Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@03:31:36 GMT

گشایش جشنواره ملی موسیقی اقوام ایران در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۳۶۶

گشایش جشنواره ملی موسیقی اقوام ایران در شیراز

در این دوره از جشنواره که تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد، گروه‌های برتر موسیقی نواحی از سراسر کشور با محوریت اجرای موسیقی و آیین‌های منطقه‌ای خود به روی صحنه می‌روند.

در این جشنواره که با حضور گروه‌های شاخص موسیقی نواحی و راویان آیین‌های بومی از مناطقی همچون لرستان، سیستان‌وبلوچستان، شیراز، آذربایجان، ترکمن‌صحرا، ایل‌بختیاری، ایل‌قشقایی، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان، گیلان، کرمان، کیش، کردستان، مازندران، بوشهر و تربت‌جام برگزار می‌شود، اصیل‌ترین و ناب‌ترین گونه‌های موسیقی و آیین‌های موسیقایی اقوام ایرانی با اولویت حفظ اصالت‌ها و ترویج فرهنگ غنی ایرانی جهت مخاطبان تخصصی و عام به بهترین شکل ممکن معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره کار خود را از یکشنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) با اجرای گروه‌های موسیقی از قشقایی و لرستان در ساعت ۱۸ تا ۲۰ و بلوچستان و بوشهر در ساعت ۲۱ تا ۲۳ آغاز کرد. روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه گروه‌های آذربایجان و شیراز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و همچنین گروه‌های ترکمن و هرمزگان از ساعت ۲۱ تا ۲۴ به روی صحنه می‌روند.

گروه موسیقی کرمان و کهگیلویه و بویراحمد در روز شنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ اجرا خواهند داشت و کیش و گیلان هم در همین روز از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به روی صحنه می‌روند. روز چهارشنبه هنرمندان کردستان و خوزستان در ساعت ۱۸ تا ۲۰ اجرای خود را به نمایش می‌گذارند و گروه موسیقی از مازندران و خراسان هم ساعت ۲۱ تا ۲۳ به روی صحنه می‌روند. همچنین گروه موسیقی قشقایی در ساعت ۱۸ تا ۲۰ و گروه بختیاری نیز ساعت ۲۱ تا ۲۳ روز پنجشنبه اجرا خواهند داشت.

برگزاری کارگاه‌های پژوهشی با حضور چهره‌های شاخص اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و محققان با سابقه ملی و بین‌المللی، برگزاری آیین‌های موسیقایی کهن اقوام با الویت آیین‌های موسیقایی ارزشمند دینی مذهبی، اجرای آیین‌های موسیقایی اصیل مناطق برای نخستین بار با فرصت ملی همزمان با اجرا‌های موسیقی با اولویت موضوع آیین‌های کهن و ارزش‌های اعتقادی، تقدیر و تجلیل از خنیاگران و راویان و محققان برجسته کشور، دریافت مقالات علمی و پژوهشی با موضوعات مشخص در حوزه کارگاه‌های موسیقی مناطق مربوط و انتشار کتاب جشنواره از دیگر بخش‌های دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های موسیقایی نواحی ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی موسیقی اقوام ایران تالار حافظ شیراز روی صحنه می روند ساعت ۱۸ تا ۲۰ ساعت ۲۱ تا ۲۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند

به گزارش خبرنگار مهر، گروه موسیقی آوا به خوانندگی برادران سعیدی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته اصفهان در هنرسرای خورشید و در قالب کنسرت به روی صحنه می‌رود.

در این برنامه که به همت دفتر موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، امیرمهدی مقدم: عود، سیاوش عابدزاده: تار، امیر محمدرضایی: کمانچه، همایون سبزواری: گیتار بیس، معین طاهری: پیانو، پویان جمشیدی: دف و سازهای کوبه ای، ایمان بهلول: تنبک و سازهای کوبه ای، علیرضا فاتحی: ادوات کوبه ای، آواز برادران سعیدی را همراهی خواهند کرد.
تنظیم قطعات این کنسرت را نیز امیرمهدی مقدم برعهده دارد.

آخرین اثر منتشر شده برادران سعیدی قطعه «بوگو چیطو شد» بود که بر اساس لهجه اصفهانی بود. برادران سعیدی سابقه همکاری با علی رهبری، در پروژه بلبل‌های پارسی را در کارنامه خود دارند.

کد خبر 6090603

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!