Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:15:21 GMT

مسی و گل‌های طلایی‌اش/ بازگشت به نیوکمپ شاید وقتی دیگر

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۱۰۳

مسی و گل‌های طلایی‌اش/ بازگشت به نیوکمپ شاید وقتی دیگر

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ورزشی ایرنا، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۱۶ مه ۲۰۲۱ روزی نوستالژیک برای هواداران بارسلونا است؛ روزی که لئو مسی آخرین گل خود برابر تیم سلتا را با ضربه سر به ثمر رساند و نتیجه بازی را به نفع آبی اناری‌ها خاتمه داد.

مسی که از ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ تا ۱۶ مه ۲۰۲۱ یعنی به مدت ۱۷ فصل، ۷۷۸ بازی با پیراهن بارسا و به دنبال آن ۶۷۲ گل را در کارنامه خود دارد و به عنوان بهترین بازیکن جهان افتخارآفرینی کرده‌است سرانجام در نیمه مرداد ۱۴۰۰ مصادف با اوت ۲۰۲۱ راه خود از بارسا را جدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنی که در دوران شکوفایی خود در بارسلونا، به یکی از تعیین کننده‌ترین بازیکنانی تبدیل شده بود که می‌توان او را هم سطح با بازیکنان افسانه‌ای همچون جوزپ سامیتیر ویلالتا که ۳۳۳گل برای بارسا به ثمر رسانده بود یا مجارستانی که چهارمین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا است قرار داد.

تارنمای اسپانیایی «اسپورت» در گزارشی که به مناسبت سالگرد آخرین بازی و گل مسی برای بارسلونا منتشر کرد، یادآور شد: مسی علاوه بر کسب ۳۵ عنوان قهرمانی بیش از هر چیز به دلیل منظم بودنش برجسته بود. او در مواقع زیادی از تیم حمایت کرد تا آن حس شکست‌ناپذیری را در تیم تقویت کند، ضمن اینکه در مواقع بحرانی شعله‌های امید را زنده نگه داشت و اجازه نداد تیم سقوط کند. در حقیقت با مسی حتی در بدترین شرایط، همه چیز ممکن بود.

به نوشته این تارنما، باشگاه بارسلونا به مسی بدهکار است. بازیکنی که در نیوکمپ، ۳۰۷ بازی را برد، ۵۱ بازی را مساوی کرد و در ۱۷ فصل تنها ۲۳ شکست را تجربه کرد. کارشناسان متقاعد شده‌اند که نه تنها هیچ کسی نمی‌تواند چنین رکوردهایی را تکرار کند، بلکه حتی به آنها نزدیک هم نخواهد شد.

حال با گذشت نزدیک به یکسال از این جدایی، بازگشت دوباره مسی به بارسا از جمله خبرهایی است که حدس و گمان‌های بسیاری درباره آن زده می‌شود. چنانچه ماتئو آلمانی مدیر فوتبال بارسا درباره بازگشت احتمالی مسی اطمینان داد که صبور هستیم.

وی همچنین سخنان پدر لئو مسی را تکذیب کرد و گفت: من از اظهارات او اطلاعی ندارم و گمان می‌کنم اگر حرفی برای گفتن دارند به ما بگویند.

استتبال سایر بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا از بازگشت مسی هم آمدن او را تقویت می‌کند آنجا که سرخیو بوسکتس کاپیتان تیم فوتبال آبی اناری‌ها در مورد احتمال بازگشت مسی به نیوکمپ عنوان کرد: بازگشت مسی به بارسلونا شروع دوباره‌ای برای این تیم است.

دنی آلوز ستاره برزیلی بارسلونا هم در مصاحبه‌ای از سران باشگاه درخواست کرد تا مسی را به این تیم بازگردانند.

مسی تا سال ۲۰۲۳ با تیم فوتبال پاری سن ژرمن قرارداد دارد.

برچسب‌ها فوتبال لیونل مسی بارسلونا نیوکمپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال لیونل مسی بارسلونا فوتبال لیونل مسی بارسلونا نیوکمپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها

به گزارش صدای ایران از ایرنا، هفته سی‌وچهارم لالیگا اسپانیا در شرایطی شنبه شب دنبال شد که تیم فوتبال بارسلونا در این هفته و در دیداری خارج از خانه به مصاف خیرونا رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب حریف شد تا رئال مادرید چهار هفته پیش از پایان لالیگا و برای سی‌وششمین مرتبه قهرمان شود.

بارسلونا که در این بازی به پیروزی نیاز داشت تا همچنان امیدوار به کسب قهرمانی باشد در دقیقه ۳ بازی توسط آندرئاس کریستنسن به گل رسید تا امید‌ها برای کاتالان‌ها زنده شود، اما یک دقیقه بعد آرتم دووبیک کار را به تساوی کشاند.

در لحظات پایانی نیمه نخست رابرت لواندوفسکی از روی نقطه پنالتی بارسا را به گل رساند تا آنها با برد ۲ بر یک به رختکن بروند، اما در نیمه دوم کریستین پورتو در دقایق ۶۵ و ۷۴ و میگوئل گوتیرز در دقیقه ۶۷ سه‌بار دیگر برای خیرونا گلزنی کردند تا بازی در نهایت این دیدار، ۴ بر ۲ به سود میزبان شود.

این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند تا بارسلونا در شبی که به بُرد نیاز داشت شکست ۴ بر ۲ را تجربه کند. با این نتیجه رئال مادرید، خیرونا و بارسلونا با ۸۷، ۷۴ و ۷۳ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند و رئال قهرمان زودهنگام لالیگا شد.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • ستاره بارسا: باخت جلوی خیرونا تقصیر من بود
  • (ویدئو) خلاصه بازی خیرونا ۴ - ۲ بارسلونا؛ بارسا باخت؛ رئال قهرمان شد
  • گل تماشایی ذخیره طلایی خیرونا برای قهرمانی رئال
  • شروع طوفانی بارسا-خیرونا: 5 دقیقه و دو گل!
  • کدام جشن قهرمانی، هنوز که قهرمان نشده‌ایم!
  • ژاوی اولین نیروی تابستانی بارسا را اعلام کرد
  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!
  • راز ماندگاری پیکه در فوتبال؛ عشق به بارسا!
  • فصل که تمام شود به بارسا برمی‌گردم