Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردیا بیو (Cardea Bio) یکی از تولید کننده‌های انبوه حسگر‌های زیستی گرافنی در جهان است که موفقیت مستمر خود را در این حوزه از طریق حفاظت گسترده از مالکیت معنوی (IP) تضمین می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کاردیا بیو (Cardea Bio) یکی از تولید کننده‌های انبوه حسگر‌های زیستی گرافنی در جهان است که موفقیت مستمر خود را در این حوزه از طریق حفاظت گسترده از مالکیت معنوی (IP) تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت به تازگی پتنت‌هایی در کشور‌ها کره جنوبی، چین و اروپا به ثبت رسانده است که در کنار پتنت‌های این شرکت در آمریکا، به حفظ مالکیت فکری خود در کشور‌های مختلف پرداخته است.

پورتفولیوی کاردیا بیو به سرعت در حال گسترش است، اکنون این شرکت که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت ترانزیستور‌های حاوی مواد زیستی و نانومواد است، دارای ۲۸ پتنت ثبت شده و ۳۳ پتنت در انتظار ثبت است. این پتنت‌ها موقعیت پیشرو کاردیا بیو را در صنعت حسگر‌های زیستی گرافن تثبیت می‌کند، جایی که آن‌ها پلتفرم BPU™ (واحد پردازش سیگنال زیستی) را به بازار عرضه کرده‌اند.

گلداسمیت از محققان این شرکت می‌گوید: «در دنیای زیست‌حسگر‌های گرافنی و حوزه بیوالکترونیک، بیشتر حسگر‌ها و ابزار‌ها برای اندازه‌گیری یک یا چند عنصر زیستی ساخته شده‌اند. با این حال، ترانزیستور‌های اثر میدانی گرافن با دروازه مایع (gFET) – چیزی که ما آن را واحد پردازش سیگنال زیستی (BPU) می‌نامیم، یک پلت‌فرم همه کاره است که امکان اندازه‌گیری انواع سیگنال‌های زیستی را در حسگر فراهم می‌کند، بنابراین ما می‌توانیم انواع سیگنال‌های زیستی مختلف را به صورت الکترونیکی به اطلاعات دیجیتال ترجمه کنیم.»

گلداسمیت ادامه می‌دهد: «ما از طریق مقالات علمی و مشارکت‌های تجاری خود، نشان دادیم که در صنعت زیست‌الکترونیک و حسگر‌های زیستی گرافنی پیشرو هستیم. همانطور که پیشرفته‌ترین طرح‌های حسگر زیستی گرافنی را اختراع کردیم. در فرآیند‌های تولید، ما مفتخریم که چندین اختراع بین‌المللی مورد نیاز برای ساخت و استفاده تجاری از ترانزیستور‌های اثر میدانی گرافن و فناوری‌های حسگر زیستی خود را تضمین کرده‌ایم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه می‌توانند به این نوآوری‌ها و IP دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، ما دسترسی تجاری آسان به پلتفرم BPU خود را فراهم کرده‌ایم، پلتفرمی که می‌تواند کل حوزه را به جلو حرکت دهد و همه ما را برای موفقیت‌های آینده آماده کند.»

رنگارجان سمپات، معاون ارشد و رئیس مرکز نوآوری در زیمنس هلث‌اینرز، گفت: «تیم تحقیقاتی من تحت تأثیر تیم‌های علمی و فنی کاردیا بیو قرار گرفته است. از گزارش‌های منتشر شده، این اطمینان به ما داده می‌شود که کاردیا بیو می‌تواند محصولات مورد نظر خود را در بازار‌های مختلف عرضه کند.»

مایکل هلتزن، مدیرعامل کاردیا بیو می‌گوید: «در طول دو سال گذشته، ما با موفقیت توانایی خود را برای افزایش تولید تراشه نشان داده‌ایم، به علاوه ما یک تیم در کلاس جهانی ساخته‌ایم و وارد مشارکت‌های جهانی متعددی شده‌ایم. همه این‌ها بر اساس توانایی ما در اختراع فناوری‌های اختصاصی و همچنین محافظت شده است. فرآیند‌ها و مالکیت‌های فکری ما را کاملاً در موقعیتی قرار می‌دهد تا کسب‌وکارمان را برای ۲۰ سال آینده به جلو ببریم»

وی ادامه می‌دهد: «برنامه‌ی پرچم‌دار ما که به زودی در پلتفرم BPU خودمان معرفی می‌شود، دارای پتانسیل برای آغاز یک تغییر پارادایم در مدیریت پزشکی جهانی، با توانایی ایجاد تأثیر مثبت قابل توجه بر چالش مراقبت‌های بهداشتی است که در آن میلیون‌ها نفر در حال حاضر سالانه جان خود را از دست می‌دهند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانوحسگر اروپا فناوری حسگر حسگر های زیستی حسگر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری سالیانه خود که امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه باید در حوزه هوش مصنوعی به ۱۰ کشور برتر دنیا برسیم ، معاونت علمی چه برنامه ای برای عقب نماندن ایران از پیشرفت جهانی در این حوزه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها مانند دیتاسنترها، مزارع پردازش گرافیکی و یا پردازشگرهای ابری دارد؟ گفت : سال گذشته گفت و گوهایی زیادی با رییس جمهور و همینطور دستگاه های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه برای الزام ایجاد یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش یک شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه ها و مدل های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی مورد مطالعه قرار گرفت.

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و شورای راهبری به تصویب رسید و اعضای شورا مشخص شدند گفت: همچنین طی جلساتی که با سرمایه گذاران بخش دولتی و صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری داشتیم راه اندازی صندوق پژوهش فناوری هوش مصنوعی با سرمایه ١٠ هزار میلیارد تومانی اسفندماه سال ١۴٠٢ برنامه ریزی شد.

۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده است مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ٣ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ و کتابخانه های بزرگ زبانی و تصویری را ارایه می دهد . همانطور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه های محاسباتی را در اختیار دانشگاه ها شرکت های دانش بنیان و سازمان ها و نهادها قرار می‌دهد.

تحول خوبی در هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۳ رقم می خورد

دهقانی با بیان اینکه ایران از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد گفت: در حوزه مقالات و ارجاعات ایران رتبه ١٧ یا ١٨ دارد اما در حوزه کاربرد رتبه ٧٠ تا ٨٠ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت ها در کشور است و پیش بینی می کنیم در سال١۴٠٣ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم ها داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به اینکه مرکز ملی هوش مصنوعی جایگاهی فراتر از معاونت علمی است، گفت: از تمام دستگاه ها دعوت می کنیم که این مرکز را تقویت کنند.

دسترسی به چند صد GPU

وی در ادامه افزود : پیش بینی ما این است که در سال ١۴٠٣ به چند صد GPU دسترسی پیدا کنیم البته تحریم های شدیدی در این حوزه وجود دارد و حتی عربستان و امارات که برای خرید GPU اقدام کرده اند و پول هم پرداخت کرده اند تحریم شده اند. امیدواریم دانشگاه ها GPU هایی که دارند را برای استفاده تجمیعی در اختیار قرار دهند.

ادامه دارد...

کد خبر 6089679 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر