Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:00:45 GMT

دانشکده فنی مهندسی اسلام‌ آبادغرب جانی دوباره گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۸۲۹

دانشکده فنی مهندسی اسلام‌ آبادغرب جانی دوباره گرفت

فریبرز پیرو رئیس دانشکده (فنی مهندسی) رازی اسلام آبادغرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: قدمت دانشکده فنی مهندسی اسلام آبادغرب  به سال ۱۳۸۶ از سفر رئیس جمهور وقت با صدور مجوز تأسیس، برمی‌گردد.

وی ادامه داد: پس از طی امورات اداری که حدود ۳ الی ۴ سال طول کشید مجوز قطعی آن را کسب و سال ۹۰ برای اولین بار دانشکده فنی مهندسی رازی دانشجو پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد اسلام آباد غرب یادآور شد: در سفر رئیس جمهور وقت مصوب شد که دستگاه‌ها و مسؤولین سیاسی شهرستان زمین مناسب در اختیار دانشکده قرار دهند تا دانشگاه رازی، دانشکده‌ای در خور شأن بسازد و از آن سال تاکنون کماکان این اتفاق رخ نداده است.

وی بیان کرد: تلاش‌های بسیاری توسط مسؤولین در طی سال‌های متمادی صورت گرفت، اما خروجی به دلایل مختلف نداشته است یکی از جانمایی‌ها برای دانشکده زمین کنار دانشگاه پیام‌نور اسلام آبادغرب بوده است که متأسفانه مورد موافقت قرار نگرفت. 

پیرو ادامه داد: برای دانشکده بسیاری از مکان‌های دیگر در نظر گرفته شد، اما باز متأسفانه با مخالفت‌ها و ممانعت‌های متعددی رو به رو، و همچنان از سال ۹۰ تاکنون صاحب زمین اختصاصی برای خود نشده است و همین علت مانع پیشرفت و توسعه دانشکده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ تا ۹۶ تقریبا ۴ دوره دانشجو در سه رشته فنی به صورت تک جنسیتی(آقا)؛ عمران، کامپیوتر نرم‌افزار و رشته صنایع در مکانی که در شأن یک دانشکده نبود، دانشجو پذیرش کرد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد اسلام آباد غرب با بیان اینکه دانشکده فنی بدلیل دروس عملی نیازمند امکاناتی است، ادامه داد: امکاناتی همچون؛ سایت، آزمایشگاه، کارگاه و خیلی موارد دیگر هست و نبود این شرایط و عدم وجود مکانی مناسب باعث اعتراضات مکرر دانشجویان بوده است.

وی تأکید کرد: ازسال۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰به طور کل پذیرش دانشجو در کنکور سراسری برای دانشکده فنی مهندسی اسلام آبادغرب قطع شد، اما در عمر مدیریتی بنده که کمتر از ۱۴ ماه است با ارتباطات گسترده و با حمایت‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در اولین گام علی‌رغم نبود مکان با پذیرش دانشجو در کنکور سراسری اقدام به احیای دوباره دانشکده کردیم.

پیرو ادامه داد: در گام دوم تغییر پذیرش دانشجو در رشته‌های دانشکده از تک جنسیتی به دو جنسیتی (آقا و خانم )صورت گرفت، که باعث استقبال بیشتر برای پذیرش دانشجو در دانشکده اسلام آبادغرب شد.

وی اظهار کرد: دانشکده هم اکنون در دو رشته عمران و کامپیوتر پذیرش دانشجو آقا و خانم دارد، همین امر پذیرش دانشجو خانم باعث سهولت دسترسی و امنیت خاطر بیشتر خانواده در شهرستان‌های اطراف برای فرستادن، دختران خود برای ادامه تحصیل به دانشکده نزدیک می‌شود.

پیرو با بیان اینکه ساختمانی که هم‌اکنون در آن مستقر هستیم،سال ۹۵ به بهره‌برداری رسیده، گفت: اما به دلیل عدم نیاز مورد استفاده قرار نگرفته بود که با تغییر مدیریت پیام نور استان کرمانشاه و با نگاه بلند آموزشی فرشادفر و طی بازدیدی که از این مکان بلااستفاده صورت گرفت و با موافقت وی در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانشکده از یک مدرسه بسیار نامناسب به مکانی در شأن دانشگاه رازی انتقال پیدا کرد.

رئیس دانشکده فنی مهندسی رازی اسلام‌آباد غرب افزود: درخواست بنده از مسؤولین شهرستان اسلام آبادغرب آگاه‌سازی شهر با نگاه توسعه‌ایی به این دانشکده است تا با رشد همه جانبه دانشکده منافع متعددی از حضور دانشجویان بومی و غیربومی به شهرستان سرازیر شود، و ان‌شاءالله با همراهی مسؤولین شهرستان و موقعیت جغرافیایی عالی شهرستان، دانشکده با چشم‌اندازهای خیلی بلندتر تبدیل به دانشگاه در اسلام آبادغرب شود.

وی تاکید کرد: همین جا از خانواده‌ها و جوانان برای ادامه تحصیل در این دانشکده دعوت بعمل می‌آید قطعا با حمایت‌هایی که صورت خواهد گرفت این دانشکده گسترش و پیشرفت بیشتری در چند سال آینده خواهد داشت، لازم به یادآوری است که برای آقایان خوابگاه با بهترین امکانات وجود دارد و برای خانم ها نیز خوابگاه مستقل برای ترم آینده مهیا خواهد شد، پیشرفت دانشکده قطعا موقعیت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیمی را با خود به همراه خواهد داشت.

پیرو در پایان از حمایت‌ها و پیگیری‌های دلسوزانه دکتر بخشی‌پور نماینده محترم مردم اسلام‌آبادغرب در مجلس شورای اسلامی، احمدی رییس دانشگاه رازی و مساعدت‌های فرشادفر رئیس دانشگاه پیام نور استان در انتقال دانشکده فنی و مهندسی اسلام‌آبادغرب قدردانی کرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس دانشکده دانشجو آقا و خانم دانشکده فنی مهندسی پذیرش دانشجو اسلام آبادغرب مهندسی اسلام رئیس دانشکده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است