Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، قدرت اله محمدی روز دوشنبه در یک نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص ایمن سازی بازار گل شهید محلاتی در شرق تهران گفت: یکی از اقدامات مهم در این خصوص تجهیز تمامی غرفه های این بازار به کپسول آتش نشانی بود که به هنگام وقوع آتش سوزی قبل از رسیدن آتش نشانان غرفه داران می توانند در کمترین زمان از شدت حادثه جلوگیری کنند و حتی اگر در حادثه این بازار حتی یک کپسول آتش نشانی وجود داشت دو نفر کشته نمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصلا موضوع جابجایی این بازار گل مطرح نیست و تلاش داریم این بازار ایمن سازی شود گفت: یکی از مشکلات این بازار موضوع مالکیت است که در حال تلاش و مذاکره هستیم که این موضوع حل شود و به جهت ایمن سازی این مجموعه نیاز است که بازار بطور موقت به مکان دیگر در همجواری بازار منتقل شود و پس از ایمن سازی کامل این بازار با شکل بهتر و ایمن سازی لازم به کار مشغول شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران بر راه اندازی بازارچه های گل و گیاه در سایر نقاط پایتخت تاکید کرد و گفت: در مناطق غربی، شمالی و مرکزی تهران نیز تلاش داریم که بازار گل ایجاد کنیم و همچنین بوستان گفتگو نیز به نمایشگاه دائمی گل و گیاه پایتخت تبدیل شده است.

ساماندهی دستفروشان در دستور کار است

محمدی با اشاره به ساماندهی برخی مشاغل از جمله دستفروشان گفت: در این میان بهم ریختگی در معابر و دست فروشان ایجاد شده و آنها باید ساماندهی شوند و باید توجه داشت که هیچ دست فروشی جمع نخواهد شد بلکه به روز بازارها منتقل می‌شود و در حال حاضر بیش از پنج هزار دست فروش در روز بازارها مشغول به کار هستند و همچنین در پنج میدان تجریش، هفت تیر، ولیعصر (عج)، شهرزاد، انقلاب و پانزده خرداد در محدوده بازار تهران طرح ساماندهی دست فروشان در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در منطقه ۱۸ گاراژی تحت عنوان گاراژ نوجوانی وجود داشت و در آنجا مشاغل بسیاری مشغول به فعالیت بودند اما خوشبختانه این مکان پس از ۲۵ سال با کمک دادستانی پاکسازی و تخلیه شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص نقاط نا ایمن شهری نیز گفت: این نقاط تحت عنوان تاریک خانه در تهران وجود داشت که محل تردد معتادان بود اما اکنون این مناطق تبدیل به مناطق تفریحی و تردد خانواده‌ها می‌شود همچنین خیایان اجتماعی در منطقه ۹ تهران الگو گرفته از خیابان سی تیر برای محل تفریح و نشاط خانواده‌ها در هفته آینده افتتاح می‌شود.

راه اندازی خیابان اقوام در پارک ملت

محمدی با اشاره به راه اندازی خیابان اقوام در پارک ملت نیز گفت: در این مکان که در حاشیه شرق پارک ملت قرار دارد ۳۱ غرفه مخصوص به هر استان ایجاد می‌شود و هر استان در این غرفه‌ها می‌تواند محصول استان خود را به نمایش بگذارد که به نظر می رسد این نمایشگاه در اواخر شهریورماه افتتاح شود.

وی ادامه داد: یک مرکز خرید گل و گیاه در ‌پارک ولایت احداث خواهد شد و بازار گل بابایی نیز توسعه داده خواهد شد.

محمدی درباره ساماندهی وانت بارهای خیابان شهرزاد نیز گفت: ۱۳۰ وانت بار خیابان شهرزاد به روزبازارها رفته‌اند و با همکاری پلیس دیگر در هیچ ساعتی وانت‌ها نمی‌توانند در آنجا حضور داشته باشند.

راه‌اندازی طرح پمپ بنزین‌های سیار به صورت آزمایشی

وی یکی از مشکلات شهر تهران را کمبود پمپ بنزین اعلام کرد و گفت: به علت مشکلات تملک زمین و رغبت سرمایه گذاران برای ساخت و ساز در اراضی به جای ساخت پمپ بنزین، طرحی تحت عنوان «پمپ بنزین‌های سیار» به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، این طرح برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار مفید است و زمان انتظار از ۴۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش خواهد یافت که در فاز نخست ۱۰۰ خودرو پمپ بنزین سیار راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه سد معبر جرم است گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، عده‌ای از مردم به دستفروشی روی آورده‌اند، ماموریت شرکت ساماندهی دستفروشان است اما مسئولیت اجتماعی دیگری هم در قبال شهروندان دارد که حدود ۱۴۰ نفر از دستفروشان در میدانگاه هفت تیر ساماندهی خواهند شد تا در صورت ایجاد روزبازار در محدوده هفت تیر به آنجا منتقل شوند.

وی با اشاره به طرح نوسازی کیوسک های شهر تهران نیز گفت: در طراحی کیوسک‌ها به موضوع بهره بردار توجه نشده بود که با واکنش بهره برداران مواجه شد.

به گفته محمدی، زمان تصویب و طراحی این طرح حداقل برای دو سال پیش بوده که جلسه‌ای با اتحادیه تشکیل شد که در آن جلسه مطرح شد این طرح و فضای داخلی آن درست طراحی نشده همچنین جلسه‌ای با ۲۴ شرکت‌ هنری و صنف تبلیغاتی برگزار و قرار شد که طرح‌ها دریافت شود و در نهایت یک طرح با نظر بهره برداران برگزیده شود. نیازمندی‌های مخاطب باید در طراحی کیوسک‌ها لحاظ شود.

وی تاکید کرد: به محض نهایی شدن طرح در فاز نخست، ۲۰۰ کیوسک تعویض خواهد شد که امسال تعویض ۲۰۰ کیوسک آغاز می‌شود و در نهایت طی سه سال همه کیوسک‌های فرسوده نازیبا، تعویض خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه هم اکنون سه طرح در دو سال گذشته طراحی شد اما هیچ‌کدام از آن‌ها خواسته ما و مخاطبان را تامین نکرد افزود: باید این کیوسک‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که ۲۰ سال برای شهر کارایی داشته باشد.

تردد شبانه ۹۰۰ کامیون فرسوده در پایتخت

وی با بیان اینکه متاسفانه منازل مسکونی تبدیل به انباری شده گفت:  بطور میانگین از ساعت ۱۰ شب به بعد بیش از ۹۰۰ کامیون فرسوده وارد شهر می‌شود و برای شهرهای دیگر بارگیری می‌کنند، شهر تهران جای انبارگیری نیست و باراندازها باید به خارج از شهر تهران منتقل شود که انتقال باراندازها امسال آغاز خواهد شد و شاید تا دو سال نیاز به زمان داشته باشد اما شهر تهران آسیب‌های کمتری متحمل می‌شود.

بازاچه دستفروشان خلازیر در هفته جاری افتتاح می‌شود

محمدی با بیان اینکه طی هفته جاری، بازارچه دستفروشان خلازیر افتتاح خواهد شد، گفت: احداث بازارچه ثابت و ساماندهی دستفروشان خلازیر باعث شده تا به شغل این افراد هویت بخشی شود. دستفروشان خلازیر در صورت راه اندازی این بازارچه اجازه بساط گستری در خیابان و اتوبان را نخواهند داشت. موضوع مراکز ضایعاتی در محله خلازیر نیز به کمیسیون ماده ۵ ارائه خواهد شد تا در همان خلازیر ساماندهی شوند. کلانتری، آتش نشانی و … در این بازارچه راه اندازی خواهد شد. 

ساماندهی ون‌کافه‌های شهر تهران

وی درباره ساماندهی ون کافه‌های شهر تهران نیز گفت: چندین سال ون کافه‌ها بدون هیچ نظارت و مجوزی فعالیت می‌کردند. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ون کافه‌ها تشکیل پرونده داده‌ که مجوز فعالیت ون کافه‌ها سه ماهه تمدید خواهد شد و تا ساعت ۱۲ شب اجازه فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه حدود ۲۰ سال است در خیابان هاشمی نژاد غرفه‌هایی وجود دارد که اقدام به دست فروشی می‌کنند، گفت: قرار است که تا تیر ۱۴۰۱ بساط این دست فروشان ساماندهی شود.

برچسب‌ها معاونت خدمات شهری شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت خدمات شهری شهر تهران شهرداری تهران معاونت خدمات شهری شهر تهران شهرداری تهران مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ساماندهی دست راه اندازی ون کافه ها پمپ بنزین ایمن سازی شهر تهران خواهد شد بازار گل کیوسک ها نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده ای، اظهار کرد: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه مصوب با پلیس راه، ۴۰۰ نقطه پرحادثه در سال گذشته رفع و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن سازی خواهد شد.

امانی گفت: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور نیز ۱۲۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف و تا ایام اربعین امسال بیشتر آن‌ها ایمن‌سازی و رفع می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه، بهسازی، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است.

منبع: سازمان راهداری 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران