Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست هماهنگی همایش منظر هورامان در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه به ریاست اردشیر رستمی فرماندار شهرستان پاوه و با حضور طالب‌نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان، نادری و هیأت همراه از دانشگاه رازی کرمانشاه به میزبانی فرمانداری پاوه برگزار شد.

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از حوزه سرزمینی منظر فرهنگی اورامان در شهرستان پاوه است، اردشیر رستمی فرماندار این شهرستان در ابتدای این نشست، اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم پاوه این است که از لحاظ حریم و عرصه، حقوقی هم برای شهرستان بیشتر از آن که در نقشه پیش‌بینی شده سهم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۶۵ درصد منطقه ثبت شده از لحاظ جغرافیایی در کرمانشاه است و ۳۵ درصد در استان کردستان اما از لحاظ عرصه و حریم این موضوع برعکس ثبت شده که البته قابل بازنگری هم هست و نباید اجحاف در حق مردم منطقه اورامان استان کرمانشاه صورت بگیرد. بر همین اساس مطالبه اصلی مردم اورامانات و بنده از مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان این است بازنگری در این پرونده صورت بگیرد.

فرماندار پاوه گفت: ما وقتی نقشه راه درست و دقیقی داشته باشیم و از مزایا و معایب یک طرح اطلاعات کافی داشته باشیم، می‌توانیم بهترین تصمیم را بگیریم، اما گاهی اوقات نگاهی که از بیرون می شود نگاه ناشناخته و ارزیابی نشده‌ای باشد آن وقت است که ما به عنوان دستگاه اجرایی باید این نگاه را تعدیل کنیم و مطمئن باشید هر چقدر جلسات را با پشتوانه کارشناسی، فنی و عقلایی بخواهیم پیش بریم بهترین تصمیم‌ها گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: امروز اتفاقی خوبی رخ داده و آن ثبت جهانی اورامان است و ما می‌خواهیم در همایش آن را معرفی کنیم. ما هر چقدر بیشتر بتوانیم این عرصه و حریم را معرفی نماییم قطعا تاثیرگذارتر خواهد بود.

نادری عضو هیأت علمی دانشگاه رازی و دبیر علمی همایش در ادامه، گفت: خوشحالیم که اورامانات ثبت جهانی شده است و این افتخار بزرگی برای این منطقه هست که ۱۸۶ کشور جهان به سربلندی، میراث فرهنگی، تاریخ و تمدن، طبیعت و آثار باستانی اورامان رای داده‌اند.

وی اضافه کرد: با تمام این حرف‌ها ما چه قدمی برای اورامان برداشته‌ایم؟ مهمترین زیرساخت‌ها راه‌ها هستند برای بهبود جاده‌های پاوه و توسعه مکان‌های گردشگری آن چه برنامه‌ای داریم؟ ما باید در این مسیر حرکت کنیم و الزامات آن ار فراهم کنیم. از فرمانداران، بخشداران و شهرداران  می‌خواهیم پای کار بیایند.

وی یادآور شد: یونسکو دوباره شاخص‌های ثبت جهانی اورامانات را ارزیابی خواهد کرد و اگر شاخص‌های تایید شده قبلی به هم بخورد اورامانات ما از ثبت جهانی حذف خواهد شد بنابراین باید برای حفظ آن کوشا باشیم.

زردتشتیان عضو هیأت علمی دانشگاه رازی و دبیر اجرایی همایش نیز، اظهار کرد: فرصتی برای ما پیش آمده است که این چهار شهرستان را در سطح ملی و بین‌المللی  معرفی کنیم. در این همایش حضور چند تن از وزاری را خواهیم داشت و دغدغه‌ها و چالش‌ها در میان خواهیم گذاشت. در واقع این همایش یک شروع است برای جلب توجه این عزیزان که از نزدیک با این مسائل روبه رو شوند و ما باید به دنبال راهکارهایی باشیم تا مشکلاتی را که مانع حفظ منظر فرهنگی اورامان هستند را حل کنیم.

محمدی معاون عمران فرمانداری پاوه در ادامه با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی اورامان نواقص و ابهاهاماتی دارد، گفت: اولا منظر فرهنگی اورامان/ هورامان نباید مرز خاصی داشته باشد و اعمال عرصه و حریم داخل نقشه اجحاف به کل مردم منطقه اورامان استان کرمانشاه و کردستان است. دوم با توجه به اینکه کل مساحت شهرستان پاوه در محدوده ثبت جهانی است دفتر پایگاه اورامانات/ هورامان که الان در سنندج دایر است باید به پاوه مرکز اورامانات انتقال داده شود.

طالب‌نیا رئیس پایگاه منظر فرهنگی اورامانات/ هورامان نیز در پایان با تشکر از فرماندار شهرستان پاوه برای میزبانی این جلسه، اظهار کرد: در واقع بیش از دو سال است  که بحث عرصه و حریم دغدغه ما است و تمام تلاش ما هم این است که آن را حل و فصل نماییم.

وی افزود: بنده حسب صحبت‌های که شد، رایزنی‌های اولیه را با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت بازدید میدانی و کار کارشناسی جهت بازنگری پرونده انجام دادم و قرار است در آینده نزدیک این تیم به منطقه تشریف بیاورند. ان‌شاءالله خروجی نهایی و تصمیم عاقلانه و علمی در بازنگری پرونده اتخاذ شود و بنده هم تا آنجا که امکان داشته باشد، دفاع خواهم کرد.

وی ادامه داد: برای هفته میراث فرهنگی قصد داریم بزرگ‌ترین مرکز اسناد اورامان شناسی را در دانشگاه رازی دایر کنیم. چون دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه جامع غرب کشور شناخته شده است.

گفتنی است، در ادامه سایر مدعوین نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در جهت هرچه بهتر برگزار کردن همایش پرداختند و در نهایت تصمیماتی در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن همایش گرفته شد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس اورامانات هورامان همایش فرماندار پاوه اردشیر رستمی عرصه منظر فرهنگی اورامان دانشگاه رازی شهرستان پاوه عرصه و حریم ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این جلسه که در محل دفتر این گروه برگزار شد، علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام‌و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجل رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد، تصریح کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.این جلسه با حضور علی عسکری، رشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد