Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@16:45:02 GMT

یارانه بیش از هزینه جاری خانوارهاست

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۴۷۸

یارانه بیش از هزینه جاری خانوارهاست

اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نشان می‌دهد که با افزایش دریافتی مبلغ یارانه، قدرت خرید مردم نسبت به قبل افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها» و پس از سخنان آیت الله رئیسی با مردم، در نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مرحله یکصد و سی و پنجمین و یکصد و سی و ششمین یارانه نقدی براساس دهک‌های شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مبالغ تعیین شده به حساب ۲۳ میلیون سرپرست خانوار واریز شد که ۷۲ میلیون ایرانی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مبلغ یارانه واریزی بر اساس دستور رئیس جمهور، ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر بود.

این رقم از واریز‌ها در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در جهت کاهش و رفع فقر مطلق، کاهش فاصله طبقاتی و عدالت محوری انجام شد.

بر اساس تبصره ۱۴ هدفمندسازی یارانه‌های قانون بودجه ۱۴۰۱، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف بود تا حداکثر در مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک بندی درآمدی همه خانوار‌های یارانه بگیر از طریق شاخص‌های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوار‌های پر درآمد اقدام، تا منابع حاصل صرف پرداخت یارانه برای حمایت از اقشار آسیب پذیر با اولویت خانوار‌های تحت پوشش و پشت نوبتی نهاد‌های حمایتی شود.

بر این اساس، سرپرستان خانوار‌های معترض به حذف یارانه، می‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده تا پرونده آن‌ها بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود و میدانی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بررسی، در صورت وارد بودن اعتراض، یارانه‌ها آن‌ها مجددا برقرار شود.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دهک‌های اول تا سوم که ۳۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند به ازای هر فرد ۴۰۰ هزار تومان و به دهک‌های چهارم تا نهم که ۶۰ درصد جامعه هستند به ازای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شده و به ۱۰ درصد دیگر جامعه که جزو دهک دهم و اقشار ثروتمند هستند مبلغ یارانه‌ای پرداخت نشده است.

کسانی که به دهک بندی یارانه‌ها معترض هستند می‌توانند از سه طریق تماس با شماره‌های ۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ یا مراجعه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

همچنین جاماندگان از یارانه نیز بعد از راه اندازی سامانه‌ای از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند با ثبت اطلاعات و دهک بندی از حمایت‌های یارانه‌ای دولت بهره‌مند شوند.


یارانه‌های واریزی بیش از هزینه جاری خانوارهاست


بر اساس بررسی بازار و قیمت کالا‌ها مشخص شده است که قدرت خرید خانواده‌ها با افزایش مبلغ یارانه بیشتر شده است. پیش از این خانوار‌های تک‌نفره اقشار متوسط جامعه ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان یارانه (نقدی و معیشتی) دریافت می‌کردند که با رقم پرداختی توسط دولت سیزدهم (۳۰۰ هزار تومان) رقم دریافتی آنان سه برابر شد. یارانه خانوار‌های دو نفره اقشار متوسط پیش از این ماهانه حدود ۱۹۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین یارانه دریافتی خانوار‌های سه نفره نیز حدود ۲۷۴ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ۳.۳ برابر شده است. یارانه خانوار‌های چهارنفره نیز که پیش از این ۳۵۴ هزار تومان بود به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و ۳.۴ برابر و یارانه خانوار‌های پنج‌نفره به بالا نیز بیش از ۳.۵ برابر شده است.

اکنون با واریز مبلغ یارانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به یک خانواده چهار نفری در دولت سیزدهم میزان سود و قدرت خرید دهک اول نسبت به قبل ۹۲۳ هزار تومان افزایش یافته است. بر این اساس، مجموع قیمت قبل کالا‌ها از جمله مرغ ۹۶ هزار تومان، تخم مرغ ۳۵ هزار تومان، انواع پنیر ۱۶ هزار تومان، انواع شیر ۳۹ هزار تومان و انواع روغن خوراکی ۵۵ هزار تومان برای یک خانواده چهار نفری ۲۴۱ هزار تومان برآورد شده است و در این دولت با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، مرغ ۱۸۰ هزار تومان، تخم مرغ ۴۷ هزار تومان، انواع پنیر ۲۲ هزار تومان، انواع شیر ۷۷ هزار تومان و انواع روغن خوراکی ۲۴۲ هزار تومان و در مجموع ۵۶۸ هزار تومان است که تنها افزایش هزینه خانوار‌ها ۳۲۶ هزار تومان است که این مبلغ با کم کردن از مبلغ یارانه حدود ۹۲۳ هزار تومان می‌شود که نشانگر افزایش قدرت خرید خانواده هاست.

یک خانواده چهار نفره در دهک دوم شهری، مجموع هزینه‌های خانوار در یک ماه گذشته ۳۳۶ هزار و ۵۰۰ بود که این رقم با قیمت‌های جدید به ۸۰۳ هزار تومان رسید که با افزایش هزینه ۴۴۶ هزار تومانی، شاهد افزایش قدرت خرید ۷۸۳ هزار تومانی هستیم.

مجموع هزینه‌های یک خانواده چهار نفری در دهک سوم شهری در یک ماه گذشته ۳۷۵ هزار تومان و با قیمت‌های جدید ۹۱۸ هزار تومان است که افزایش هزینه ۵۴۳ هزار تومانی ایجاد شده است که با کم کردن از یارانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شاهد افزایش قدرت خرید ۷۰۶ هزار تومانی هستیم.

مبلغ دریافتی یارانه در یک خانواده چهار نفری دهک چهارمی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که مجموع هزینه‌های خانوار در یک ماه گذشته ۳۹۷ هزار تومان بود که در این ماه به ۹۵۲ هزار تومان رسید، بر این اساس افزایش هزینه خانوار ۵۵۴ هزار تومان و در مقابل افزایش قدرت خرید ۲۹۱ هزار تومان شد.

افزایش قدرت خرید یک خانواده چهار نفری در دهک‌های پنجم تا نهم به ترتیب، ۲۳۶ هزار تومان، ۲۳۴ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان، ۷۱ هزار تومان و ۱۸ هزار تومان برآورد شده است.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که هر چند مبلغ کالا‌ها به خاطر اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، افزایش یافته است، اما در مقابل با پرداخت یارانه مستقیم به جیب مردم و حذف دلالان، قاچاقچیان، رانت خواران و سایر مفسدان اقتصادی، شاهد افزایش قدرت خرید مردم هستیم.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یارانه هزینه دهک کار و رفاه اجتماعی هزار تومان افزایش قدرت خرید هزار تومان افزایش هزینه هزار تومان وزارت تعاون مبلغ یارانه هزار تومانی یک میلیون یارانه ها خانوار ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403

آخرین افزایش قبوض تلفن و برق و گاز چه زمانی بوده است؟

اگر در مورد تعرفه قبوض تلفن، آب، برق و گاز طی سال‌های گذشته تحقیق کنید، خواهید دید زمانی که در سال 1401، قبض برق به‌ازای هر کیلو وات، از 3075 ریال به 4425 ریال افزایش یافت، تا پایان 1402، هیچ تغییراتی در تعرفه این خدمات اعمال نشد.

از این‌رو تمام مردم ایران می‌دانستند که امسال، به‌احتمال زیاد شاهد تغییراتی در تعرفه‌ها خواهند بود. اما مسئله این‌جاست که چه چیز موجب تعجب مردم شده؟ آیا قیمت قبض تلفن ثابت سر به فلک کشیده یا موضوع چیز دیگری است؟

تعرفه خدمات تلفن چطور محاسبه می‌شود؟

برای این‌‌که بتوانید تعرفه‌های جدیدی که جهت پرداخت قبض تلفن ثابت تعریف شده را درک کنید، تصمیم گرفته‌ایم تا نحوه محاسبه عوامل هزینه در قبوض تلفن ثابت و همراه را برای شما آشکار کنیم. دقت داشته باشید که تمام این قیمت‌ها، توسط مخابرات و یک‌سری فرمول خاص حساب‌کتاب می‌شوند.

برای مثال، برای محاسبه مکالمه شهری، از ساعت 8 صبح تا 13 مبلغ 96/19 ریال را درنظر گرفته‌اند. این در حالی ‌است که از ساعت 21 تا 8 صبح و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، این مبلغ به 86/13 ریال تغییر می‌کند.

باید افزود که مکالمه‌های بین شهری تلفن ثابت نیز، طبق مسافت محاسبه می‌شود. برای نمونه، تا 100 کیلومتر در ساعات روز، مبلغ 134 ریال را لحاظ کرده‌اند و همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، این رقم در شب کاهش پیدا می‌کند.

آیا در سال ۱۴۰۳ تعرفه تلفن ثابت بالا می‌رود؟

سوالی که قبل ‌از تحویل سال 1403 پرسیده می‌شد، این بود که آیا در سال جدید قرار است پرداخت قبض تلفن ثابت، با ارقام بالاتری تسویه شود؟ اتفاقی که افتاد این بود که اساس‌نامه افزایش قیمت قبض تلفن ثابت، به امضای وزیر صمت رسید.

این یعنی، از امسال، افراد ساکن استان تهران باید مبلغ 20 هزار تومان اضافه‌تر را برای قبوض تلفن ثابت خود پرداخت کنند. البته این نکته را درنظر داشته باشید که قانون جدید، برای شرایط مختلف، تعرفه‌های گوناگونی را ثبت کرده که در ادامه آن‌ها را لیست کرده‌ایم:

افزایش تعرفه در استان تهران، بابت 4444 دقیقه مکالمه، هزینه‌ای معادل 20000 تومان دارد.

افزایش تعرفه برای سایر مراکز استان‌ها به‌ازای حداقل 3333 دقیقه مکالمه 15000 تومان است.

