Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@02:10:05 GMT

واردات ۷۹۱ هزار تن گندم و روغن از طریق بندر امام خمینی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۲۴۷

واردات ۷۹۱ هزار تن گندم و روغن از طریق بندر امام خمینی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با بیان اینکه بندر امام خمینی هر ۵ روز میزبان یک کشتی گندم است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۲ فروند کشتی حامل ۷۹۱ هزار و ۵۸۷ تن کالاهای اساسی (گندم و روغن) از این بندر وارد کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «امید جهان نژادیان» با بیان اینکه تامین بخشی از کالاهای راهبردی کشور به‌صورت مستمر از طریق بندر امام ادامه دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ فروند کشتی حامل ۷۰۵ هزار و ۱۵۷ تن گندم در ساحل بندر امام استان خوزستان پهلوگیری کرده‌اند و محموله‌های آنها پس از تخلیه به مراکز ذخیره‌سازی و سیلوهای سراسر کشور ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به اینکه، اکنون دو فروند کشتی حامل ۱۲۰ هزار تن گندم در لنگرگاه بندر امام پهلو گرفته‌اند که عملیات تخلیه و بارگیری آنها در حال انجام است، اظهار داشت: میزان گندم ارسالی از این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۴۰ هزار تن می‌رسد که ۴۳۰ هزار تن از طریق شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و ۱۱۰ هزار تن نیز از طریق شبکه حمل‌ونقل ریلی به مبادی موردنظر ارسال شده است.

جهان نژادیان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۶ هزار و ۴۳۰ تن روغن خام از طریق استان خوزستان وارد کشور شده است، تصریح کرد: در حال حاضر، ۳۰۰ هزار تن گندم، ۱۲۴ هزار تن روغن خام، ۵ هزار تن شکر خام و ۲۰۰ تن برنج در بندر امام آماده‌ی ارسال به مراکز ذخیره‌سازی در اقصی‌نقاط کشور بر اساس برنامه‌های حمل‌ونقل شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان همچنین از خرید تضمینی یک میلیون و ۱۴۸ هزار تن گندم و ۷۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا از ابتدای سال جاری تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدی بالغ بر ۱۳ درصد (۱۳۰ هزار تن) برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ابتدای سال جاری تاکنون استان خوزستان هزار تن گندم بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی