Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:21:35 GMT

هوای سه شهرستان مرزی کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۳۸۹۷

هوای سه شهرستان مرزی کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار گرفت

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه به ایرنا افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۱۱ صبح دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) برای ایستگاه های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب عدد شاخص ۵۰۰ وضعیت قهوه ای (خطرناک بحران) را نشان داد.

وی اظهار داشت: در همین ساعت ایستگاه پاوه عدد شاخص ۶۷، ایستگاه اسلام آبادغرب عدد شاخص ۴۶، ایستگاه کنگاور عدد شاخص ۸۷ و ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص ۶۴ وضعیت استاندارد را نشان  می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: باتوجه به اعلام وقوع گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی از امروز تا سه‌شنبه و احتمال بالا رفتن میزان ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون در استان کرمانشاه، در شهرهای بحرانی تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

وی اضافه کرد: در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

دکتر شکیبا تاکید کرد: ورزشکاران هم در زمان وقوع پدیده گرد و غبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند. 

وی همچنین گفت: حضور در پارک ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن می باشد. 

رییس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین نیز به ایرنا گفت: ورود ریزگردها به قصرشیرین و شدت گرد و غبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی امروز (دوشنبه) به میزان ۴۰۰ متر شد.

«امیرپرویز نجفی» افزود: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین ۹ هزار و ۶۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گردو غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

برچسب‌ها سرپل ذهاب گیلانغرب قصرشیرین آلودگی هوا کرمانشاه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب گیلانغرب قصرشیرین سرپل ذهاب گیلانغرب قصرشیرین آلودگی هوا کرمانشاه سازمان هواشناسی گرد و غبار عدد شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

سنجش کیفیت هوا، امروز (شنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۶۰ در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در ساعات منتهی به صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۴۳ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه احمدآباد با شاخص ۶۸ و خرازی با شاخص ۶۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

امروز همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان در خیابان انقلاب با شاخص ۵۲، زینبیه با شاخص ۵۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های رهنان با شاخص ۴۹، کاوه با شاخص ۳۴، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۳۰، فیض با شاخص ۳۳، کردآباد با شاخص ۴۴، میرزاطاهر با شاخص ۲۵، ولدان با شاخص ۴۴، پارک زمزم با شاخص ۳۸، سپاهان شهر با شاخص ۳۸، فرشادی با شاخص ۳۳، فیض با شاخص ۳۳ و دانشگاه صنعتی با شاخص ۴۳ پاک (سبز) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های زرین‌شهر، قهجاورستان، سجزی، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، مبارکه و شاهین‌شهر است که شاخص کیفی هوا در موقعیت زرین شهر با شاخص ۶۵، سجزی با شاخص ۷۷، قهجاورستان با شاخص ۵۴، کاشان با شاخص ۵۲، نجف آباد با شاخص ۶۶ سالم (زرد)، مبارکه با شاخص ۲۹، خمینی‌شهر با شاخص ۱۶، شاهین‌شهر با شاخص ۳۵ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد. ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهر دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 750429

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای کلانشهر اصفهان دروضعیت قابل قبول
  • هوای اصفهان قابل‌قبول و ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است