Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق گفت: ۵۷۰ هزار مسافر و گردشگر از ابتدای امسال تا نیمه اردیبهشت‌ماه جاری در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان جابجا شده‌اند که در هم‌سنجی با سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا محمد حسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز در تشریح آمار جابه‌جایی مسافران در بازه زمانی فروردین تا نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری اظهار کرد: بیشترین آمار ثبت شده در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز بوده که آمارها رشد ۹۹ درصدی رانسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه بندر شهید حقانی در مقایسه با سایر بنادر مسافری کشور از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است گفت: این بندر با توجه به موقعیت مکانی و استفاده از زیر ساخت‌های مجهز و بهره‌مندی از ترمینال مسافری و ۱۲ پست اسکله برای پهلوگیری شناورهای تندرو، بزرگترین پایانه مسافری دریایی در کشور محسوب می‌شود که از این نظر در صدر بنادر مسافری و گردشگری ایران   قرار دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق ادامه داد: در جزیره رنگین کمانی هرمز نیز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود در قلب خلیج فارس با جابه‌جایی ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در فروردین ماه سال جاری، نسبت به سال قبل ۱۶۴ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

محمدحسینی تختی در بخش دیگری ازسخنان خود به  رونق تردد در مسیر خارجی  بندر شهید باهنر به شارجه اشاره کرد  و افزود: طول مدت سفر دریایی از بندر شهید باهنر به شارجه شش ساعت در شرایط مطلوب آب و هوایی است و بر اساس پیش بینی صورت گرفته انجام این سفر دریایی ۲ بار در هفته و با یک فروند شناور مسافری تندرو به ظرفیت۲۰۰ نفر انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ضروروت توجه به سلامت مسافران و گردشگران در شرایط متاثر از ویروس کرونا خاطرنشان کرد: از سال جاری با بهبود شرایط شاهد افزایش ترددهای مسافری هستیم اما این شرایط به منزله رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و مراقبتی نیست و همچنان لازمه انجام این سفرها طبق روال گذشته دستورات ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بنادر مسافری شهید باهنر بندر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.

مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.

وی ادامه داد: عمده کالا‌های حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده‌های نفتی، ذرت و برنج است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد