Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تهیه طرح پژوهشی ارزیابی ریسک‌پذیری مجموعه میدان امام (ره) خبر داد و گفت: همه مخاطراتی که در بازار وجود دارد، توسط گروه ایمنی شامل آتش‌نشانی و اتاق اصناف شناسایی شده است و اکنون به شکل ویژه همه واحدها بازدید و وضعیت آنها برای پیشگیری از حوادث گزارش می‌شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حادثه آتش‌سوزی که آخر هفته گذشته در بخشی از بازار اصفهان در خیابان هاتف اتفاق افتاد، یک انبار شیشه و بلور آتش گرفت و بلافاصله عوامل امدادی و پلیس راهور نیز برای کنترل ترافیک این محدوده وارد عمل شدند و به این ترتیب اطفا حریق صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طول هشت کیلومتری بازار اصفهان و استقرار بیش از هفت هزار واحد صنفی در آن، افزود: در سال‌های گذشته برای پیشگیری از رخداد حوادث در راسته بازار برنامه‌هایی اجرا و جلساتی برگزار شده است از جمله نشست‌هایی که هر دو ماه یک‌بار به نام کمیته ایمنی بازار برای پیگیری مشکلات موجود در این محدوده تشکیل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یکی از مصوبات کمیته ایمنی بازار را تشکیل کمیته‌ای تخصصی با محوریت آتش‌نشانی و اتاق اصناف دانست و گفت: بررسی و ارزیابی وضعیت ایمنی حریق در تمام واحدها به عهده اعضای این کمیته است که باید با انجام بازدیدهای ایمنی مشترک از سوی آتش‌نشانی و اتاق اصناف از واحدهای صنفی مستقر در بازار انجام شود.

تهیه طرح ترافیک برای محدوده بازار اصفهان

وی با اشاره به انجام این بازدیدهای ایمنی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: بازرسان مشترک با مراجعه به هر واحد صنفی به صورت جداگانه مسائل ایمنی را گوشزد می‌کنند همچنین الزامات و هشدارهای ایمنی به همه واحدهای صنفی برای ایمن‌سازی خدمات از جمله انبار کردن کالاها، مراحل حمل‌ونقل و تولید و عرصه ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به مشکل سد معبر در محدوده بازار برای حضور عوامل امدادی، افزود: قرار است شهرداری اصفهان وارد عمل شود و با همکاری اصناف برای پیشگیری از ایجاد مشکل و تسهیل در حرکت نیروهای امدادی، ترافیک و تردد محور بازار را ساماندهی کند.

وی تهیه طرح جامع ترافیکی را در دستور کار شهرداری اصفهان دانست و گفت: این طرح باید در محدوده خیابان‌های هاتف، حکیم، حافظ و عبدالرزاق برای ساماندهی ترافیک، رفع مشکلات پارکینگ در محور میدان امام، هشت کیلومتر راسته بازار، کوچه تلفنخانه، و مسیرهای دسترسی با همکاری پلیس راهور و اتاق اصناف تدوین شود و از اهمیت ویژه‌ای برای ایمنی بازار برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح نوسازی و بهسازی میدان امام علی (ع) تا میدان امام خمینی (ره) افزود: طرحی به نام نوسازی و بهسازی میدان امام (ره) وجود دارد که در چارچوب آن شهرداری اصفهان نسبت به بازسازی و ایمن‌سازی مقاطع پرخطر، دیواره‌ها، ستون‌ها، راسته بازار با اولویت زون‌های در معرض آسیب اقدام می‌کند، این برنامه‌های عملیاتی برای اقدام به شهرداری اعلام شده و راهکارهای مشخصی برای کنترل و پیشگیری از حوادث در محور بازار تدوین شده است.

تهیه طرح پژوهشی ارزیابی ریسک‌پذیری مجموعه میدان امام (ره)

وی با اشاره به تهیه طرح پژوهشی به نام ارزیابی ریسک‌پذیری مجموعه میدان امام (ره) توسط اساتید دانشگاه اصفهان، گفت: قرار است سازمان آتش‌نشانی و شهرداری اصفهان با رویکرد پیشگیری و کنترل حوادث حریق در بازار، مجموعه میدان امام خمینی (ره) و بناهای تاریخی طرحی تهیه کند که ضمن ابلاغ وظایف هر بخش در این زمینه در قالب یک برنامه کاهش خطر و پاسخ به بحران بازار تدوین شود و مانورهای دوره‌ای و آمادگی نیز انجام شود و هفته گذشته نیز یک مانور امدادی با هدف چابک‌سازی سیستم آتش‌نشانی در خیابان امام خمینی (ره) برگزار شد.

شیشه‌فروش عملیاتی و ابلاغ شدن نتایج طرح پژوهشی ارزیابی ریسک حریق محوری میدان امام (ره) را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی استان باید از وزارت میراث فرهنگی موضوع اختصاص منابع اعتباری کافی برای اجرای طرح‌های ایمنی بازار، ابنیه تاریخی و استقرار سیستم مانیتورینگ با هدف پیشگیری از وقوع حریق را پیگیری کند.

وی توجه به ایمنی تأمین انرژی برق در محدوده بازار را ضروری اظهار کرد و گفت: شرکت توزیع برق موظف به ایجاد پست برق در بازار اصفهان است که تاکنون یک پست برق اجرا شده و قرار است در سراهای دیگر نیز پست‌های برق بازسازی و ایمن‌سازی شود همچنین اتاق اصناف با همکاری شرکت برق موظف است ارزیابی خطر سیستم‌های برق و بازسازی و نوسازی سیستم برق در هر واحد صنفی را پیگیری کند.

مهلت ۶ ماهه برای اجرای طرح‌های ایمنی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر شناسایی همه مخاطراتی که در بازار وجود دارد، افزود: این چالش‌ها توسط گروه ایمنی شامل آتش‌نشانی و اتاق اصناف شناسایی شده و اکنون به شکل ویژه همه واحدها بازدید و وضعیت آنها برای پیشگیری از حوادث گزارش می‌شود.

وی درباره مدت اجرای طرح‌های ایمنی تدوین شده برای بازار اصفهان، تصریح کرد: موضوع مهم این بود که مطالعات ارزیابی ریسک خطر در میدان امام (ره) و بازار در دانشگاه اصفهان تدوین شده و قرار است این مطالعات ظرف شش ماه اول سال اجرا شود همچنین در راسته بازار سه زمین جانمایی شد و قرار است که شهرداری و آتش‌نشانی این زمین‌ها را به امکانات آتش‌نشانی تجهیز کند که امیدواریم این مکان هرچه زودتر به سازمان آتش‌نشانی تحویل داده شود.

کد خبر 575364

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شیشه فروش منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان بازار اصفهان آتش سوزی در بازار اصفهان راسته بازار اصفهان ايمني بازار بازار آتش سوزی اتش سوزی در اصفهان مهار آتش سوزی حادثه آتش سوزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تجهیزات ایمنی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آتش نشانی و اتاق اصناف ارزیابی ریسک پذیری مجموعه میدان امام برای پیشگیری شهرداری اصفهان بازار اصفهان راسته بازار ایمنی بازار طرح پژوهشی اجرای طرح تهیه طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: هشدارهای بین‌المللی نسبت به استفاده از تبعات هوش مصنوعی در جنگ‌افزارها و میدان‌های نبرد رو به افزایش است. تلفات دسته‌جمعی استفاده از این فناوری در سلاح‌ها به همراه خطای غیر قابل چشم‌پوشی آن در کشتار غیرنظامیان بیش از هر چیز در این گزارش‌ها محل توجه است. فایننشال تایمز در گزارشی به همین موضوع پرداخته است.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

دولت های غربی برای راه اندازی مؤسسه های ایمنی هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می‌کنند. بریتانیا، ایالات متحده، ژاپن و کانادا همگی چنین ابتکاراتی را اعلام کرده‌اند، در حالی که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده هفته گذشته یک هیئت ایمنی و امنیت هوش مصنوعی را به این ترکیب اضافه کرد.

با وجود این تاکید شدید بر لزوم ایمنی استفاده از هوش مصنوعی در حملات نظامی، هیچ یک از این بخش‌ها استفاده نظامی از هوش مصنوعی را کنترل نمی‌کنند. این در حالی است که میدان نبرد امروز، پتانسیل واضح خطرات ایمنی هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

با توجه به این تاکید شدید بر ایمنی، قابل توجه است که هیچ یک از این ارگان ها استفاده نظامی از هوش مصنوعی را کنترل نمی کنند. در همین حال، میدان نبرد امروزی در حال حاضر پتانسیل خطرات ایمنی واضح هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

بر اساس تحقیقات اخیر یک مجله اسرائیلی، نیروهای دفاعی اسرائیل از یک برنامه مجهز به هوش مصنوعی به نام لاوندر برای نشان‌گذاری اهداف خود در حملات پهپادی استفاده می‌کنند. این سیستم، داده‌ها و منابع اطلاعاتی را برای شناسایی شبه‌نظامیان مظنون ترکیب می‌کند. ظاهرا این برنامه ده‌ها هزار هدف را شناسایی کرده و بمب‌های پرتاب شده در غزه منجر به تلفات و خسارات زیادی شد. ارتش اسرائیل چندین بخش از این گزارش را رد می‌کند.

اهداف برای حملات پهپادی استفاده کرده اند. این سیستم داده ها و منابع اطلاعاتی را برای شناسایی شبه نظامیان مظنون ترکیب می کند. ظاهراً این برنامه ده‌ها هزار هدف را شناسایی کرد و بمب‌های پرتاب شده در غزه منجر به تلفات و خسارات جانبی بیش از حد شد. ارتش اسرائیل چندین جنبه از این گزارش را رد می کند.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر بازار تکنولوژی دفاعی را تقویت می‌کنند. شرکت‌های فناوری مشتاق هستند که بخشی از این رونق اخیر باشند و خیلی سریع مزایای هوش مصنوعی را در میدان نبرد بفروشند.

گزارش شده است که مایکروسافت ابزار هوش مصنوعی دالی را در اختیار ارتش ایالات متحده قرار داده است، همچنین شرکت جنجالی تشخیص چهره هوش مصنوعی کلیرویو بابت کمک به اوکراین در شناسایی سربازان روسی با فناوری خود افتخار می‌کند. شرکت اندوریل هم سیستم‌های خودکار می‌سازد و شرکت هوش مصنوعی شیلد پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی را توسعه می‌دهد. این دو شرکت در اولین دور سرمایه‌گذاری خود صدها میلیون دلار به دست آورده‌اند.

این دولت‌ها هستند که اجازه می‌دهند بخش تکنولوژی دفاعی از نظارت آنها فرار کند. قانون مهم هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در مورد سیستم‌های هوش مصنوعی که «به‌طور انحصاری برای اهداف نظامی، دفاعی یا امنیت ملی هستند» اعمال نمی‌شود.

در همین حال فرمان اجرایی کاخ سفید در مورد هوش مصنوعی دارای نکات مهمی برای هوش مصنوعی نظامی بود (اگرچه وزارت دفاع دستورالعمل‌های داخلی دارد). به‌عنوان مثال اجرای بسیاری از دستورات اجرایی کاخ سفید «هنگامی که هوش مصنوعی به‌عنوان جزئی از یک سیستم امنیت ملی استفاده می‌شود» مشمول نیست. و کنگره هیچ اقدامی برای تنظیم استفاده نظامی از این فناوری انجام نداده است.

این امر باعث می‌شود که دو بلوک اصلی دموکراتیک جهان هیچ قانون الزام‌آور جدیدی در مورد نوع سیستم‌های هوش مصنوعی که ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی می‌توانند استفاده کنند، نداشته باشند. بنابراین آنها فاقد اقتدار اخلاقی برای تشویق سایر کشورها به استفاده از هوش مصنوعی در ارتش‌های خود هستند. اعلامیه سیاسی اخیر در مورد «استفاده مسئولانه نظامی از هوش مصنوعی و خودکار» بودن آنها که از سوی تعدادی از کشورها حمایت شد، چیزی بیش از یک اعلامیه نیست.

این سوال مطرح است که بحث‌های سیاسی در مورد ایمنی هوش مصنوعی در صورتی که کاربردهای نظامی این فناوری را پوشش ندهد، چقدر معنادار است؟ به‌رغم نقص شواهد مبنی بر اینکه سلاح‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند با قوانین بین‌المللی در مورد تمایز و تناسب در میدان جنگ مطابقت داشته باشد، آنها در سراسر جهان فروخته می‌شوند. از آنجایی که برخی از فناوری‌ها دارای کاربرد دوگانه هستند، خطوط میان کاربردهای نظامی و غیرنظامی در حال محو شدن هستند.

تصمیم برای قاعده‌مند نکردن استفاده نظامی از هوش مصنوعی هزینه انسانی دارد. صرف‌نظر از اینکه هوش مصنوعی به‌طور سیستماتیک دقیق است یا خیر، اغلب به سیستم‌های هوش مصنوعی در زمینه‌های نظامی اطمینان بی‌مورد داده می‌شود، زیر به اشتباه بی‌طرف تلقی می‌شوند.

هوش مصنوعی می‌تواند به تصمیم‌گیری سریع‌تر نظامی کند کند، اما همچنین می‌تواند مستعد خطا باشد و اساسا ممکن است هوش مصنوعی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند نباشد. کنترل انسانی بر عملیات در پاسخگو نگه داشتن قانونی بازیگران نبرد بسیار مهم است.

سازمان ملل تلاش کرده این خلا را پر کند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ خواستار ممنوعیت سلاح‌های خودکار شد و آنها را از نظر اخلاقی منفور توصیف کرد. بیش از ۱۰۰ کشور علاقه‌مند به مذاکره و تصویب قوانین بین‌المللی جدید برای منع و محدود کردن سیستم‌های تسلیحاتی خودکار هستند، اما روسیه، آمریکا، بریتانیا و اسرائیل با یک پیشنهاد الزام‌آور مخالفت کرده‌اند که باعث شکست مذاکرات شده است.

اگر کشورها برای محافظت از غیرنظامیان در استفاده نظامی از هوش مصنوعی اقدامی نکنند، نظام بین المللی مبتنی بر قوانین باید تقویت شود.

نهاد مشورتی سطح عالی دبیرکل سازمان ملل در استفاده از هوش مصنوعی یکی از گروه‌هایی است که می‌تواند ممنوعیت استفاده‌های مخاطره‌آمیز از هوش مصنوعی نظامی را توصیه کند، اما رهبری سیاسی برای اطمینان از رعایت قوانین حیاتی است.

اطمینان از ادامه استانداردهای حقوق بشری و قوانین درگیری‌های مسلحانه برای محافظت از غیرنظامیان در عصر جدید جنگ بسیار مهم است. استفاده بی رویه از هوش مصنوعی در میدان نبرد نمی تواند ادامه یابد.

کد خبر 848813 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه هوش‌ مصنوعی

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی تشییع شهدا در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) اعلام شد
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت