Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@03:42:48 GMT

توفان گرد و غبار عراق را درنوردید

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۵۵۶

توفان گرد و غبار عراق را درنوردید

‍‍‍‍‍‍

حجم متراکمی از ریزگرد در موج جدید توفان غبار، آسمان بغداد را آجری رنگ کرده و دید افقی را به طرز کم سابقه ای کاهش داده است.

به گزارش ایران آنلاین، ساعتی پیش، با ورود توفان شدید همراه با باد، گرد و خاک، آسمان بغداد پایتخت عراق و چند استان از جمله سامراء، الانبار، نجف، کربلا و المثنی را به تسخیر خود درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به پیش‌بینی هواشناسی عراق، موج شدید گردوغبار از منطقه «طریبیل» هم‌مرز با اردن به کشور عراق؛ تا عصر امروز دوشنبه، ادامه خواهد داشت و اغلب مناطق عراق را در بر خواهد گرفت.

برخی گزارش ها می گویند توفان خاک در دیرالزور سوریه نیز به توفان شن مبدل شده و چند نفر بر اثر خفگی جان سپرده اند.

احتمال لغو پروازها در عراق به علت محدودیت شدید دید افقی وجود دارد.

عمار الجابری مدیر اطلاع رسانی هیات هواشناسی عراق اعلام کرد: میزان دید افقی به یک کیلومتر کاهش خواهد یافت و این برای پرواز یا رانندگی در جاده خطرناک است.

عراق در روزهای اخیر درگیر چندین موج توفان غبار و خاک شده که در برخی موارد منجر به تعطیلی فرودگاه ها، تصادفات شدید رانندگی و مواردی از مرگ و بالغ بر ۵ هزار مورد تنگی نفس و اختلالات شدید تنفسی شده است.



انتهای پیام/


 

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

توفان گرد و غبار عراق را درنوردید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار، روند افزایش نسبی دما و نیز افزایش غبار به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه و استان البرز است و روز چهارشنبه ورود سامانه تندری را به منطقه خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان البرز عنوان کرد: امروز جمعه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با روند افزایش دما تا انتهای هفته و شنبه آسمان صاف تا کمی ابری است و برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعات پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز از پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با افزایش غبار، عصر و شب رشد ابر و در ارتفاعات احتمال رگبار خفیف و رعد و برق برای دوشنبه خبر داد و افزود: روز سه شنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری همراه با افزایش غبار خواهد بود.

کد خبر 6088905

دیگر خبرها

  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل