Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰ درصد است و یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در این استان توجه به مقوله صنعت، بازگشت واحدهای نیمه راکد به چرخه تولید و صنعتی شدن استان است.

معاون پارلمانی وزیر صمت در سفری که به کهگیلویه و بویراحمد داشت از بازگشت ۱۳۰۰ واحد راکد به چرخه تولید از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم خبر داد که بالغ بر ۱۰۰ واحد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است که این آمار و ارقام در مدت کوتاه آغاز دولت آیت‌الله رئیسی بیانگر توجه به حوزه صنعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما علاوه بر این آمار امیدوار کننده از بازگشت واحدهای راکد، دولت سیزدهم در راستای توسعه بخش صنعتی استان‌ها خصوصا کهگیلویه و بویراحمد طرح آمایش صنعتی را انجام داده است و در قالب این طرح تصمیمات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای رشد صنعت استان انجام خواهد داد.

پیش‌بینی بازگشت ۱۸ واحد راکد به چرخه تولید در سال ۱۴۰۱

سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشت واحدهای راکد و یا افزایش ظرفیت واحدهای موجود یکی از برنامه‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از هدف‌گذاری برای بازگشت ۱۸ واحد راکد به چرخه تولید در سال جاری خبر داد و گفت: کارگروه ستاد  احیاء واحدهای راکد در استان تشکیل شده و در هفته مشکل دو واحد تولیدی راکد بررسی می‌‌شود تا این واحدها هر چه سریعتر فعال و وارد  چرخه تولید شوند.

کریم روزبهان سرپرست سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش صنعت نیاز مند توسعه بیشتر است، گفت: عملیاتی شدن برنامه‌های وزارت صمت در استان شکوفایی این استان را در پی دارد.

وی بر استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بزرگ کشوری با کمک وزارت صمت برای محقق شدن رویای صنعتی شدن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: سیستم بانکی می‌تواند در تحقق این رویا یاری‌گر بخش صنعت باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه راهی جزء صنعتی شدن استان وجود ندارد، گفت: بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس طرح آمایش صنعتی بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید استان کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد راکد به چرخه تولید بازگشت واحدهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان معتاد متجاهر ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: با تلاش و کوشش صورت گرفته در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و زیرمجموعه این معاونت و همراهی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، در سایه همدلی، صمیمیت، وحدت و انسجام، موفقیت‌های بسیاری به دست آمد.

وی افزود: دستیابی به رشد اقتصادی مثبت، احیا واحدهای راکد، کاهش تورم، ایجاد فرصت شغلی برای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از محل احیا واحدهای راکد و سایر موارد از جمله دستاوردهای به دست آمده در استان سمنان در دولت سیزدهم تاکنون است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در ۱۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۲، با اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده توسط ستاد انتخابات استان، انتخابات به بهترین شکل ممکن به انجام رسید، تاکید کرد: استان سمنان بواسطه تدین و دینداری در زمره استان‌های موفق در طرح عفاف و حجاب و رعایت مردم در این حوزه است.

هاشمی با بیان اینکه با اجرای موفق طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان، امروز معتاد متجاهر در استان وجود نداشته و زمینه بازگشت به خانواده و اشتغال برخی از این افراد نیز فراهم شد، گفت: درصد باسوادی در استان سمنان از سطح میانگین کشوری بالاتر بوده و این استان به عنوان یک استان دانشگاهی شناخته می‌شود.

به گزارش مهر، در این مراسم فرج الله شوشتری به عنوان معاون استاندار سمنان منصوب و از خدمات احمد ریواده قدردانی شد.

کد خبر 6091120

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید