Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ارشاد یزد با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه با تقویت برنامه‌های قرآنی کاهش می‌یابد گفت: اداره کل ارشاد برنامه‌هایی جهت حمایت و تقویت فعالیت‌های قرآنی در استان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، احسان عابدی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: وزارت ارشاد سه وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را در عرصه‌های مختلف هنری، رسانه‌ای و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: برای نخستین بار در کشور کل کشور خط مشی و رویکرد فعالیت‌ها در 11 بند نگاشته شده است و همین موارد مبنای سیات‌گذاری و فعالیت‌های ما شده است. 

مدیرکل ارشاد استان یزد افزود: در عرصه هدایتی هم اقدام تقویت جایگاه شورای فرهنکی عمومی در استان را داشتیم و به نوعی قصد اثرگذاری بیشتری این مجوعه را داریم تا آنگونه که شایسته است این شورا نقش آفرینی خود را داشته باشد. 

عابدی ادامه داد: در این مدت شاهد این هستیم که جلسات چندین برابر بیشتر از دوران قبل برگزار کرده و مصوبات کیفی خوبی داشته است تا در عرصه اجرا اقدام خوبی صورت بگیرد و طبق قانون نقش آفرینی کند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط از مسائل مهم خانواده و جمعیت است، آینده کشور منوط به این امر است و موضوع جمعیت و خانواده دغدغه و اولویت مسئولان است. 

عابدی ادامه داد: در آینده برگزاری جشنواره‌ها به صورت هوفمند و محتوا محور است تا در راستای برنامه‌های جشنواره جهت‌دهی نسبت به حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب به درستی اقدام شود. 

وی با اشاره به اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان یزد تصریح کرد: دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی نمی‌توانند جدا از هم فعالیت کنند و باید از برنامه‌های هم آگاهی داشته باشند تا بدون موازی کاری و تعارض کار خود را انجام دهند. 

مدیرکل ارشاد استان یزد تصریح کرد: هدف دیگر تقویت و حمایت از آثار انقلابی است، جبهه فرهنگی انقلاب در یزد شکل گرفته و با حضور عناصر مومن، متعهد و انقلابی به صورت مردمی با کمترین وابستگی به دولت کار خود را پیش می‌برند و ما وظیفه حمایت از این مجموعه فعال فرهنگی را داریم. 

عابدی افزود: از دیگر نقش‌های مطرح در حیطه وظایفی ما این است که به تقویت حلقه‌های میانی عرصه‌های فرهنگ و هنر کمک کنیم همچنین هدف ما مردمی کردن فعالیت‌ها در همه عرصه‌های مدیریتی کشور است تا مردم عرصه‌ها مختلف را پیش می‌برند و ما نظارت کنیم. 

70میلیارد ریال اعتبار برای کمک به موسسات قرآنی مناطق حاشیه‌نشین استان کردستان جذب شداسامی اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال جاری اعلام شدصفر تا صد "نم‌آهنگ حاقه" قرآنی است + فیلم

وی گفت: استان یزد در رتبه پنجم کشوری در حوزه رسانه و خبرنگاران قرار دارد و به ازای هر 100 هزار نفر 19 خبرنگار در استان یزد وجود دارد. متأسفانه تأثیر رسانه‌ها در استان یزد کم شده است، وقتی مدیران می‌بینند که رسانه نمی‌تواند در حل مشکلات استان کمک کنند اقدامی نمی‌کند و در کنار این مسئله متأسفانه هم سویی رسانه‌ها هم به شدت در استان یزد کم است. 

مدیرکل ارشاد استان یزد تصریح کرد: در مدت چند ماه اخیر سه اجرای زنده موسیقی برگزار شده است و میزبان خواننده گرامی قربانی بودیم که با استقبال کم نظیر مردم در هشت سانس اجرا شد و به یک رویداد منحصر به فرد در یزد تبدیل گشت. 

عابدی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در استان بیان کرد: نمایشگاه هنری، علوم قرآن بعد از دو سال وقفه با استقبال 10 هزار نفری در استان یزد برگزار شد، در راستای پایتخت کتاب صحیفه سجادیه سه عنوان کتاب نوشته شد، با پیگیری استاندار یزد ساخت مقبره مرحوم آذریزدی در دستور کار قرار گرفته و شهرداری، مردم محله اعلام آمادگی کردند. 

وی افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه با تقویت برنامه‌های قرآنی کاهش خواهد یافت در این حوزه بنا داریم برنامه‌های قرآنی در تمام شهرستان‌های استان را حمایت و تقویت کنیم و مربیان قرآن را تربیت نماییم. 

مدیرکل ارشاد استان یزد به تشریح پروژه‌های عمرانی ارشاد در استان پرداخت و گفت: تالار مرکزی، امامشهر یک پروژه ملی است، که 60 میلیارد تومان برای تکمیل لازم است و 40 میلیارد آن مصوبه سفر ریاست جمهوری بوده است، 60 درصد آن اختصاص یافته و پیمانکار در حال کار است که امیدواریم تا پایان سال 1401 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه های قرآنی ارشاد استان یزد استان یزد فعالیت ها عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است