت کابل های مخابرات مشکلاتی در ارتباطات به وجود می آید، ولی پرسنل مخابرات شبانه روز پای کار بوده تا مشکل مردم برطرف شود.

احمدی ادامه داد: برای حل مشکل روستای آبریگون صحبت های لازم با کارشناسان ارتباطات انجام شده در حال حاضر این روستا استعداد تبدیل به اینترنت فورجی را ندارد، با کمک استاندار و نماینده مردم گچساران باشت در مجلس امید می‌رود این مشکلات برطرف شود

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس آیت اله محمدی گچساران و باشت سهمیه آرد سهمیه آرد آب شرب فرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت الله حیدر پور ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری است و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر، یک رقم ماش علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر کرده است.

وی بیان داشت: بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.

حیدر پور با بیان اینکه پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران ۱۴۰ هکتار مساحت دارد، گفت: این سایت، سایت اصلی به نژادی بوده و ارقام مختلف گیاهان زراعی همچون گندم نان، گندم دوروم، جو، عدس و نخود، گیاهان روغنی، علوفه و … را برای کاشت در دیمزارهای گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور معرفی و تکثیرمی کند.

وی افزود: ۱۵ لاین در حال معرفی در این پردیس وجود دارد که پس از طی مراحل مربوط به عنوان ارقام جدید معرفی می‌شوند و این ارقام ویژگی نیاز آبی کمتر در مقایسه با ارقام آبی و تحمل بیشتر به شرایط تنش گرمایی انتهای فصل را دارند.

حیدر ور تصریح کرد: این ارقام با یک تا سه آبیاری تکمیلی می‌توانند عملکردی برابر و گاهی بیشتر از ارقام آبی داشته باشند.

وی افزود: به دلیل استقبال کشاورزان در دیمزارها و حتی در اراضی آبی شده ارقام معرفی شده این پردیس سطح نفوذ بالایی داشته و این پردیس به عنوان یکی از سایت‌های اصلی تولید بذور هیبرید ذرت در جنوب کشور است و هرساله بخش قابل توجهی از نیاز بذری ذرت کاران در جنوب کشور از بذر تولید شده از این پردیس تأمین می‌شود.

کد خبر 6089977

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی