Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، در مراسم رونمایی از برنامه «نامورنامه» که یکشنبه ۲۵ اردیبهشت به مناسبت روز پاسداشت زبان و ادب پارسی و حکیم بزرگ فردوسی توسی در تماشاخانه سنگلج با حضور هنرمندان و مدیران رادیو نمایش و بنیاد فردوسی برگزار شد، محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش از فردوسی توسی به عنوان نماد انسان رسانه ای هویت محور ایرانی یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن سوهانی ضمن اعلام این مطلب افزود: فردوسی بزرگ می تواند در عصر و زمانه فعلی که با گسترش فضای مجازی و ابزار ارتباط جمعی خطر جهانی شدن فرهنگ و هویت بومی کشورها را تهدید می کند، نماد الهام بخش یک انسان رسانه ای هویت محور و سرمشق باشد. روش حکیم توس می تواند برای حفظ و توسعه هویت ملی و فرهنگ اصیل ایرانی یک گفتمان جهانشمول و جذاب بیافریند.

وی تأکید کرد: فردوسی در دوره ای که ایران تحت بزرگترین تهدیدها و در آستانه انحطاط فرهنگی قرار داشت، کار بزرگی کرد و یک اثر هنرمندانه از خود به جا گذاشت و توانست به واسطه آن زبان پارسی را حفظ کند تا جایی که شاهد نفوذ گسترده آن در جهان هستیم.

مدیر رادیو نمایش افزود: به نظرم جفاست اگر گفتمان انقلاب اسلامی را صرفا به چند دهه اخیر محدود کنیم، چرا که گفتمان انقلاب اسلامی ایران قدمتی به وسعت تاریخ ایران زمین دارد و اگر ما دیدیم در سال های دفاع مقدس اسطوره های همچون شهید باکری و شهید همت درخشیده اند به دلیل حقیقتی است که به کودکی و آشنایی ایشان با متون اشعار حماسی ملی هم چون شاهنامه برمی گردد.

در ادامه این رونمایی محسن بهرامی راوی برنامه «نامورنامه» تأکید کرد: تلاش کرده ام خوانش متفاوتی نسبت به اجراهایی که تا به حال از شاهنامه فردوسی بوده است، داشته باشم و امیدوارم که این فرم متفاوت مورد توجه علاقه مندان قرار بگیرد.

در پایان مراسم یاسر موحد فرد دبیر کل بنیاد فردوسی و مدیر عامل موسسه فردوسی توسی، از دست اندرکاران رونمایی برنامه «نامورنامه» قدردانی کرد.

کد خبر 5490750 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: فردوسی رادیو نمایش رادیو تئاتر ایران فیلم کوتاه تئاتر شهر حوزه هنری سازمان صداوسیما سریال ایرانی هنرمندان تئاتر آلبوم موسیقی رادیو صبا فیلم سینمایی محمدمهدی دادمان شبکه مستند سیما رادیو خانه تئاتر رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت صدای جوان رادیو

به گزارش "ورزش سه"، این‌ گزارشگر و گوینده قدیمی رادیو ورزش پس از تحمل یک دوره بیماری در نهایت در عین تاسف و اندوه علاقه‌مندان به ورزش درگذشت.

علاقه‌مندان مسن‌تر ورزش، مسعود اسکویی را از زمانی به خاطر می‌آورند که او به گزارش رقابت‌های والیبال می‌پرداخت؛ گزارش‌هایی که قدمتش حالا به نیم قرن می‌رسد.

درباره اسکویی می‌شود به این نکته اشاره کرد که او یکی از شناخته‌‌شده‌ترین صداهای رادیو در چند دهه گذشته بوده است؛ صدایی جوان و بدون تغییر در طول سالیان که شاید پس از عطاءالله بهمنش در ذهن مردم ماندگار شد و شنیدنش در هر مکانی نام اسکویی را به ذهن می‌آورد.

او در اواخر دهه ۶۰ و در دوره آغاز سرگرمی‌سازی در صداوسیما، صبح‌ها در برنامه "سلام، صبح‌بخیر" اقدام به تفسیر رقابت‌های ورزشی می‌کرد و در آنجا دوباره به یک صدای مرجع در میان علاقه‌مندان به ورزش تبدیل شد. اسکویی حتی در جام جهانی ۱۹۹۰ بازی آلمان و یوگسلاوی را گزارش کرد که البته این یکی از معدود تلاش‌های او برای تبدیل شدن به یک گزارشگر فوتبال بود که او در نهایت خود تشخیص داد که این عرصه را به افراد دیگری واگذار کند.

اسکویی در ۲-۳ دهه گذشته به صورت دائم در رادیو ورزش مشغول به کار بوده و به عنوان گوینده و مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های مختلفی را در دست داشته، از رقابت‌های مربوط به والیبال تا برخی گفتگوها و البته برنامه عجیبی با عنوان "با اسکویی".

او چهره مورد احترام در بین اهالی ورزش بود و از کسانی است که می‌شود عنوان پیشکسوت را برایش به معنای واقعی کلمه استفاده کرد.

روحش شاد و یادش گرامی.

دیگر خبرها

  • درگذشت صدای جوان رادیو
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است