Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:01:44 GMT

نفت و گاز روسیه در برابر میوه های خشک افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۲۰۷

نفت و گاز روسیه در برابر میوه های خشک افغانستان

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری «بیزنس استاندارد» در زمانی که غول‌های انرژی روسیه مانند گازپروم تحت تحریم‌های کشورهای غربی قرار گرفته‌اند، «جمال نصیر غروال» کاردار منصوب شده از سوی دولت موقت طالبان در مسکو، جاه‌طلبی افغانستان برای توسعه مشارکت انرژی با روسیه را مورد تاکید قرار داده است.

«جمال نصیر غروال» در گفت‌وگو با ریانووستی (خبرگزاری دولتی روسیه) گفت: « در حوزه تجاری و مالی در حال مذاکره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می خواهیم همکاری های اقتصادی با روسیه را توسعه دهیم تا در روابط پیشرفت حاصل شود و  برای خرید سوخت از روسیه  مشتاقیم.» 

وی در ادامه افزود: مذاکرات در حال حاضر از طریق وزارتخانه های تجارت روسیه و افغانستان در جریان است، زیرا کابل همچنان مصمم است تا به زودی قراردادهایی خاص را امضا کند.

 کاردار افغانستان در مسکو تاکید کرد که دولت طالبان برای بازسازی زیرساخت‌ها، ساخت ساختمان‌ها، جاده‌ها و سایر تاسیسات ضروری به روسیه متکی است زیرا روسیه در گذشته نیز به افغانستان کمک کرده است.

او همچنین در این مصاحبه از تمایل افغانستان برای ارسال میوه های خشک و دیگر محصولات کشاورزی به روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد: «ما به پیشرفت مذاکرات با مسکو علاقه مندیم و نمی توانیم جزئیات خاصی را مشخص کنیم اما در حال مذاکره برای آینده می باشیم. در عین حال منظورمان معامله پایاپای هم نیست.» 

در پایان این گزارش آمده است «جمال نصیر غروال» با اشاره به  ادامه کار بر روی پروژه خط لوله گاز ترکمنستان - افغانستان - پاکستان - هند (تاپی) که پس از به قدرت رسیدن طالبان در کابل آینده ای نامشخص داشت تایید کرد این خط لوله ترکمنستان، یکی از بزرگترین تامین کنندگان انرژی دنیا را به کشورهای جنوب آسیا متصل خواهد کرد.

برچسب‌ها روسیه افغانستان نفت خام گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه افغانستان نفت خام روسیه افغانستان نفت خام گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

دریافت 11 MB کد خبر 6087096

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • شگفتی‌سازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملتهای فوتسال آسیا
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • سیل در روستای ده‌جمال بهاباد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند