Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان گفت: دولت رئیسی جسارت داشت و آبرویش را گرو گذاشت و باید از این طرح حمایت کنیم بررسی‌های ما در اتاق بازرگانی نشان می‌داد دو میلیون تن آرد حیف می‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛  علی‌محمد چوپانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در گذشته کشاورزان ما به دولت یارانه می دادند و اخیرا هرچه قیمت جهانی است در دلار نیمایی ضرب می شود  و قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان ادامه داد: سرانه مصرف  خانوار روغن ۱.۵ کیلو، آرد ۸.۵ کیلو و مرغ دو کیلوگرم است و سال گذشته دولت ارز برای کالاهای اساسی اختصاص می داد.

چوپانی بیان کرد: ۳۲۰ هزار تومان مابه تفاوت ارز ۴۲۰۰ تومان و ارز آزاد است و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از این پول را یارانه می دهد و چیزی دولت اینجا ایدش نمی شود و دنبال برنامه ریزی برای سلامت اقتصاد  است.
وی گفت: قیمت روغن نیز تنی دو هزار یورو است و سالانه ۱.۵ ملیارد یورو قاچاق روغن را شاهد هستیم و با اجرای این طرح قاچاق دیگر مقرون به صرفه نخواهد شد و این عدد صرفه جویی می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در بحث توزیع آرد یارانه ای  حیف و میل اتفاق می افتاد و با آزادسازی ارز  جلوی این حیف و میل گرفته شده است.
چوپانی تاکید کرد: دولت رئیسی جسارت داشت و آبرویش را گرو گذاشت و باید از این طرح حمایت کنیم بررسی های ما در اتاق بازرگانی نشان می داد دو میلیون تن آرد حیف می شد و اگر ۳۰ درصد صرفه جویی شود بین چهار تا پنج میلیارد یورو صرفه جویی برای دولت رقم می خورد.
وی افزود: ۲۲  میلیون تن سالانه آراد و گندم وارد کشور می کنیم و اگر این صرفه حویی را لحاظ کنیم چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد یورو می شود که می توانیم صنعت خود را بازسازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بنگاه های اقتصادی ما دچار اضمحلال سود بودند پیش بینی ما این است که این طرح به خیر می انجامد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان

تین نیوز

اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان از ابراز علاقمندی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، طرف چینی نسبت به سرمایه گذاری در ساخت بندر خشک جدید و بزرگ در قرقیزستان و اتصال این بندر به شبکه ریلی چین اعلام آمادگی کرده است. قرقیزستان از مهمترین همسایگان چین به حساب آمده و شاخه ای از کریدور میانی BRI با عبور از شبکه ریلی  این کشور به سمت غرب رهسپار می شود.

به نوشته اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، به منظور انجام توافق اولیه میان دو کشور، یک هیات اعزامی از قرقیزستان به استان شی یان چین سفر کرده و با مقام های ارشد این استان به رایزنی پرداخته اند.

رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین در این خصوص اعلام کرده است: چینی ها سال گذشته کار ساخت بندر خشک مشابهی را در قزاقستان آغاز کرده اند. با توجه به برنامه ساخت راه آهن چین – قرقیزستان – ازبکستان در آینده نزدیک، مدیر بندر خشک شی یان چین، نسبت به ساخت بندری مشابه پروژه قزاقستان در کشور ما اعلام آمادگی کرده است.

به گفته مقام های اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، سران دو کشور نیز در خصوص ساخت بندر خشک در خاک قرقیزستان و با سرمایه گذاری چین، با یکدیگر رایزنی کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون