Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@15:43:59 GMT

عذرخواهی دولت ارمنستان از رانندگان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۸۵۴

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان اظهار داشت: همچنین از تمام رانندگانی که در مسیر ترانزیتی جایگزین ایران – آذربایجان در کشور ارمنستان عبور می‌کنند عذرخواهی می‌کنم چراکه در حال حاضر این مسیر استاندارد نیست و در مقاطعی دچار پیچ‌هایی است که ما به دنبال حذف این پیچ‌ها و استانداردسازی مسیر جایگزین برای کامیون‌های ایرانی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا، گنل سانوسیان در حاشیه دیدار با وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارمنستان برای تکمیل کریدور شمال- جنوب بسیار علاقه‌مند است، اظهار داشت: تکمیل این کریدور نه تنها می‌تواند باعث ارتقاء ارتباط ایران و ارمنستان شود بلکه در ترانزیت بین‌المللی هم موثر است.

وی افزود: دولت ارمنستان تکمیل کریدور شمال- جنوب را اولویت برنامه‌های خود می‌داند و به طور سریع در حال انجام این پروژه است به طوری که در حال ساخت زیرساخت‌های این کریدور در استان همجوار ایران هستیم.

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان با بیان اینکه از حضور شرکت‌های ایرانی برای تکمیل زیرساخت‌های این کریدور خوشحال می‌شویم، گفت: همچنین از تمام رانندگانی که در مسیر ترانزیتی جایگزین ایران – آذربایجان در کشور ارمنستان عبور می‌کنند عذرخواهی می‌کنم چراکه در حال حاضر این مسیر استاندارد نیست و در مقاطعی دچار پیچ‌هایی است که ما به دنبال حذف این پیچ‌ها و استانداردسازی مسیر جایگزین برای کامیون‌های ایرانی هستم.

سانوسیان با اشاره به ساخت مسیر جایگزین برای کامیون‌های ایرانی اذعان کرد: به زودی این مسیر حداقل 10 کیلومتر نزدیکتر و همچنین ایمن‌تر خواهد شد و سعی می‌کنیم پیچ‌های تند آن را حذف کنیم.

وی درباره استفاده از خدمات مهندسی ایران اظهار داشت: در بحث استفاده از خدمات مهندسی ایران، مذاکراتی در حال انجام است و روز گذشته هم این فرصت را داشتیم تا از نمایشگاه نفت و گاز بازدید کنیم و شاهد توان تجهیزات و خدمات مهندسی تولید شده در ایران بودیم.

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ ارمنستان با اشاره به استفاده از توان مهندسی ایرانی در بحث راهسازی گفت: بازدیدی از آزادراه تهران- شمال خواهیم داشت که از نزدیک خدمات فنی و مهندسی این شرکت‌های ایرانی و توان مهندسان ایرانی را ببینیم.

سانوسیان درباره کریدور شرق (اتصال بندر چابهار به هند) بیان کرد: ارمنستان هم در این توافق‌نامه حضور دارد و ایران و ارمنستان از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارند که برای ترانزیت بین‌المللی نقطه عطفی محسوب می‌شوند و بار از خلیج فارس می‌تواند از مسیر ایران و ارمنستان به اروپا حمل شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمان کشتی فرنگی جام تختی شد

چهل و چهارمین دوره کشتی فرنگی جام تختی با قهرمانی تیم کشورمان به میزبانی اهواز پایان یافت.

به گزارش مشرق، چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با حضور کشتی‌گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد.

اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم:

۱- محمد حسینوند پناهی ۲- حسین بیژنی ۳- رامین احمدی و کیانوش شمشیری ۵- مهدی احدی زناب و پیام احمدی ۷- سعید اسماعیلی ۸- نورایر هاخویان (ارمنستان) ۹- محمدپویا اسدی (کرمان) ۱۰- مهدی کمالی

۶۰ کیلوگرم:

۱- پویا ناصرپور ۲- سجاد عباس‌پور ۳- علی احمدی‌وفا و علی نوربخش ۵- محمد اسدین (سوریه) و کامران عبدولی ۷- محمدجواد ابوطالبی ۸- حسین جاویدی ۹- سورن آقاجانیان (ارمنستان) ۱۰- رابرت کاراپتیان (ارمنستان)

۶۳ کیلوگرم: ۱- محمدمهدی کشتکار ۲- کاران اصلانیان (ارمنستان) ۳- داویت جوتیان (ارمنستان) و عارف محمدی ۵- رضا بهمنی و علیرضا اسفندیاری ۷- علیرضا اسدی ۸- محمد کمالی ۹- احمدرضا ناصرپور ۱۰- علی حاجیوند

۶۷ کیلوگرم:

۱- حجت رضایی ۲- امیرمحمد یارمحمدزئی ۳- هایک ملیکیان (ارمنستان) و امید حامدی ۵- آرمین محب‌ثابت و غلامرضا عبدولی ۷- علی شیرزاد ۸- محمد اسکندری ۹- حسین اسفندیاری ۱۰- روبن میرانیان (ارمنستان)

۷۲ کیلوگرم:

۱- دانیال سهرابی ۲- علی دارابی ۳- شانت خاچاطریان (ارمنستان) و رضا ساکی ۵- علی‌اصغر سام‌دلیری و امیررضا عیسوند ۷- محمدامیر شوکتی ۸- مرتضی پورعیسی ۹- سعید ارجمند ۱۰- محمدرضا رضاپور

۷۷ کیلوگرم:

۱- غلامرضا فرخی ۲- علیرضا عبدولی ۳- سیدمحمد عربی و عارف حبیب‌الهی ۵- محمدرضا حجامی و احمد نجفی ۷- امیرمحمد صمدی ۸- محمدحسن حسینی ۹- حیدر یوسف جبار ۱۰- مسعود کاووسی

۸۲ کیلوگرم:

۱- اشکان سعادتی‌فر ۲- شاهین بداغی ۳- ساموئل گریگوریان (ارمنستان) و عباس مهدی‌زاده ۵- جمال اسماعیلی و علی محمودآبادی ۷- محمدحسین آزرم دخت ۸- احمد صلح‌دوست ۹- شکور فاتحی ۱۰- محمدامین حسینی

۸۷ کیلوگرم:

۱- محمدحسین محمودی ۲- بهروز هدایت ۳- ابوالفضل پایدار و آرشام بهرام‌زاده ۵- علی کبیری و محمدهادی صیدی ۷- نریمان مهمدی ۸- ابوالفضل سپهوند ۹- اشکان عبدولی ۱۰- حسین کلیوند

۹۷ کیلوگرم:

۱- شایان حبیب زارع ۲- هایک خلویان (ارمنستان) ۳- حسین بالی و امیررضا اکبری ۵- علی عابدی درزی و محمدصادق عبدالهی ۷- محمد نصرتی ۸- ابوالفضل حاجی وندی ۹- امیرمحمد نجفی ۱۰- حمیدرضا کشتکار

۱۳۰ کیلوگرم:

۱- محمدسروش رنجبر ۲- رازمیک کوردیان (ارمنستان) ۳- آلبرت واردانیان (ارمنستان) و مهرداد کلیوند ۵- امیرحسین کریمی و سید ابوالفضل میرزاده ۷- ابوافضل فتحی تزنگی ۸- امید محمودی ۹- مهدی حسین پور ۱۰- علیرضا حسنوند

رده‌بندی تیمی:۱- ایران ۲۵۰ امتیاز ۲- ارمنستان ۱۱۵ امتیاز ۳- سوریه ۱۰ امتیاز ۴- عراق ۴ امتیاز

دیگر خبرها

  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام تختی شد