Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@20:40:29 GMT

چگونه در سامانه سجام به صورت رایگان ثبت نام کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۲۹۹۳

چگونه در سامانه سجام به صورت رایگان ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در وب سایت سجام اولین مرحله برای ورود به بازار سرمایه گذاری است. عده زیادی از مردم تمایل به ورود به بازار سرمایه گذاری و بورس را دارند که برای این کار نیاز است تا وارد سایت سجام شوند. با ثبت نام رایگان سجام و سپس ثبت نام در یکی از کارگزاری های بورس می توان در بازار معاملات بورس ایران فعالیت کرده و خرید و فروش های سهام مختلف بورسی را تحت نظر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع سایت سجام با ارائه کد بورسی به متقاضیان فرایند ثبت نام شان در بازار سهام ایران را تکمیل کرده و به آنها کمک می کند تا بتوانند به عنوان یک معامله گر وارد بازار سهام شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم ثبت نام رایگان سجام را به شما آموزش دهیم و نکاتی مهم در رابطه با این سایت را به اشتراک بگذاریم. همراه ما باشید.

سجام چیست؟

سجام مخفف کلمه سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان است. اولین مرحله ای که باید برای ورود به بازار سرمایه‌گذاری بورس ایران وارد آن شوید ثبت نام در سایت سجام است. هدف از ثبت نام در سجام، ثبت اطلاعات هویتی افراد در یک سامانه به صورت یکپارچه و کشوری است.

با ثبت نام در سایت سجام، امکان ثبت نام در کارگزاری ها و دریافت کد بورسی نیز امکان پذیر می شود. در صورتی که مراحل ثبت نام در این سایت را به شکلی درست انجام ندهید، نمی توانید در کارگزاری-هایی مانند آگاه ثبت نام کنید و به همین دلیل امکان ورودتان به بازار سرمایه وجود نخواهد داشت. تمامی مراحل ثبت نام رایگان سجام را در ادامه توضیح می دهیم. این مراحل را با دقت انجام دهید تا در نهایت در این سایت ثبت نام شوید.

نحوه ثبت نام سجام

اگر اطلاعات کافی در مورد وب سایت سجام را ندارید، کافی است تا مراحلی که در زیر ذکر شده را طی کنید تا ثبت نام تان در این سایت با موفقیت انجام شود. دقت داشته باشید که ثبت نام از طریق وب سایت سجام رایگان نیست و لازم است مبلغی (10 هزار تومان) پرداخت شود. برای ثبت نام رایگان سجام می‌توانید از طریق آگاه اکسپرس اقدام کنید که ‌در بخش بعدی به توضیح آن خواهیم پرداخت.

وارد سایت به آدرس اینترنتی www.sejam.ir شوید. بعد از ورود به سایت باید روی گزینه ثبت نام در سجام کلیک کنید. اکنون صفحه ای پیش رویتان باز می شود که در اینجا باید بر روی دکمه سبز رنگ یعنی ثبت نام در سجام کلیک کنید. اکنون صفحه دیگری پیش رویتان باز می شود که از شما شماره تلفن همراه تان را می خواهد. شماره تلفن همراه باید تحت مالکیت خودتان باشد. بعد از وارد کردن تلفن همراه، کد امنیتی را هم وارد کنید و سپس روی گزینه دریافت کد تایید کلیک کنید. حال کد تایید برای شما ارسال می شود. کد تایید را در کادر مربوط به آن وارد کنید و سپس اطلاعاتی که در فیلدهای دیگر از شما خواسته شده را پر کنید. در این مرحله اگر دارای نماینده هستید از شما درخواست می شود که اطلاعات آن را وارد کنید. اگر نماینده ندارید، روی گزینه اصیل کلیک کرده و سپس روی گزینه تایید و گام بعدی کلیک کنید. حالا نوبت به پرداخت کارمزد سجام است. یکی از بانک ها را انتخاب کرده و کارمزد سجام را پرداخت کنید. در مرحله بعدی از ثبت نام رایگان سجام از شما خواسته می شود تا اطلاعات هویتی تان را کامل کنید. در این بخش اطلاعات هویتی خود را به صورت دقیق وارد کرده و روی گزینه تایید و مرحله بعد کلیک کنید. بخش بعد مربوط به اطلاعات ارتباطی است. تمام فیلدهایی که از شما خواسته شده را پر کنید و بعد روی گزینه تایید و مرحله بعد کلیک کنید. اکنون صفحه ای برایتان باز می شود که از شما کد سهامداری می خواهد. اگر سابقه ثبت نام در سجام را ندارید، روی گزینه تایید و مرحله بعد کلیک کنید. وارد کردن اطلاعات شغلی مرحله بعدیست که باید به طور کامل فیلدهای مربوط به آن را پر کنید. توجه کنید که حتی اگر بیکار یا دانشجو باشید، باز هم باید اطلاعات را به صورت دقیق و واضح کامل کنید. صفحه بعدی مربوط به اطلاعات مالی شماست. اطلاعات را با توجه به شرایط مالی خود پر کنید و سپس روی گزینه تایید و ادامه گام بعدی کلیک کنید. بعد از پشت سر گذراندن مراحل قبلی از فرآیند ثبت نام سجام نوبت به صفحه درخواست اطلاعات بانکی است. این فرم را به دقت پر کنید. نکته ای در مورد این صفحه وجود دارد و آن هم کد شعبه بانک است. اگر کد شعبه بانک تان را نمی دانید، آدرس شعبه بانک خود را در گوگل جستجو کنید تا کد مربوط به آن را به دست آورید. بعد از پر کردن اطلاعات بانکی مانند شماره حساب، نام شعبه و ... روی گزینه ذخیره کلیک کنید تا اطلاعات تان ذخیره شود. بعد از مشاهده اطلاعات بانکی در پایین صفحه می توانید روی گزینه تایید و گام بعدی کلیک کنید. اکنون در این مرحله از شما درخواست می شود که اطلاعات وارد شده را چک کنید تا اگر مشکلی وجود داشت آنها را ویرایش کنید. برای اینکه از این مرحله عبور کنید روی گزینه تایید می  کنم، ادامه گام بعدی کلیک کنید. در این مرحله باید تعهدات را بپذیرید تا در نهایت ثبت نام سجام تکمیل شود. تیک مربوط به گزینه می پذیرم را فعال کنید و سپس روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

اگر به درستی مراحل را طی کرده باشید، پیامکی که شامل کد ده رقمی سجام است برایتان ارسال می-شود. به همراه داشتن کد ده رقمی برای احراز هویت سجامی الزامی است.

ثبت نام رایگان سجام برای ثبت نام و احراز هویت سجام از طریق وب سایت، اپلیکیشن یا دفاتر پیشخوان دولت، لازم است مبلغی هزینه بپردازید. با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس، می‌توانید برای ثبت نام رایگان سجام اقدام کنید. در این سامانه ثبت نام کارگزاری و سجام به صورت همزمان و رایگان انجام می‌شود و امکان احراز هویت حضوری یا غیر حضوری رایگان نیز وجود دارد. احراز هویت در سجام

پس از طی کردن مراحل ثبت نام می توانید به مراکز احراز هویت یا دفاتر خدماتی مراجعه کنید. علاوه بر این برنامه هایی خاص برای این کار هم وجود دارند که امکان احراز هویت به صورت غیر حضوری را به وجود می آورند. با نصب این برنامه ها، از مراجعه حضوری به مراکز احراز هویت سجام بی نیاز می شوید.

سخن آخر

برای اینکه تبدیل به یکی از معامله گران بازار بورس ایران شوید، طی کردن فرایند ثبت نام رایگان سجام یکی از کارهای واجب است. پس از طی کردن مراحل ثبت نام در سجام می توانید با ثبت نام در کارگزاری های مختلف به عنوان یک معامله گر وارد بازار بورس شده و معاملات مختلفی را روی سهام بازار ایران انجام دهید. از آن پس شما می توانید اقدام به خرید ارزهای اولیه، خرید و فروش سهام و ... کنید. بازار سهام ایران فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری است که اصل ورود به این سرمایه گذاری انجام مراحل ثبت نام رایگان سجام است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سامانه سجام ثبت نام رایگان سجام روی گزینه تایید بازار سرمایه سپس روی گزینه ثبت نام در سجام مراحل ثبت نام سرمایه گذاری احراز هویت کنید و سپس سایت سجام مرحله بعد پر کنید وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند

به گزارش همشهری آنلاین، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیش‌تر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد، از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

کد خبر 846893 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند