Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@04:43:31 GMT

چرا جاده هراز مسدود شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۲۴۲

چرا جاده هراز مسدود شد؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شنبه گذشته، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به دلیل اجرای عملیات کارگاه جاده‌ای در محور هراز، این جاده کوهستانی تا چهارشنبه هفته جاری (۲۸ اردیبهشت ماه) مسدود خواهد بود. در این اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور آمده بود که به دلیل انجام عملیات احداث یک دستگاه آب رو و کانال هدایت آب و تیرگذاری پل استراباکو در محور هراز و در حدفاصل پارک جنگلی آمل تا پیچ ابتهاج، این محور در بازه زمانی مذکور با انسداد موقت مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب جمشیدی –رییس اداره بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره به ایسنا گفت: همواره انسداد محور به دو صورت از سوی سازمان راهداری اتفاق می‌افتد، یکی اینکه ممکن است بر اثر حادثه طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش یا اتفاق طبیعی این چنینی انسداد صورت گیرد که به آن بحران می گوییم. در این صورت باید سریعا نسبت به آن واکنش نشان داد و مشکل را برطرف کرد.

وی افزود: برخی دیگر از انسدادهای صورت گرفته به نام کارگاه عملیات جاده ای است و پیش از آن، اطلاع رسانی‌های لازم درباره انسداد صورت می‌گیرد. این انسداد در محور هراز نیز جزو انسدادهای از پیش برنامه‌ریزی شده است که برای انجام عملیاتی به آن نیاز داشتیم.

رییس اداره بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این انسداد به دلیل اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می خواهد پلی را در محور هراز و در محدوده پیچ ابتهاج احداث کند، درخواست داشت تا در شرایطی عملیات کارگاه جاده‌ای انجام دهد و بستر جاده را بشکافد که تردد خودرو برقرار نباشد چرا که ممکن نبود. بنابراین برای انجام این عملیات کارگاهی به حدود یک هفته زمان نیاز داشت و ما هم محور هراز را مسدود اعلام کردیم.

جمشیدی اظهار کرد: در حال حاضر عملیات شکافتن جاده انجام شده و بر اساس وعده‌ای که شرکت ساخت داده است، در روز چهارشنبه عملیات کارگاه جاده‌ای برای احداث این پل به اتمام خواهد رسید و محور هراز بازگشایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این عملیات کارگاه جاده‌ای طولانی‌تر شود آیا باز هم محور هراز مسدود خواهد بود، گفت: اگر بنا به دلایلی اجرای این طرح و احداث پل به تعویق یا تاخیر بیفتد، پیش از اتمام مهلت به ما اعلام خواهد شد و در آن صورت، انسداد محور هراز تمدید می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران جاده هراز مسدود راهداری عملیات عمرانی یارانه ارز 4200 تومانی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران عملیات کارگاه جاده ای محور هراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در مسیر بازگشت از شمال در دو محور هراز و چالوس خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا ، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد:‌ در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع  محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.  در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی  با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • انسداد ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی به دلیل بارش‌های سیل‌آسا
  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و هراز