Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:33:47 GMT

برلین: بسته تحریمی ششم علیه روسیه بزودی آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۵۵۹۱

برلین: بسته تحریمی ششم علیه روسیه بزودی آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم هشدار مسکو به کشورهای غربی و آمریکا درباره افزایش تحریم‌ها علیه این کشور، برلین می‌گوید که بسته تحریمی ضد روسی جدیدی در چند روز آینده نهایی می‌شود.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز دوشنبه گفت، اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق بر سر بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به چند روز دیگر زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بائربوک هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران توضیح داد: «به عنوان کشور آلمان می‌دانیم که این [تحریم نفت روسیه] گام آسانی نیست. برخی مسائل هنوز باید حل شود و امروز این اتفاق نخواهد افتاد».

وی درباره بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه افزود: «اما من مطمئن هستم که در روزهای آینده به توافق دست خواهیم یافت».

پیش از این نیز وزارت خارجه آلمان با اشاره به توافق کشورهای عضو ناتو برای کمک به اوکراین، گفت تا زمانی که لازم باشد این حمایت نظامی ادامه می‌یابد. (جزئیات بیشتر)

 وزرای امور خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو در حال برگزاری مذاکراتی در بروکسل هستند که تمرکز آن بر درخواست عضویت دو کشور شمال اروپا بود. درخواست رسمی آن‌ها برای پیوستن به ناتو ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود. 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعلام کرد به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز می‌کند و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند. آنطور که پوتین گفته هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین است و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه آنالنا بائربوک تحریم اروپا علیه روسیه تحریم های ضد روسی جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود