Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:36:29 GMT

مرحله دوم اصلاح اقتصادی، افزایش نظارت‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۰۹۵۳

مرحله دوم اصلاح اقتصادی، افزایش نظارت‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «غالب کارشناسان در این موضوع که نظام سابق تخصیص یارانه ارزی ناکارآمد و غیرعادلانه بود، اتفاق نظر داشته و دارند. برخورداری بیشتر پرمصرف‌ها از یارانه و سو استفاده‌های کلان، مدت‌ها پیش آشکار شده و اعداد و ارقام آن هم رسانه‌ای شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم هشدارهای پیشینی کارشناسان اقتصادی، ستاد اقتصادی دولت سابق در فروردین ۹۶ ترتیبات ارزی جدید را بنا نهاد، اما همین معایب و مفاسد موجب شد در مردادماه ۹۷ تغییراتی در آن صورت گیرد که البته ایراد ماهیتی تخصیص ناعادلانه ارز و رانت و فسادهای به وجود آمده در بسته جدید هم برطرف نشد.

تخصیص ارز موسوم به ۴۲۰۰ تومانی با هدف بهره برداری اقشار متوسط و کم‌تر برخوردار عملیاتی شد، اما آمارها نشان می‌دهد که متمولان و پرمصرف‌ها، بسیار بیشتر از کمتر برخوردارها از این موضوع استفاده کردند. فقط به عنوان یک نمونه، با اجرای طرح ارزی دولت قبل، اکنون میزان مصرف گوشت دهک ثروتمند جامعه، حدوداً ۲۸ برابر دهک فقیر است! یا مثلاً یکی دیگر از اهداف پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی بود، اما همه کالاهای اساسی در مقایسه با سال ۹۶ (پیش از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی)، چندین برابر افزایش قیمت داشته‌اند.

منابع یارانه‌های قبلی به هیچ وجه کاهش نمی‌یابد بلکه صرفاً نحوه توزیع همین میزان یارانه اصلاح می‌شود و مبالغ یارانه به خود مردم به عنوان صاحبان اصلی و مخاطبان اصلی این یارانه‌ها واگذار می‌شود و عدالت در توزیع نیز از این مسیر محقق می‌شود.

بدون همکاری بسیار خوب مردم امکان اجرای مرحله اول طرح اصلاح اقتصادی وجود نداشت. واقعاً باید صمیمانه از این صبر و همراهی مردم تشکر و خدا را بخاطر داشتن چنین ملتی شکر کرد. در مرحله دوم طرح اصلاح اقتصادی نظارت‌ها افزایش می‌یابد.»

کد خبر 5491088 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: علی بهادری جهرمی یارانه اینستاگرام مجلس شورای اسلامی هیئت دولت صحن مجلس جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی ایران محمد باقر قالیباف دولت سیزدهم تهران حسین امیرعبداللهیان رژیم صهیونیستی محمد مخبر یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!