Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@16:23:11 GMT

اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعاء پس از ۶ سال

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۳۳۹

اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعاء پس از ۶ سال

اولین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء به مقصد اردن امروز (دوشنبه) پس از توقف ۶ ساله به دلیل محاصره این فرودگاه از سوی ائتلاف سعودی صورت گرفت.

به گزارش ایران آنلاین، امروز (دوشنبه) اولین پرواز تجاری از فرودگاه بین‌المللی صنعاء پس از ۶ سال توقف از سوی ائتلاف سعودی صورت گرفت.

این پرواز در چارچوب طرح سازمان ملل برای توافق آتش‌بس دو ماهه در یمن انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مستعفی یمن که تحت نفوذ ائتلاف سعودی قرار دارد، به تازگی موافقت کرده که در چارچوب طرح آتش‌بس دو ماهه یمن، مسافران دارای گذرنامه‌های صادر شده از دولت صنعاء به خارج از یمن سفر کنند.

این موافقت مشروط به این است که پروازها از فرودگاه صنعاء به کشور اردن صورت بگیرد و دولت مستعفی هیچ گونه مسئولیتی در قبال اطلاعات گذرنامه‌های صادر شده از دولت صنعاء نداشته باشد.

این تصمیم در پی هشدار انصارالله و دولت صنعاء در مورد عدم پایبندی به طرح سازمان ملل برای آتش‌بس موقت یمن اتخاذ شده است.

مسئولان انصارالله بارها اعلام کرده‌اند که ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون به آتش بس پایبند نبوده و صدها بار آن را نقض کرده است.

ائتلاف متجاوز سعودی و دولت نجات ملی در صنعا بیش از یک ماه پیش به توافق آتش بس رسیدند که این آتش بس از ابتدای ماه آوریل گذشته اجرایی شد و از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.



انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پرواز کاسپین۶۹۸۶ از نوع MD۸۲ تهران زاهدان مشهدساعت ۱۹:۰۵ پنجشنبه بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد وبرق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد