Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در طرح سوال خود از امین حسین رحیمی وزیر دادگستری علت عدم اجرای قانون اعاده اموال نامشروع را جویا شد.

متن کامل سوال نماینده شاهین شهر از وزیر دادگستری به شرح زیر است:

خلاصه سؤال:

علت عدم اجرای (قانون اعاده اموال نامشروع ) قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل چهل و چهارم قانون اساسی توسط متولیان اجراء در دستگاه قضائی چیست؟

شرح سؤال:

قانون نحوه اجرای اصل چهل و نهم (۴۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورخ ۱۳۶۳/۵/۱۷ به تصویب رسیده است و در راستای رفع نواقص آن قانون، قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل چهل و نهم (۴۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲ لازم الاجراء شده است و در آن نحوه اعاده اموال نامشروع مشخص شده است، اما متأسفانه احکام قانون مذکور و اصلاحات و الحاقات آن علیرغم گذشت بیش از دو سال تاکنون توسط مجریان که مسئولین دستگاه قضائی می‌باشند، اجراء نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت عدم اجرای تکالیف قانونی مذکور در بخش سوم آن قانون چیست؟

کد خبر 676822 برچسب‌ها وزارت دادگستری مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت دادگستری مجلس شورای اسلامی اموال نامشروع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

 

طحان نظیف نوشت: "لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود