Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-26@16:21:54 GMT

اویکو با یک شرکت دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۶۷۸

اویکو با یک شرکت دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت به‌منظور حمایت از کالای ایرانی و بهره گیری از محصولات ساخت داخلی دانش‌بنیان با شرکت داده کاوان هوشمند نارگان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. 

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت اویکو به نمایندگی سعید مومنی، مدیرعامل اویکو و شرکت داده کاوان هوشمند نارگان به نمایندگی سینا حسین‌پور ملکوتی، مدیرعامل نارگان صبح امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت) در حاشیه روز پایانی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت همسو با سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و برای حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و در عین حال حمایت از کالای ایرانی و بهره‌گیری از محصولات ساخت داخلی دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری‌های نو، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع این تفاهم‌نامه، حمایت از طراحی و اجرای گام به گام تحول دیجیتال با استفاده از محصولات و خدمات دانش بنیان و با محوریت نگهداری و تعمیرات پیشگویانه در پروژه‌های نفت و گاز به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی و ارائه پروپوزال‌های مشترک برای دریافت پروژه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از کارفرمایان با استفاده از ظرفیت توانمندی‌های دو طرف است. 

اعتبار این تفاهم‌نامه دو سال تعیین شده و زمان آغاز همکاری مشترک از تاریخ امضای تفاهم‌نامه ازسوی دوطرف و ثبت در صندوق نوآوری و شکوفایی است.

بر پایه این گزارش، مدیرعامل اویکو در  آیین امضای انی تفاهم‌نامه گفت: این شرکت با ۴۶۰۰ نفر نیرو در سطح کشور توانسته است با همکاری دانش‌بنیان‌ها گام‌های مثبت و مؤثری در تولید اشتغال و فناوری بردارد.

مدیرعامل شرکت داده کاوان نارگان نیز در این آیین اظهار کرد: این شرکت در زمینه تعمیرات و نگهداری و تحول دیجیتال فعالیت دارد و با این تفاهم در حوزه عملیات امیدواریم گام مؤثری در عملیات و نگهداری بر داریم.

منبع: شانا

کلیدواژه: ساخت داخل شرکت اویکو دانش بنیان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن

صنعت نفت و گاز نقشی محوری در اقتصاد ایران ایفا می کند و به عنوان منبع اصلی انرژی و سوخت برای بخش های مختلف عمل می کند. با این حال، در سال‌های اخیر، این صنعت دستخوش دگرگونی قابل‌توجهی به سمت دانش محور شدن بوده است. این تغییر به سمت شیوه‌ها و فن‌آوری‌های مبتنی بر دانش به دلیل نیاز به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها، به حداقل رساندن هدررفت انرژی و افزایش رقابت کلی انجام شده است.

یکی از حوزه های کلیدی که صنعت نفت و گاز به کارگیری شرکت های دانش بنیان است. این شرکت ها که در توسعه فناوری ها و راه حل های نوآورانه تخصص دارند، در خط مقدم رشد بهره وری، کاهش اتلاف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن گازهای مرتبط در فرآیندهای تولید و توزیع بوده اند.

در ایران، صنعت نفت و گاز نقش پیشرو در استفاده از شرکت های دانش بنیان برای پیشبرد رشد اقتصادی را بر عهده گرفته است. ایران با بیش از 650 شرکت دانش بنیان فعال در بخش نفت، فناوری و نوآوری را با موفقیت در عملیات نفت و گاز خود ادغام کرده است. این شرکت ها نقش مهمی در افزایش بهره وری، بهینه سازی فرآیندها و توسعه راه حل های پایدار برای صنعت داشته اند.

همچنین رویکرد فعال دولت ایران به ویژه دولت سیزدهم در تمرکز بر توسعه میادین گازی کشور در رشد و نوآوری در بخش نفت و گاز موثر بوده است. ایران با اولویت‌بندی جمع‌آوری و استفاده از گازهای مشعل، نه تنها تولید گاز خود را افزایش داده، بلکه در بازار جهانی گاز نیز پیشتاز است. دستاوردهای این کشور در تولید گاز از میانگین نرخ رشد سایر کشورهای تولیدکننده گاز پیشی گرفته است و رتبه برتر را در مجموعه گازهای مشعل در میان کشورهای عضو مجمع صادرکننده گاز کسب کرده است.

ادغام شیوه‌های مبتنی بر دانش در صنعت نفت و گاز، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فناوری‌های پیشرفته را اتخاذ کنند، کارایی عملیاتی را بهبود بخشند و اثرات زیست‌محیطی را کاهش دهند. با بهره گیری از تخصص و راه حل های نوآورانه ارائه شده توسط شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است بر چالش ها غلبه کند، بهره وری را افزایش دهد و رشد پایدار را هدایت کند.

علاوه بر این، تغییر به سمت رویکرد دانش محور در صنعت نفت و گاز فرصت های جدیدی را برای همکاری، تحقیق و توسعه باز کرده است. با تقویت مشارکت بین بازیگران صنعت، دانشگاه ها، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است به نوآوری سرعت بخشد، مهارت ها را افزایش دهد و فرهنگ یادگیری و بهبود مستمر را تقویت کند.

در نتیجه، گذار صنعت نفت و گاز به سمت دانش محور شدن نشان دهنده نقطه عطف مهمی در تکامل آن است. با پذیرش فناوری، نوآوری و تخصص ارائه شده توسط شرکت های دانش بنیان، این صنعت توانسته است بهره وری را افزایش دهد، اثرات زیست محیطی را کاهش دهد و رشد پایدار را هدایت کند. ادغام شیوه های مبتنی بر دانش نه تنها صنعت را به سمت کارایی و رقابت بیشتر سوق داده است، بلکه آن را به عنوان یک بازیگر کلیدی در چشم انداز انرژی جهانی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان