Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در نشست مشترک شورای مدیران معاونت و مدیران کل مراکز استان های کشور ضمن قدردانی از حمایت‌های صداوسیما به ‌ویژه دکتر رحمتی و مهندس سهرابی مدیرکل و همچنین معاونان صدا و سیمای فارس با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این موسسه گفت: بیت الاحزان از سال ۷۵ از یک‌خانه خشتی در روستای ماهفرخان از توابع شهرستان استهبان آغاز شد و در بدو فعالیت تنها یک کلاس ۳۰ نفره تشکیل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: صدها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این مجموعه همکاری می‌کنند و خلوص نیت همه آنها سبب شد که بیت الاحزان در یک روستا متوقف نشود.

این مقام مسئول، به برنامه‌های مختلف موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) اشاره و گفت: راه‌اندازی حوزه علمیه قرآن محور یکی از ابتکارات این مؤسسه به شمار می‌رود که در این طرح طلاب حوزه علمیه در اوایل دوران تحصیل حافظ کل قرآن کریم می‌شوند.

شاهسونی طرح ملی رحله را یکی دیگر از طرح‌های اثرگذار مؤسسه بیت الاحزان دانست و گفت: این طرح که در سال جاری برای هشتمین دوره پیاپی برگزار می‌شود، ۵۰ مرکز قرآنی در سراسر کشور پذیرای قرآن آموزان ۱۴ تا ۲۲ ساله پسر هستند که در طول ۴۵ الی ۵۰ روز تابستان، علاوه بر حفظ جزء سی و سوره مبارکه بقره، به اخلاق قرآنی و برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و تفریحی سوق داده می‌شوند.

او گفت: علاقمندان از تمام نقاط کشور می‌توانند در این مرکز و مراکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله کل قرآن کریم ثبت‌نام کنند که عمده مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت الاحزان در بخش برادران فعالیت می‌کنند ولی برای پاسخگویی به مطالبه خواهران گرامی، دو مرکز شبانه‌روزی نیز ویژه آنها راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرمسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان در راستای درآمدزایی اشاره کرد و گفت: تاکنون توانسته‌ایم ۱۰۹ موقوفه قرآنی برای مؤسسه جذب کنیم و در راستای ایجاد خودکفایی فعالیت‌هایی نظیر کشاورزی را در برخی از این موقوفات آغاز کرده‌ایم. حضور سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در زائرسرای مشهد مقدس این مؤسسه علاوه بر کمک در بخش درآمدزایی، فعالیتی فرهنگی هم محسوب می‌شود.

او گفت: مؤسسه در راستای گردشگری قرآنی نیز فعالیت‌های خوبی داشته و در سال‌های اخیر بیش از ۵۰ نفر از جوانان عراقی با هدف حفظ قرآن به ایران وارد شدند و به مدت یک سال در ایران مستقر شدند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، حضور قرآن آموزان غیر ایرانی در مراکز قرآنی بیت الاحزان را رو به رشد توصیف کرد و گفت: در سال‌های گذشته شاهد حضور قرآن آموزانی از آمریکا، هند، پاکستان، کویت، لبنان، چین و برخی کشورهای دیگر بوده‌ایم به‌طوری‌که تاکنون قریب ۱۲۰ نفر از اتباع خارجی در این مؤسسه حافظ کل یا اجزاء قرآن کریم شده‌اند و بنا داریم با استفاده از ظرفیت حفاظ تربیت‌شده خارجی، به‌طور رسمی دو مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در عراق و هند برپا کنیم.

عضو هیئت ‌مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور یکی از ثمرات فعالیت مؤسسه را تربیت حدود ۲۴۰۰ حافظ کل و بیش از ۷۰ هزار حافظ اجزاء قرآن کریم عنوان و گفت: حافظان تربیت‌شده در این مؤسسه تاکنون افتخارات بسیاری در سطح مسابقات کشوری و بین‌المللی آفریده‌اند.

شاهسونی یکی از ابتکارات مؤسسه بیت الاحزان را پرورش و اعزام معلمان مهاجر قرآنی یا «سفیران قرآنی» عنوان و گفت: با توجه به کمبود معلم قرآن در برخی نقاط و شهرستان‌های محروم، تعدادی از معلمان قرآن مؤسسه را تحت عنوان سفیر قرآنی به این مناطق اعزام کردیم که توانستند منشأ برکات قرآنی زیادی در سطح کشور شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسسه بین المللی بیت الاحزان بیت الاحزان شبانه روزی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد