Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@10:11:52 GMT

قاچاق آرد منتفی شد/ محدودیتی برای فروش نان نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۱۷۳۹

قاچاق آرد منتفی شد/ محدودیتی برای فروش نان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌اله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه مردم در تهیه نان با مشکل مواجه نخواهند شد، اظهار کرد: هر کیسه آرد اکنون به قیمت ۳۵ هزار تومان به نانوایی‌ها فروخته می‌شود در حالیکه یک کیسه آرد به قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ و در بعضی نقاط ۷۰۰ هزار تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه با اجرای این طرح نانوا آرد را به قیمت آزاد تهیه می‌کند و یارانه آرد به ازای فروش نان به حساب نانوا واریز می‌شود، ابراز کرد: با اجرای این طرح قاچاق آرد منتفی است.

وی گفت: یکی از مزایای این طرح این است که یارانه اختصاص یافته برای نان به جیب نانوا خواهد رفت و در همین راستا نانوا مجبور به ارتقاء کیفیت نان است.
زمانی افزود: با اجرای طرح جدید هوشمندسازی یارانه آرد، مردم نان را با قیمت مصوب سال 1400 خریداری خواهند کرد و به هیچ عنوان قیمت نان در سال 1401 افزایش نخواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در این سیستم نان سبوس دار، کنجد دار، بزرگ یا کوچک بودن نان در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم جهت خرید و فروش نان دیده شده است، ادامه داد: هیچ اتفاق خاصی درباره میزان فروش، خرید، قیمت نان در استان اتفاق نخواهد افتاد و هدف دولت از اجرای این طرح هدفمند شدن یارانه ها و جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده‌ها و دلالی‌هاست.

زمانی با بیان اینکه با اجرای این طرح نانوا نمی‌تواند گرانفروشی کند چراکه چرخه فروش نان، سیستمی است، عنوان کرد: در سیستم جدید، کارتخوان هوشمند مخصوص نانوایی‌ها که تولید شده است در آن قیمت انواع نان مشخص و تمهیدات لازم در خصوص فروش نان دیده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه محدودیتی برای مردم در خرید نان وجود ندارد و میزان مصرف نان مردم مشخص است، تصریح کرد: دستگاه کارتخوان جدید مخصوص نانوایی‌ها در مراحل نصب و تست می باشد و تمامی نانوایی‌ها به این کارتخوان‌های جدید مخصوص نانوایی مجهز می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نظارت‌های لازم انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمامی مسائل و تمهیدات برای جلوگیری از بروز فساد و خرید سوری نان و ... دیده شده است.

زمانی با اشاره به اینکه در خرید نان توسط مردم هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد تا مردم در تامین نان مورد نیاز مراسمات خود دچار مشکل نشوند، تاکید کرد: در کنار این عدم محدودیت ابزارهای نظارتی و کنترلی لازم را در نحوه خرید و فروش نان و آرد وجود دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خاطر نشان کرد: تمهیداتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در زمان اجرای طرح نیز طبیعتاً تمهیدات دیگری دیده خواهد شد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان آرد هوشمندسازی قاچاق مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان اجرای این طرح نانوایی ها فروش نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد

رئیس اطاق اصناف اراک گفت: نصب برچسب با نانوایی‌هاست و در صورتی که فروشگاه‌ها اقدام به فروش نان بدون برچسب کنند هر دو واحد جریمه می‌شوند.
بسطامی با اشاره به اینکه در بعضی فروشگاه‌ها نان با چند برابر قیمت مصوب به فروش می‌رسید تصریح کرد: با اعمال این قانون فروشگاه‌ها نان را فقط با افزایش ۱۲ درصدی و نه بیشتر می‌توانند بفروشند.
او با بیان اینکه دو هزار واحد صنفی در اراک فعال است افزود: از دو هفته اخیر تاکنون در بازرسی از فروشگاه‌های مختلف شهر این موضوع رصد شده و تاکنون ۱۲۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • قیمت خودرو امروز ۱۳ اردیبهشت + جدول
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان