Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:59:08 GMT

کوچ عشایر به مراتع میان‌بند و دره بهشت پردیس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۴۳۷

کوچ عشایر به مراتع میان‌بند و دره بهشت پردیس آغاز شد

محمود حیدری روز دوشنبه در حاشیه بازید از مسیر کوچ عشایر به خبرنگار ایرنا اظهار  داشت:  کوچ عشایر به مراتع ییلاقی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و در حدود ۹۰ روزطول می کشد، عشایر در مراتع میان بند و دره بهشت پردیس  در ۲ مرحله، بهار از اوایل اردیبهشت تا اواسط خردادماه و در فصل پاییز از اواخر شهریور تا اواسط آبان ماه به این منطقه و سایر مناطق همجوار  کوچ می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمعیت عشایری از جاذبه‌های گردشگری استان تهران است، کوچ عشایر از منطقه دره بهشت را می توان به  یک فرصت مناسب برای توسعه گردشگری شهرستان تبدیل کرد.

بخشدار شهرستان پردیس با اشاره به تردد ایل‌های عشایر و دام‌ها از سطح شهر ، خاطرنشان کرد:  ایل راه‌ها در شهرها و روستاها از گذشته مشخص و تمهیدات لازم برای تردد آنها از مسیرهای گذشته با ایجاد محدودیت هایی در سطح شهر انجام شده است.

حیدری افزود: در کنار ایجاد محدودیت های شهری به عشایر توضیح و تذکرات لازم برای وارد نشدن به جاده های شهری داده شده است.

همکاری موقوفه شرف النسا روستای کرشت برای توانمند سازی بانوان روستایی

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس از همکاری موقوفه شرف النسا روستای کرشت برای توانمند سازی بانوان روستایی خبرداد و گفت: ارتقا فعالیت های فرهنگی در حوزه بانوان در روستای کرشت با همکاری موقوفه شرف النسا ، دهیاری و شورای اسلامی روستا در دست اقدام و اجرا است.

حیدری خاطرنشان کرد: برای برگزاری دوره های آموزشی طرح جوانی جمعیت، مهارت افزایی و توانمندسازی، آموزش کسب و کار  برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به ضرورت اشتغالزایی در کنار کار آفرینی بانوان روستایی  برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در سال پیش رو بخشداری و دهیاری و شورای اسلامی روستا به جد پی گیر اجرای برنامه های آموزشی برای کسب مهارت، اشتغال و کارآفرینی  بانوان روستای کرشت هستند.

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس اضافه کرد: براساس برنامه ریزی ها مقرر شد تا در حوزه های صنایع دستی و گردشگری، آموزشهای فرزندپروری ، فعالیت های قرآنی ، کارآفرینی و اشتغالزایی دوره هایی با حضور مربیان مجرب دوره های آموزشی  با همکاری  و حمایت موقوفه شرف النسا با در اختیار قرار دادن محل کلاسها و مساعدت در اعزام مدرسین در روستای کرشت برگزار شود.

به گزارش ایرنا،  بخش بانوان بخشداری مرکزی پردیس در روستاها در حال پیگیری طرح "توان هفت" در قالب اکوسیستم کارآفرینی‌ با هدف آشنایی و برنامه ریزی بانوان برای آینده و بهره گیری از دانش و مهارت‌های نوین و توسعه و بهبود فعالیت‌های آنان در مناطق روستایی است  که در کنار اردوهای گردشگری  و طرح جوانی جمعیت به زودی پیگیری و اجرا خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس زندگی عشایری توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس زندگی عشایری توسعه روستایی شهرستان پردیس زندگی عشایری توسعه روستایی شهرستان پردیس بانوان روستای روستای کرشت کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: طرح بانوی توانا با هدف کیفی سازی زندگی بانوان سالمند و مشارکت بانوان بالای ۶۰ سال و سالمند در ورزش اجرا می‌شود.
دهقان با اشاره به اینکه درمرحله اول این طرح ۳۰ بانوی بالای ۶۰ سال حضور دارند، افزود: این طرح در دو رشته آب درمانی و ورزش در آب به صورت ۱۶ ساعت رایگان برای بانوان یزدی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار