Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره هُژَبرپور که در روزهای اخیر سکان هدایت تیم ملی گلف بالای ۱۸ سال بانوان را در دست گرفته است روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک بازه زمانی گرایش مردان به رشته گلف بیشتر بود اما اکنون حضور پررنگ‌تر بانوان در رده‌های سنی متفاوت حتی تا ۵۰ سال نشان‌دهنده گرایش این قشر به این ورزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت تیم ملی گلف بانوان در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و ۱۸ تا ۲۳ سال تصریح کرد: برگزاری اردوهای مختلف می‌تواند در ایجاد اعتماد به نفس ورزشکاران اثرگذار باشد.

سرمربی تیم ملی گلف بانوان ادامه داد: اصلی‌ترین اردوها به دلیل دارا بودن زمین چمن در تهران برگزار می‌شود تا اعضای تیم را از لحاظ روانی و تمرینی به سطحی برسانیم که بتوانند در مسابقات برون مرزی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت گلف به دلیل وجود تحریم‌ها و اینکه گلف به عنوان ورزش سرمایه‌داری در بین مردم جا افتاده چندان مطلوب نیست، یادآور شد: زیرساخت و زمین‌های گلف در شهرهای کشور خاکی است یا وجود ندارد و تنها زمین چمن در تهران است.

هُژَبرپور اظهارداشت: به جرات می توان گفت وضعیت گلف در ایران و نیز در اصفهان جایگاه بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: اما در اصفهان آنطور که باید و شاید ورزش گلف شناخته نشده است و زیاد شاهد پیشرفت آن نبوده ایم ولی باید به این نکته اشاره کرد که با همین تعداد کم نیز ورزشکاران مقام آوری داشته ایم.

سرمربی تیم ملی گلف بانوان خاطرنشان کرد: اگر در اصفهان نیز مانند سایر شهرها تبلیغات و جذب داشته باشیم ظرفیت کسب جایگاه‌های برتر در مسابقات مختلف را دارا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه گلف ورزشی است که هماهنگی جسم و روح را به طور همزمان در ورزشکار ایجاد می‌کند گفت: ورزش گلف حمایت کمتری توسط وزارت ورزش و جوانان می‌شود اما مذاکراتی انجام شده و منتظریم بازخوردهای این گفت وگوها را در بهبود وضعیت گلف شاهد باشیم.

هُژَبرپور یکی از بهترین اتفاقات سال‌های اخیر رشته گلف را حضور افراد مشهور در ورزش گلف و مینی گلف دانست و افزود: از این راه رشته گلف به مردم شناسانده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مردم با گلف آشنایی ندارند ابراز امیدواری کرد که در آینده دغدغه اصلی مسوولان ورزش گلف شناساندن این ورزش به مردم نبوده بلکه کسب جایگاه و پیشرف در این حوزه باشد.

به صورت سازمان یافته و رسمی حدود ۲۲۰ ورزشکار و ۱۵ مربی دارای مدرک مربیگری در اصفهان در رشته ورزشی گلف فعالیت دارند اما به گفته رییس هیات گلف استان نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر به صورت پراکنده این رشته ورزشی را دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها اصفهان معاونت توسعه ورزش بانوان فدراسیون گلف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان معاونت توسعه ورزش بانوان فدراسیون گلف اصفهان معاونت توسعه ورزش بانوان فدراسیون گلف تیم ملی گلف بانوان ورزش گلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال ایران موفق شد در مسابقات کافا به مقام قهرمانی دست پیدا کند. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان در تورنمنت کافا را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسیار خرسندم که قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان زیر ١٨ سال ایران در تورنمنت کافا با اقتدار به ارمغان آمد و نمادی دیگر از سیر تکاملی ابن رشته در جامعه‌ی بانوان را به منصه‌ی ظهور رساند.

حضور بانوان در عرصه‌ی ورزش و موفقیت در رویدادهای رقابتی بین‌المللی که با عزت، عفت و توانمندی به ثبت می‌رسد، یک نقطه‌ی قوت بزرگ برای ورزش ایران اسلامی است.

فتح جام قهرمانی تورنمنت کافا را ملی پوشان و کادر فنی و سرپرستی همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال و علاقمندان به ورزش صمیمانه تبریک می‌گویم و برای این تیم و دیگر تیم‌ها و ورزشکاران بانوان، آرزوی سلامتی و استمرار در افتخارآفرینی دارم.

کد خبر 6091404

دیگر خبرها

  • اعلام رشته‌محل‌های جدید آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد