Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود نکویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد آثار ارسال شده به نخستین جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت پس از راستی آزمایی به لحاظ اجرای زنده و غیرزنده، ۸۴ اثر در بخش نهایی توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و گروه های برگزیده انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی به جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت شامل سرود، تواشیح، آکاپلا، کرال، آهنگ سازی، مقاله، اجراهای محلی و آثار ویژه بخش سردار سلیمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر تخصصی نخستین جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت اظهار داشت: به رغم اینکه مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه بود و سه روز نیز تمدید شد، علاقه مندان همچنان به ارسال آثار ادامه داده اند که بیانگر علاقه و استقبال بسیار بالا از این جشنواره است.

وی اظهار داشت: این جشنواره در چهار بخش آوازهای گروهی شامل سرود، تواشیح و آوازهای گروهی چند زبانه، تکخوانی، آهنگسازی، مقالات و نوشته های موسیقی حماسی و مقاومت (بخش جنبی) برگزار می شود.

نکویی با بیان اینکه این جشنواره در سطح ملی برگزار می شود بیان کرد: حدود ۸۰ شهر از سراسر ایران به دبیرخانه جشنواره محتوا و اثر فرستاده اند و کارهای ابتکاری و خلاقانه یکی از معیارهای مهم در انتخاب آثار برای شرکت در جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت محسوب می شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره در دوران اوج شرایط اپیدمی کرونا انجام شد و مبنای برگزاری به صورت ارسال فایل های تصویری بود، اما با بهبود وضعیت شیوع کرونا توانستیم رتبه های برتر جشنواره را برای مراسم اختتامیه دعوت کنیم.

دبیر تخصصی نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان تصریح کرد: آیین اختتامیه و اعلام نتایج این جشنواره، سوم خرداد همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در گلزار شهدا این شهر و مرقد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می شود که با اجرای رتبه های برتر این جشنواره همراه است.

وی با اشاره به اینکه از علاقه‌مندان برای حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره دعوت می شود افزود: عصر روز سوم خرداد نیز حضور کارشناسان و داوران کارگاه تخصصی جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت را داریم که همه علاقه‌مندان، گروه های تواشیح و قاریان قرآن برای بهره‌گیری از مباحث و هم‌افزایی فنی می توانند در آن شرکت کنند.

وی تاکید کرد: کرمان تبدیل به پایتخت مقاومت جهان اسلام و پایگاه گردشگری با محوریت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شده و تصمیم داریم هر سال این جشنواره را برگزار و از سال آینده بخش خواهران را نیز به جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان اضافه کنیم.

به گزارش ایرنا، چهارم اسفند سال ۱۴۰۰ با حضور مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت (ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پوستر و اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان رونمایی شد.

برچسب‌ها کرمان مقاومت جشنواره مسعود نکویی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان مقاومت جشنواره کرمان مقاومت جشنواره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی نخستین جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان حضور دارند.

پیام احمدی افزود: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی گفت: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره ۴ اثر از استان مورد بازبینی قرار گرفت که ۲ اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدی یادآور شد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان تحت حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده اند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»