Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بر اساس هشدارهای قبلی و مکاتبات صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی قزوین باید نظارت‌های خود را از باب پیشگیری از تهدید علیه سلامت عمومی تشدید کند و هرگونه عرضه قلیان در رستوران ها و سفره خانه ها را به عنوان تخلف گزارش دهد تا جهت برخورد با متخلفان، پرونده قضایی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی در این خصوص گفت: مطابق قانون اساسی ملاک عمل دستگاه قضایی در تمامی حوزه ها، اجرا و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات است و ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی نیز در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات بوده و این ایراد که چون این قانون در سایر استان ها به درستی اجرا نمی شود، پس نباید در استان قزوین اجرا شود، قانوناً قابل پذیرش نیست.

وی افزود: عرضه قلیان در اماکن عمومی علاوه بر تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی، زمینه بروز جرائم و آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد به مواد مخدر را فراهم می سازد و تجربه نشان داده که در اغلب موارد شروع اعتیاد در نوجوانان و جوانان از استعمال قلیان و سپس به سایر مواد مخدر است و در نتیجه عموم جامعه درگیر آسیب های آن می شوند.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: بر اساس هشدارهای قبلی و مکاتبات صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی قزوین باید نظارت‌های خود را از باب پیشگیری از تهدید علیه سلامت عمومی تشدید کند و هرگونه عرضه قلیان در رستوران ها و سفره خانه ها را به عنوان تخلف گزارش دهد تا جهت برخورد با متخلفان، پرونده قضایی تشکیل شود.

دادستان مرکز استان یادآور شد: بر اساس مکاتبات انجام شده و دستورات قضایی صادره، تمامی کلانتری ها و همچنین پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی باید در این خصوص ورود جدی داشته باشند و در صورت مشاهده عرضه قلیان در اماکن عمومی، ضمن جمع‌آوری و امحاء آلات و ادوات استعمال قلیان؛ واحد صنفی متخلف پلمب و فرد خاطی را نیز بازداشت و در اختیار مراجع قضایی قرار دهند.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: بحمدالله با تلاش های صورت گرفته از سوی شبکه بهداشت و کادر درمان، تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا کاهش حداکثری داشته و اجازه نخواهیم داد عرضه قلیان در اماکن عمومی و عدم رعایت موارد بهداشتی زمینه‌ساز شیوع مجدد این ویروس در استان شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت عرضه قلیان در قزوین صرفاً مربوط به دوران کرونا نبوده و این امر همچنان پابرجا است، هشدار داد: این طرح قبل از شیوع ویروس کرونا در استان قزوین اجرایی شد و با جدیت ادامه دارد و دانشگاه علوم پزشکی و مراجع انتظامی موظف به شناسایی متخلفان و معرفی به مراجع قضایی هستند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اکثریت صنف رستوران داران و سفره خانه داران که در اجرای قانون همراهی خوبی دارند، با بیان اینکه هشدارهای لازم از قبل داده شده و دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت عمومی جدی است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه مسائل مربوط به حوزه بهداشت و سلامت عمومی را با جدیت و به صورت ویژه پیگیری می کند و شهروندان نیز می تواند مواردی که سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را تهدید می کند به دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و مراجع قضایی و انتظامی اطلاع دهند تا اقدامات مقتضی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگستری قزوین عرضه قلیان در اماکن عمومی دانشگاه علوم پزشکی سلامت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک

مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی از محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، شهرام محسنی گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب