Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و ژاپن در بیانیه مشترکی که پس از یک نشست سه روزه در شمال آلمان به تصویب رسید، بر اهمیت تسریع سرمایه گذاری در پروژه های LNG (گاز طبیعی مایع) برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه تأکید کردند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، وزرای خارجه گروه 7 (انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و ژاپن) در بیانیه مشترکی که روز شنبه پس از یک نشست سه روزه در شمال آلمان به تصویب رسید، بر اهمیت تسریع سرمایه گذاری در پروژه های LNG (گاز طبیعی مایع) برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزرای خارجه گروه 7 همچنین آمده است: (درگیری در اوکراین) اهمیت تضمین امنیت انرژی و در عین حال تسریع انتقال انرژی را به ما یادآوری کرده است.

آنها در ادامه افزودند: در این شرایط، ما اهمیت تسریع سرمایه گذاری در تحولات بالادستی، از جمله در پروژه های گاز طبیعی مایع (LNG) و همچنین اهمیت ترویج استفاده از انرژی پاک با هدف کاهش وابستگی به انرژی روسیه را درک می کنیم.

شرکت آلمانی هزینه گاز روسیه را به روبل می‌پردازدبرنامه فرانسه برای جایگزینی گاز روسیه با ضایعات کشاورزی

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا (EC) در تاریخ 4 مه، ششمین بسته تحریمی علیه مسکو را اعلام کرد که شامل تعویق تحریم عرضه نفت روسیه است.

کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که تحویل نفت خام از روسیه به اتحادیه اروپا ظرف شش ماه ممنوع شود، در حالی که واردات فرآورده‌های نفتی - در سال 2023 ممنوع خواهد شد.

کمیسیون اروپا همچنین موافقت کرد که مجارستان و اسلواکی را از تحریم خرید نفت خام روسیه تا پایان سال 2024 معاف کند. به گفته منابع، اتحادیه اروپا قبلاً تعدادی از پیشنهادات خود را در مورد زمان اجرا، پارامترها و معافیت احتمالی از تحریم نفتی کاهش داده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا اخبار روسیه آمریکا اخبار روسیه کاهش وابستگی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال طی اظهاراتی اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پاتریک پویان، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال در یک کنفرانس تصویری اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد.

این مدیر ارشد اجرایی گفت: بله، اگر اروپا یا اتحادیه اروپا (پروژه)  یامال را تحریم کند، در برخی از قراردادها فورس ماژور اعمال خواهیم کرد.

پویان افزود که این شرکت دو قرارداد تأمین گاز ال‌ان‌جی اروپا از پروژه یامال و یک قرارداد برای آسیا دارد که نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

رویترز همچنین به نقل از وی هشدار داد که در صورت تحریم این پروژه قیمت گاز ال‌ان‌جی را در جهان افزایش خواهد داد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشار قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه