Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مردمی سازی یارانه چند قلم کالای اساسی و کاهش قدرت خرید سرپرستان خانوار، پیشنهاد احداث چندین بازار روز محله ای در نقاط مختلف شهر با هدف ایجاد امکان خرید به صرفه برای شهروندان را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، عمار ایزدیار اظهار کرد: شناسایی زمین های مستعد در سطح محلات شهر و راه اندازی بازار روزهای کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی و تولیدکنندگان می تواند به مردم در تامینِ به صرفه تر کالاهای اساسی و مایحتاج روزانه کمک نماید، ضمن آنکه به دولتِ مردمی نیز در جهت تنظیم بازار و اجرای هرچه بهتر مردمی سازی یارانه ها و جلوگیری از پدیده قاچاق سرمایه های مادی کشور مساعدت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: اولویت واگذاری غرفه های بازار روزهای شهرداری کرج در شرایط کنونی باید انعقاد قرارداد با واحدهای بزرگ تولیدی با هدف عرضهِ از تولید به مصرف باشد و همچنین طی رایزنی با ستاد تنظیم بازار شهرستان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید سهمیه کالاهای توزیعی با نرخ دولتی همچون مرغ و گوشت منجمد در بازارهایِ شهرداری افزایش یابد تا بتوانیم در جهت ایجاد آرامش در بازار و تقویت رفاه همشهریان گرامی گام برداریم.

این مسئول ادامه داد: فلسفه راه اندازی بازار روزها توسط شهرداریها تعدیل قیمت ها و ایجادِ امکان خرید به صرفه، کیفی و آسان توسط شهروندان است و رویکردِ درآمدزایی ندارد لذا در موقعیت کنونی که شرایط به جهت آزادسازی قیمت برخی کالاهای اساسی خاص می باشد، باید در کنار مردم و دولت بایستیم و به جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار کمک کنیم که راه اندازی سریع بازار روزهای محله ای با کمک تولیدکنندگان بزرگ و منصف می تواند اقدام شاخص و تاثیرگذاری قلمداد شود.

ایزدیار بر تقویت نظارت ها بر فعالیت بازار روزهای شهرداری، ارائه تخفیف ویژه به تولیدکنندگان کالاهای اساسی جهت عرضه از تولید به مصرف، پیگیری افزایش سهیمه کالاهای اساسی با نرخ دولتی جهت توزیع در بازارهای شهرداری و برخورد جدی با هرگونه تخلف و گران فروشی و احتکار توسط بهره برداران غرفه ها تاکید کرد و همچنین از اقدامات اخیر سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در جهت کمک به تنظیم بازار و افزایش ساعت کاری بازار روزها قدردانی کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: البرز شورای شهر کرج بازار روز تنطیم بازار عرضه مستقیم کالا کالاهای اساسی بازار روزهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سلمان اسماعیلی در همایش روز شورا در جمع شورا‌های شهر و روستا ملایر افزود: روستا‌هایی که در محور سد کلان، بخش زند و دره جوزان هستند، ظرفیت بالای گردشگری دارند که باید شورا‌های اسلامی با همراهی دهیاران و مشارکت مردم برای توسعه این بخش‌ها تلاش کنند.

او با بیان اینکه با اعتبارات دولتی نمی‌توان توسعه ایجاد کرد، گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم شورا‌های اسلامی باید مردم را وارد کار کنند تا توسعه محقق شود.

فرماندار ملایر همچنین نهضت ملی مسکن را طرحی بی‌بدیل در دولت سیزدهم برشمرد و تأکید کرد: شورا‌های اسلامی باید از این فرصت مغتنم برای بزرگتر شدن شهر‌ها مردم را پای کار بیاورند تا شرایط زیست مناسبی برای شهروندان ایجاد و منجر به رشد تولید، رونق گردشگری و ایجاد درآمد شود.

شهردار ملایر هم گفت: بودجه شهرداری از سال ۱۴۰۰ از ۲۵۰ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت که با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر یک تحول خوبی در بودجه شهرداری ملایر ایجاد شد.

مجید فرجی، بودجه جاری و عمرانی شهرداری را ۴۰ به ۶۰ عنوان کرد و افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال برای هزینه‌های عمرانی پیش بینی شده است.

او تکمیل مجموعه جهان کوچک، هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال، آغاز عملیات اجرایی طرح راستان، مرکز تجارت جهانی مبل و منبت و ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ساختمان پلاک ۱۷ را از دیگر اولویت‌ها و طرح های عمرانی شهرداری برشمرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد