Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی چهره ای ماندگار و الگوی سادگی، تواضع، محبت و استقامت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و یادواره شهدای روحانی استان قزوین روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، سردار عراقی از فرماندهان دفاع مقدس، اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، قاسمی دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار عبدالله عراقی در این اجلاس گفت: تمسک به قرآن و آموزه های دینی موجب موفقیت و سعادتمندی است و کسانی که عامل به احکام باشند به سعادت می رسند.

وی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس که بعنوان فرمانده لشکر علی ابن ابیطالب خدمت می کرد اظهارداشت:  مرحوم ابوترابی در کمال سادگی با روحیه ایستادگی و مقاومت برای همه رزمندگان الگو بود.

وی گفت: مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی چهره ای ماندگار بود که با سادگی و تواضع و محبت و مهربانی موجب دلگرمی رزمندگان و آزادگان بودند و امروز هم مردم از علما و روحانیت سادگی را توقع دارند و کسانی که مدعی دین داری هستند باید زندگی ساده داشته باشند.

عراقی افزود: مردم از علما و روحانیت ساده زیستی و زندگی پیامبرگونه را توقع و انتظار دارند و از کسانی که دنبال تشریفات هستند، بیزارند.

وی یادآورشد: نقش روحانیت در دفاع مقدس بسیار برجسته و تاثیرگذار بود و امروز هم به هدایت و حمایت روحانیون در ادامه مسیر نیازمندیم تا در راه اسلام و ارزشها گام برداریم.

وی گفت: ما چارچوب های دینی و ارزشی داریم و بایستی روحانیت در تقویت باورهای دینی به نقش خود بخوبی عمل کند.

عراقی تصریح کرد:  جنگهای آینده بدون حضور انسانهاست و در فضای مجازی و هیبریدی خواهد بود تا باورهای ما را تغییر دهند.

وی اظهارداشت: امروز دشمن حمله به سپاه و روحانیت را با جنگ هیبریدی آغاز کرده تا باورهای دینی را تخریب و باورهای جدیدی ایجاد کند و در این جنگ نقش روحانیت برجسته و تعیین کننده است.

سردار عراقی بیان کرد: علما پیشتاز در روشنگری و چراغ راه ما در مسیر پر پیچ و خم عصر کنونی هستند و امروز هم با راهنمایی روحانیت و علما باید از ناملایمات عبور کنیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سپاه قزوین دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد