Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:53:09 GMT

بازار یاسوج زیر ذره بین خبرنگاران و ناظران سازمان صمت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۳۷۵

بازار یاسوج زیر ذره بین خبرنگاران و ناظران سازمان صمت

به گزارش ایرنا، آرامش و رونق بر بازار یاسوج پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه یارانه های دولتی حاکم است و ناظران سازمان های مختلف اعم از صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه ها به طور میدانی در بازار حضور دارند.

بازار یاسوج این روزها در زمینه تثبیت و افزایش قیمت برخی کالاها ، وضعیتی مطلوب را سپری می کند و به اذعان برخی مغازه دارها در یاسوج برخی کاستی های موجود ازجمله خرید بیش از نیاز و کاهش مشتری برای برخی اقلام مانند مرغ نیز در روزهای آینده برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

موضوع بازار آن آنچنان اهمیت دارد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد تنظیم بازار استان در هفته جاری به اعضای ستاد اعلام کرده وضعیت بازار را سامان دهند و روغن و مرغ و دگر اقلام مورد نیاز مردم را تهیه کنند و در غیر این صورت با مدیران مقصر برخورد خواهد کرد.

امروز خبرنگار ایرنا با هماهنگی انجام شده با اعضای ستاد تنظیم بازار متشکل از مدیر کل صنعت و معدن استان و مسئولان اصناف گشت مشترک بازدید سرزده ای از برخی فروشگاه ها در شهر یاسوج  انجام دادند تا معلوم شود که پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن وضعیت بازار چگونه است و گشتی به بهانه نظارت بر قیمت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، لبنیات، ماکارونی و روغن انجام شد اما شامل بخش هایی مثل بررسی برچسب گذاری قیمت و سایر موارد هم شد.

از آنجا که فروشگاه رفاه قدیمی ترین و در عین حال بزرگترین فروشگاه زنجیره ای شهر یاسوج است بازرسی خبرنگار ایرنا و مسئولان از این فروشگاه آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تنها مشکل این فروشگاه را کمبود روغن عنوان کرد و البته پیگیر دلایل این کمبود در این فروشگاه شد.

در بازدید از مرغ فروشی ها نیز، این مغازه ها پر از مرغ گرم بودند به گونه ای که مغازه داران از کمبود مشتری کافی نگران بودند.

وضعیت روغن در بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: روغن به صورت عمده تهیه شده است و تعدادی از فروشگاه ها در استان روغن نداشتند که با جلسات حضوری که با این اصناف برگزار شده امروز در حال تامین هستند.

کریم روزبهان افزود: تعدادی از فروشگاه ها که روغن در قفسه نداشتند امروز عصر و تا نهایت امشب تامین خواهد شد

وی تاکید کرد: ماکارونی و سایر کالاهایی که مایحتاج کالاهای اساسی بود تامین شده و در این زمینه دغدغه ای وجود ندارد.

وفور مرغ در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مطابق بازدید امروز مرغ به وفور در مغازه ها موجود است و هیچ دغدغه ای از این جهت وجود ندارد.

وی تصریح کرد:طبق نشستی که با مدیران فروشگاه های بزرگ استان برگزار شده قرار بر این شده تمامی قفسه ها پر شود و مایحتاج مردم آماده باشد و به خصوص روغن و مرغ مورد نیاز مردم تامین باشد.

روزبهان ابراز داشت: تا پایان امروز هیچ کمبودی در فروشگاه های استان نخواهیم داشت و مردم مطمئن باشند که هیچ کمبودی نیست و به وفور کالا موجود است.

فروش روغن، تخم مرغ و لبنیات طبق قیمت جدید 

بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: قیمت فروش روغن، تخم مرغ و لبنیات باید طبق قیمت جدید خواهد باشد اما ماکارونی طبق همان قیمت قدیم به فروش برسند.

مصطفی اسد پور افزود: قیمت هر کیلوگرم شیر خام جلوی دامداری ۱۲ هزار تومان، قیمت مصرف کننده شیر نایلونی ۱۵ هزار تومان، قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. 

وی تاکید کرد: بازرسان صمت به صورت شبانه روزی در بازار استان حضور دارند و به جد با قانون گریزان بازار برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

در گشت و گذار از بازار تنها موضوعی که همه روی آن اتفاق نظر داشتند وضعیت آرام بازار است و تا حد امکان مایحتاج مردم از جمله ماکارونی، مرغ، تخم مرغ و دیگر اقلام تامین شده است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ستاد تنظیم بازار معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد سازمان صنعت فروشگاه ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، کمیته مسابقات و داوران فدراسیون هندبال، اسامی داوران، ناظران و همچنین نمایندگان فدراسیون در مسابقات هفته نوزدهم سی و ششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های ایران را اعلام کرد که به این شرح است:   * نفت و گاز گچساران - پرواز هوانیروز   داوران: عرفان شکیبا – صلاح الدین کریمیان   نماینده فدراسیون: عبدالصائب نکویی   ناظرفنی: محمد وطن   * صنعت مس کرمان - زغال سنگ طبس    داوران: بهزاد قندی – میلاد زارع   نماینده فدراسیون: کاظم عربی   ناظر فنی: سید حسین حسینی   * سپاهان نوین - گیتی‌پسند اصفهان    داوران: حمید حسین زاده – ایرج حبیبی   نماینده فدراسیون: اردشیر مستاجران   ناظر فنی: علیرضا سلیمانی   * فولاد مبارکه سپاهان - پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد    داوران: حامد دربهانی – افشین خراسانی    نماینده فدراسیون: مجید شجاع   ناظر: سیف الله حیدرپور   * نیروی زمینی شهید شاملی کازرون - فرازبام خائیز دهدشت    داوران: مهدی قالب تراش – محمد علی قاسمی   نماینده فدراسیون: صارم بنکداری   ناظر فنی: بهنام جمشیدی   * آلومینیوم اراک - پیکان خراسان    داوران: جواد یزدانیان – محمد امین رضایی    نماینده فدراسیون: سید مهدی ترابی   ناظر فنی: فرامرز می‌آبادی   مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان، فردا، دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت، برگزار می‌شود.  ­

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد