Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویشتاسب سلیمانیان گفت: این استارتاپ برای افزایش کمیت، کیفیت و بهره‌وری اقدام به برگزاری کارگاه با محورهای: بهبود مدیریت تغذیه و حاصلخیزی خاک، کاهش تلفات و ضایعات از طریق بهره‌گیری از پسماند‌ها و بقایای گیاهی، شناسایی، اهلی کردن و معرفی گیاهان و ترکیبات حاصل از آن‌ها، نرم‌افزار‌های تسهیلگر خدمات کشاورزی، کشاورزی دقیق و پایش مخاطرات، کاهش ضریب تبدیل (FCR) در مرغداری‌های گوشتی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد و مرکز تحقیقات کشاورزی استان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از ۳۸ طرح ارسال شده ۵ اثر در پایان رتبه‌های برتر را کسب کردند، همچنین امکان حضور در مراکز رشد و نوآوری استان برای تیم‌های اول تا دهم، ارائه تسهیلات و حمایت جهت تجاری سازی ایده‌های کارآمد فراهم است.

"طراحی و ساخت سنسور‌های اندازه گیری کمیت‌های کشاورزی شامل هدایت و سختی آب، دماسنج، نورسنج و رطوبت سنج با قابلیت اتصال به اتوماسیون CAN و KNX "، وحید صفری دهنوی رتبه اول، "بومی سازی تولید سبزی‌ها و گیاهان زینتی در سیستم هیدروپونیک بسته"، محمد موذنی رتیه دوم، "تولید و فروش نمونه‌های بیماری‌های گیاهی و لام‌های میکروسکوپی"سیده فاطمه حسینی رتبه سوم، "ارائه خدمات مورد نیاز کشاورزان در مراحل مختلف کاشت و برداشت و نگهداری از زمین با الگوبرداری از پیشگامان این حوزه در دنیا"محمد یاری و " Mdf از پوسته‌های بادام" مهرنوش ابراهیمی رتبه چهارم اولین رویداد استارتاپی کشاورزی است.

یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد در رویداد رویداد استارتاپی کشاورزی گفت: سامانه "نان" در وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری برای ایجاد نظام ملی پیشنهادها، ثبت و نمایه سازی نیاز‌های مختلف جامعه و هدایت فعالیت‌های پژوهشی در جهت رفع نیاز‌ها و مشکلات جامعه است، که با ایجاد این سامانه، کشور در مسیر توسعه همه جانبه علمی قرار خواهد گرفت.

تولید و اشتغالی که بر پایه دانش، علم و پژوهش باشد دوام بیشتری دارد.

عطا الله ابراهیمی رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: ظرفیت‌های همکاری برای توسعه کشاورزی استان با دانشگاه شهرکرد بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید

رونق کشاورزی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین

اقتصادی بودن، افزایش ضریب خوداتکایی، استفاده بهتر از منابع موجود، محیط زیست محوری و کاهش وابستگی از ضروریت‌های کار در زمینه‌ی کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استارتاپ دانشگاه شهرکرد جهاد کشاورزی دانشگاه شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد