Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@17:32:13 GMT

پس از محرومیت عزیزی خادم؛۲ راه پیش‌روی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۹۱۹

پس از محرومیت عزیزی خادم؛۲ راه پیش‌روی است

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: با محرومیت عزیزی خادم دو راه پیش‌روی فدراسیون فوتبال قرار دارد یا تعیین سرپرست جدید یا تشکیل کمیته انتقالی.

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی در مورد محرومیت دو ساله عزیزی خادم از کمیته اخلاق اظهار داشت: نمی‌دانم آیا باید این مسئله را از نظر حقوقی بررسی کرد یا که خیر؛ اما نباید خیلی آن را بزرگ کنیم تا فیفا حساس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند اصول اخلاقی حکم می‌کند وقتی اتهاماتی به یک فرد زده می‌شود فرصت دفاع به او بدهیم. اکنون از نظر اساسنامه، کمیته اخلاق و انضباطی موجودیتش زیر سؤال است زیرا اعضای این کمیته‌ها منتخب مجمع نیستند، کمیته اخلاق باید ابتدا مشکل خودش را حل کند.

وی افزود: از نظر اصول اخلاقی و انسانی وقتی به فردی اتهامی زده شود باید به او فرصت دفاع داد در غیر این صورت این مسئله با روح آزادگی مغایر است.

بیشتر بخوانید:

کمیته اخلاق عزیزی خادم را ۲ سال از هرگونه فعالیت های فوتبال محروم کرد/ دبیرکل هم جریمه شد

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد اینکه چقدر احتمال دارد این محرومیت باعث تعلیق فدراسیون فوتبال کشور شود، عنوان کرد: اکنون فدراسیون ما راه خوبی را در پیش نگرفته است. اعضای مجمع خواهان تعلیق و استیضاح چهار عضو دیگر هیأت رئیسه هستند و اگر چنین شرایطی رخ بدهد اعضای هیأت رئیسه از اکثریت خواهند افتاد و باید دبیرکل پیگیر امور فدراسیون شود و مجمع فوق‌العاده و انتخاباتی برگزار کند آن هم در حالی که ما در سال جام جهانی هستیم و این حضور خوب در جام جهانی را با این شرایط به کام مردم تلخ می‌کنیم در حالیکه باید اجازه بدهیم از صعود به جام جهانی بهره‌برداری کنیم و حداقل بهره‌برداری این است که شادی و نشاط در جامعه ایجاد شود. شرایط کنونی فدراسیون فوتبال برای من قابل هضم نیست.

اولیایی تأکید کرد: هیأت رئیسه باید اقتدار نشان می‌داد اما اکنون شرایط به نفع فوتبال نیست و نباید به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش کشید. این شرایط که همه در فدراسیون علیه همدیگر شمشیر می‌کشیدند اصلاً شرایط مناسبی نیست. این چه فرهنگی است که ما می‌خواهیم از دموکراسی یک چیز مضمحل درست کنیم. 

وی عنوان کرد: استفاده از تعلیق به آن معنا  درست نیست اما وقتی دو نفر از فیفا و دو نفر از AFC در مجمع عمومی حضور دارند در آن صورت ممکن است فدراسیون فوتبال به سمت کمیته انتقالی برود. در گذشته هم یک بار کمیته انتقالی برای فوتبال ما درست شده است. بنابراین در ۱۰ خردادماه در مجمع عمومی دو راه پیش‌روی فوتبال ما است اول اینکه براساس اساسنامه فدراسیون دبیرکل متصدی امور شود و مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل بدهد و دوم اینکه یک کمیته انتقالی از سوی فیفا تشکیل شود. به هر حال به نظرم عده‌ای پشت این کار هستند که دانسته یا ندانسته فوتبال ما را به این سمت سوق می‌دهند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت انتخابات فدراسیون فوتبال استقلال محرومیت تعلیق عزیزی خادم کاظم اولیایی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت فدراسیون فوتبال کمیته انتقالی کمیته اخلاق عزیزی خادم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است

پس از محرومیت سیدحسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر از دیدار‌های حساس این هفته لیگ برتر مقابل تراکتور و سپاهان، اخباری درخصوص اعتراض باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به این احکام شنیده شد که حالا عضو کمیته استیناف از قطعی بودن این حکم می‌گوید.

مهدی دادرس در واکنش به خبر اعتراض استقلال نسبت به محرومیت سیدحسین حسینی به آنا گفت: برخی از سر بی اطلاعی خبرسازی‌هایی می‌کنند، اما اصل قضیه این است که اصلا باشگاه استقلال نمی‌تواند برای بخشش محرومیت یک جلسه‌ای حسینی اقدامی کند. وقتی کمیته انضباطی محرومیت تعلیقی را قطعی می‌کند، دیگر قابل تجدید رای نیست. در حکم کمیته انضباطی هم آمده فقط بخش جریمه مالی قابل اعتراض است که در این زمینه هم من هنوز درخواستی از سوی استقلال ندیدم.

او ادامه داد: رای کمیته انضباطی اسماعیلی فر هم همین طور است و، چون یک جلسه محرومیت قطعی است، قابل بررسی مجدد نیست. هرگاه محرومیت بیش از یک جلسه باشد و رای قطعی نباشد، می‌توانند به کمیته استیناف درخواست بررسی مجدد بدهند. در غیر این صورت، رای محرومیت یک جلسه‌ای که از تعلیقی به قطعی رسیده باشد، دیگر قابلیت بررسی در استیناف را ندارد.

عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا درخواستی از پرسپولیس برای اعتراض به رای کمیته انضباطی اتفاقات بازی با ذوب آهن رسیده یا خیر گفت: چنین اعتراضی هنوز به دست ما نرسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت کاپیتان خود
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت سیدحسین حسینی در کمیته استیناف