Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار "نماینده" در خصوص ضرورت نظارت دولت بر قیمت ها اظهارداشت: سال گذشته و زمانی که بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح بود مساله حذف ارز ترجیحی که البته نمی توان گفت حذف، زیرا همان طور که رئیس جمهور اشاره کرد سوبسید و مابه التفاوت را میدهیم؛ درواقع دادن ارز به وارد کننده را برداشته و میخواهیم به مصرف کننده بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر همین اساس تصریح کرد: در راستای اینکه دولت به عنوان مجری به گونه ای عمل کند که قیمت ها افزایش پیدا نکند یا اگر افزایش یافت خیلی به مردم فشار نیاید باید گفت که متاسفانه الان شاهدیم این اتفاق افتاده و یک فشار مضاعفی به اقشار آسیب پذیر و متوسط به پایین در جامعه به وجود می آید.

 نماینده مردم همدان در مجلس گفت: امیدواریم با درایت دولت در راستای اول برنامه ریزی و بعد نظارت صورت گیرد یعنی اول ما باید برنامه داشته باشیم که چه کار کنیم تا افزایش قیمت ها کمترین آسیب و فشار را به مردم وارد کند و دوم نظارت داشته باشیم که کسانی سواستفاده نکنند.

وی ادامه داد: در این مدت ما شاهدیم که این اتفاق نیفتاده و متاسفانه خیلی ها سواستفاده کردند که امیدواریم با تدابیری که دولت می اندیشد  شاهد این باشیم هم برنامه ریزی درست و هم توزیع و تامین کالا در جامعه انجام شود و از دیگر سو نظارت هم صورت گیرد و این نظارت نه‌تنها در راستای مسئولان و مجموعه های نظارتی بلکه استفاده از مردم هم باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم اگر در هر برنامه و کاری که نظام در  راستای خدمت به آنها دارد حضور داشته باشند آن برنامه و نظارت هم موفق است؛ از این رو  از حضور و کمک مردم استفاده کنیم و از دیگر سو نظارت ما به صورت نظارت میدانی به گونه ای باشد که کسانی که میخواهند سواستفاده کنند نتوانند و کمترین فشار را به مردم و به ویژه قشر آسیب پذیر و متوسط جامعه به پایین را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: نماینده

کلیدواژه: دولت قیمت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین گوشت گرم در استان یزد

شفیعی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 

شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 

وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

البته بررسی میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حاکی از این است که قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه مندی مردم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • تامین گوشت گرم در استان یزد