افزایش تعرفه برای سایر شهرها به‌ازای 2666 دقیقه مکالمه معادل 10000 تومان تصویب شده است.

روش‌های پرداخت قبض تلفن ثابت به صورت آنلاین

حال که متوجه شده‌اید قانون افزایش قیمت خطوط تلفن ثابت تصویب شده و از امسال اجرا می‌شود، به‌احتمال زیاد در فکر پیدا کردن روش‌های آنلاین و ساده جهت پرداخت قبض تلفن ثابت هستید. برای این منظور، ما چند راه‌کار کاربردی را برایتان آماده کرده‌ایم:

از اپلیکیشن مخابرات استفاده کنید.

نصب سوپر اپلیکیشن تاپ گزینه مناسبی است.

در ادامه هریک از این موارد را توضیح می‌دهیم.

پرداخت قبض تلفن ثابت با اپلیکیشن مخابرات

اپلیکیشن مخابرات احتمالا اولین راه‌کاری است که به فکر آن خواهید افتاد. چرا که این پلتفرم مخصوص رسیدگی به امور مشتری‌ها طراحی شده و شرایط استفاده از آن، در اختیار همه قرار دارد. برای بهره‌مندی از امکانات این نرم‌افزار، مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن مخابرات را از بازار یا بسترهای امن دانلود کنید؛

شماره موبایل خود را ثبت کرده و کد ارسال‌شده را وارد اپلیکیشن کنید؛

از پیشخوان، گزینه استعلام و پرداخت قبض را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید؛

برای دیدن مبلغ قبض پایان‌دوره یا میان‌دوره، شماره تلفن ثابت خود را ثبت کنید؛

روی پرداخت بزنید و درگاه بانکی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بعد از پرداخت، تمام جزئیات و مراحلی که طی کردید، به شما نمایش داده خواهد شد.

برای پرداخت قبض تلفن ثابت، سوپر اپلیکیشن تاپ را نصب کنید!

اگر بخواهیم یک شیوه کاربردی‌تر، نسبت به نصب اپلیکیشن مخابرات معرفی کنیم، باید به صحبت درباره تاپ بپردازیم. دقت کنید که در دنیای امروز، فضای تلفن‌های هوشمند برای نصب پلتفرم‌های مختلف محدود است و گاهی کل سیستم، به‌خاطر کمبود فضا دچار اختلال می‌شود.

به همین دلیل، افراد زیادی هستند که در برابر نصب اپلیکیشن مخابرات، آن هم صرفا برای پرداخت قبض خط ثابت خود، مقاومت می‌کنند و ترجیح می‌دهند تا راه‌کارهای دیگر که دارای معایب خاص خود هستند را پیش بگیرند.

حال اگر شما هم در دسته این افراد قرار دارید، اگر بگوییم که با سوپر اپلیکیشن تاپ، در کنار پرداخت قبض تلفن ثابت، می‌توانید از 100 سرویس کاربردی دیگر نیز بهره‌مند شوید، پاسخ‌تان چیست؟ احتمالا چشم‌بسته این پیشنهاد را رد نمی‌کنید و تصمیم به شناخت خدمات کاربردی این پلتفرم خواهید گرفت!

تاپ سوپر اپلیکیشنی است که خدمات خود را در زمینه‌های خودرو، فین‌تک و پرداخت، مسافرت و گردش، پرداخت انواع قبوض و احراز هویت سجام و مواردی از این قبیل در اختیار همه کاربران قرار می‌دهد. بنابراین، پرداخت قبوض تلفن ثابت، تنها یکی از 100 خدمت کاربردی این پلتفرم است. در ادامه نحوه استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ را توضیح می‌دهیم.

چگونه با تاپ، قبض تلفن ثابت را پرداخت کنیم؟

تاپ در کنار تمام مزیت‌هایی که گفتیم، شرایط فعال کردن پرداخت خودکار برای پرداخت تمامی قبوض را داراست. همچنین امکان پرداخت سایر قبض‌های آب، برق و گاز را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خبر خوب دیگر این است که اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید این سوپراپلیکیشن را نصب کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت تاپ و درج اطلاعاتی مثل شماره قبض، شناسه پرداخت و شماره تلفن همراه برای پرداخت قبض‌های خود اقدام کنید.

تسویه قبوض در ساده‌ترین شیوه

از زمانی که تعرفه تلفن ثابت تغییر کرد، موضوع نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت مطرح شد و با توجه به این‌‌که سبک زندگی‌های امروز، نیاز به صرفه‌جویی زمان و انرژی دارد، اکثر افراد به‌دنبال راه‌کارهای آنلاین، امن و سریع می‌گردند که در این بین، سوپر اپلیکیشن تاپ پلتفرمی است که تحت نظارت بانک مرکزی کشور فعالیت می‌کند و امکان تسویه انواع قبوض را در ساده‌ترین شیوه در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان