Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-26@16:21:25 GMT

نوین‌ترین روش درمان اضطراب

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۶۰۳

نتایج اولیه از بزرگترین آزمایش LSD برای اضطراب امیدوار کننده بود.

به گزارش جنوب نیوز، شرکت بیودارویی MindMed داده‌های اولیه را از یک آزمایش جدید فاز ۲ که دوزهای بالای LSD_با نام شیمیایی لایزرژیک اسید دی اتیل آمید (به انگلیسی: Lysergic acid diethylamide) که در فرهنگ عامه با نام اسید نیز شناخته می‌شود، معروف‌ترین سایکواکتیو در دسته روان‌گردان‌ها است_ را به عنوان درمانی برای اضطراب آزمایش می‌کند، اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نشان می‌دهد که یک تا دو جلسه LSD می‌تواند باعث کاهش سریع و پایدار اضطراب شود، با این حال، آزمایش‌های بسیار بزرگ‌تری برای تأیید این یافته‌ها مورد نیاز است.

یک مطالعه برجسته که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، تنها تحقیق مدرنی است که تا به امروز در مورد استفاده بالقوه LSD به عنوان درمانی برای اضطراب تحقیق می‌کند.

آن کارآزمایی آزمایشی به ایمنی و اثربخشی روان‌درمانی به کمک LSD در ۱۲ بیمار مبتلا به اضطراب مرتبط با بیماری‌های تهدیدکننده زندگی پرداخت.

نتایج امیدوارکننده بودو یک بررسی پیگیری ۱۲ ماهه نشان داد که مزایای درمان ممکن است طولانی مدت باشد. 

این آزمایش جدید در بیمارستان دانشگاه بازل در سوئیس انجام شد. کارآزمایی به صورت تصادفی و با طرح متقاطع کنترل شده با دارونما انجام شد که ۴۶ شرکت کننده را ثبت نام کرد.

شرکت کنندگان دو جلسه LSD با دوز بالا (۲۰۰ میکروگرم) را به فاصله شش هفته انجام دادند. نقطه پایانی اولیه کاهش اضطراب ۱۶ هفته پس از جلسه دوم LSD بود، همانطور که در مقیاسی به نام STAI (دستورالعمل اضطراب صفت حالت)، یک آزمون رایج برای تعیین کمیت اضطراب اندازه گیری شد.

داده‌های ارائه شده توسط MindMed نشان می‌دهد که ۶۵ درصد (۱۳ از ۲۰) بیماران در گروه LSD کاهش قابل‌توجهی بالینی در نمرات STAI بیش از ۳۰ درصد نشان دادند. ۹ درصد از گروه دارونما (دو نفر از ۲۲) بهبودهای بالینی مشابهی را نشان دادند.

نتایج نشان می‌دهد که درمان به طور کلی ایمن بوده و تنها اثرات جانبی خفیفی که توسط اکثر افراد گزارش شده، بوده است. این اطلاعیه یک مورد جدی درمان نامطلوب را در طی یک جلسه LSD گزارش کرد که به عنوان "اضطراب و هذیان حاد گذرا" توصیف شد. این موضوع به داروهای آرام بخش نیاز داشت، اما عوارض جانبی طولانی مدت مشاهده نشد.

MindMed اکنون فاز ۲b آزمایشی را برای گسترش این یافته‌ها و بررسی بیشتر LSD به عنوان درمانی برای اختلالات اضطرابی آغاز کرده است.

منبع: سایت نیو اطلس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین پورمحمدی مدیرعامل این باشگاه پس از صعود شاگردان نویدکیا به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی گفت:پیش از هر چیز خوشحالم که به خواست خدا تیم مس هواداران و مردم شریف رفسنجان را در دو ماه اخیر خوشحال کرده و از نظر فنی، حرفه‌ای و اخلاقی مایه افتخار این مردم، استان کرمان و شرکت مس است.

پورمحمدی در خصوص تغییرات نیم‌فصل و تحول مس عنوان کرد: به لطف خدا و حمایت شرکت مس ما در نیم‌فصل توانستیم تصمیمات درستی بگیریم که مهمترین آن انتخاب یک مربی با اخلاق محترم و توانمند به نام محرم نویدکیا بود. تصمیم و تغییری که به واقع مس را از وضعیت بحرانی گذشته نجات داد. امروز خوشحالیم که چنین تحول موفقی رقم خورده و محرم با خود آرامش را به مس آورده است. تیم ما جدای از عملکرد درخشانی که تمجید همه را به همراه داشته و نتایج بسیار خوب حالا الگوی ادب و اخلاق در فوتبال حرفه‌ای ایران است و این برای شرکت مس و باشگاه ما به مراتب از نتیجه اهمیت بیشتری دارد. مردم رفسنجان نویدکیا را به همین دلیل دوست دارند و به حضور این مربی با اخلاق در شهر افتخار می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه مس اضافه کرد:در هر مقطع و زمانی مخالفان و حاشیه‌سازان وجود دارند و تلاش می‌کنند دست به اقدامات تخریبی بزنند، اما تیم ما فقط در زمین پاسخ می‌دهد. به خواست خدا، تلاش کادر فنی و زحمت بازیکنان همچنین حمایت هواداران سومین تیم برتر نیم‌فصل دوم هستیم، با بهترین خط حمله و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم رسیده‌ایم. این نتایج نشان می‌دهد مشکل ما بازیکنان نبودند و این نفرات حالا در آرامش و فضایی حرفه‌ای کیفیت واقعی خودشان را به خوبی نشان می‌دهند.

 پورمحمدی همچنین در خصوص مشکلات مالی باشگاه و برنامه مس در فصل آینده گفت:خوشبختانه نگاه مثبتی در شرکت مس همچنین در استان و شهر نسبت به تیم وجود دارد و بخشی از مشکلات رفع شده. به خواست خدا می‌خواهیم با حضور نویدکیا برای یک فصل موفق و آماده کردن تیمی قدرتمند آماده شویم. شاکله اصلی این تیم برای فصل آینده حفظ خواهد شد چرا که این نفرات توانایی حقیقی و شایستگی خودشان را به خوبی نشان دادند. امیدواریم با نظر محرم نویدکیا بتوانیم ضمن استمرار نتایج موفق در لیگ و صعود به مراحل بالاتر جام حذفی در فصل آینده نیز یکی از تیم‌های قدرتمند و شایسته بالای جدول باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