Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@14:28:03 GMT

میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی+جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۵۶۵۰

میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی+جزئیات

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال ابلاغ آیین‌نامه رتبه بندی معلمان در جلسه این هفته دولت، گفت: میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی در سال جاری بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا منادی درباره زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان در ۲۵ اسفند سال ۹۹ توسط دولت وقت تقدیم مجلس شد و کمیسیون آموزش مجلس نزدیک به یک سال روی آن کار کرد، در این لایحه تغییرات اساسی به نفع معلمان اعمال شد و سرانجام در اواخر سال ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق این قانون وزارت آموزش و پرورش یک ماه برای تدوین آئین‌نامه اجرایی زمان داشت، افزود: بر اساس آن آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در ۲۳ فروردین سال جاری تقدیم هیئت دولت شد و در آنجا هم به کمیسیون عمومی رفت. کمیسیون عمومی دولت هم آئین‌نامه را به دو معاونت برنامه و بودجه و استخدامی ارجاع داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در بررسی آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان حدود ۲۶ تغییر اعمال شد تا در نهایت یک آئین‌نامه روان و خوبی تدوین شد، گفت: امروز دومین جلسه کمیسیون دولت برگزار می‌شود و به احتمال زیاد موانع نهایی رفع شده و مصوبه کمیسیون به هیئت دولت ارسال خواهد شد، بعد از آن هیئت دولت آئین‌نامه را ابلاغ کرده و شاید در جلسه چهارشنبه دولت ابلاغ شود. سپس تا اواخر خرداد این رتبه‌هایی که هیئت‌های ممیزه بر اساس سوابق معلمان که شامل ۸۳۰ هزار نفر می‌شود، اعلام خواهد شد.

منادی با تاکید بر اینکه «زمان اعمال رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ آغاز می‌شود» گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای رتبه‌بندی در بودجه امسال، ۳۸ هزار میلیارد تومان است و بودجه برای اجرای رتبه‌بندی از شهریور سال گذشته به بعد وجود دارد.

وی درباره زمان اعمال افزایش حقوق معلمان تصریح کرد: قرار بود افزایش حقوق‌ها همزمان با رتبه‌بندی باشد که اکنون افزایش ۱۰ درصدی مصوب بودجه برای کارکنان دولت برای معلمان هم اعمال شده و زمانی که رتبه‌بندی اجرایی شود، آن موضوع هم در حقوق اعمال خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه در آئین نامه رتبه‌بندی معلمان درخواست‌های معلمان اعمال شد و معوقات هم از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ محاسبه و پرداخت خواهد شد، افزود: برای اعمال رتبه‌بندی و تأثیر آن در افزایش حقوق‌ها سه شاخص حق شغل، فوق‌العاده شغل و حق شاغل از آیتم‌های کارگزینی استخراج کرده و محاسبه می‌کنند لذا میزان افزایش‌ها بر اساس رتبه‌بندی و ۱۰ درصد افزایش کارکنان دولت از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، وزیر آموزش و پرورش آئین‌نامه رتبه‌بندی را روز ۲۴ فروردین ماه در اختیار هیئت دولت قرار داد. رتبه‌بندی معلمان طرحی است که در برای ارتقای کیفیت آموزشی و همچنین در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است. هرچند که زمزمه اجرای رتبه بندی معلمان نیز از سال ۹۷ به گوش می‌رسید اما وزارت آموزش و پرورش بررسی و رفع ایرادات لوایح این طرح را در چند ماه گذشته برای همه معلمان رسمی و پیمانی به کار گرفت.

این طرح پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، به شورای نگهبان رسید که در آنجا به برخی از لوایح ایراداتی وارد شد و اول اسفند ماه سال ۱۴۰۰ اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را رفع کردند و در نهایت معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد مجلس شورای اسلامی اشکالات شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی معلمان را برطرف و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در شش ماهه دوم ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.

کد خبر 575526

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لایحه رتبه بندی معلمان طرح رتبه بندی معلمان اجرای طرح رتبه بندی معلمان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان ابهامات رتبه بندی معلمان جزئیات رتبه بندی معلمان 1400 رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق رتبه بندی معلمان در سال 1400 اجرای رتبه بندی معلمان در سند تحول بنیادین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان مزایای رتبه بندی معلمان اعتبار رتبه بندی معلمان تاثیر رتبه بندی معلمان در حقوق افزایش حقوق معلمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نامه رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان آئین نامه رتبه بندی مجلس شورای اسلامی اجرای رتبه بندی کمیسیون آموزش آموزش و پرورش شورای نگهبان افزایش حقوق هزار تومان هیئت دولت اعمال شد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیداحمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های رتبه‌بندی معتبر در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

وی افزود: در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه ­های آسیایی سال ۲۰۲۴ از ایران تعداد ۷۳ دانشگاه حضور داشته اند که ۴ دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند. رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴، تعداد ۷۳۹ دانشگاه را از ۳۱ کشور در بردارد. همانند سال‌های گذشته، کشور ژاپن با ۱۱۹ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارد و هند با ۹۱ موسسه در رتبه بعدی قرار دارد. رتبه‌های اول تا دهم در جدول ۱ قابل مشاهده است.

 

رئیس موسسه ISC گفت: سهم ایران از نظر تعداد دانشگاه‌های رتبه بندی تایمز آسیایی ۲۰۲۴، ۷۳ دانشگاه است که در حدود ۱۰ درصد دانشگاه‌های این رتبه بندی را شامل می‌شود که در جدول ۲ قابل مشاهده است.

جدول ۲: تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز آسیا در سال‌های مختلف

 

فاضل زاده افزود: در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴، تعداد ۷۳ دانشگاه از ایران حضور دارند. دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و صنعتی شیراز به ترتیب رتبه اول تا پنجم ایران را کسب کردند. نتایج دانشگاه‌های ایران در جدول ۳ قابل مشاهده است.

جدول ۳: جایگاه دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز کشور‌های آسیایی سال ۲۰۲۴

 

عملکرد دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی قاره آسیا در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

رئیس موسسه ISC گفت: از میان کشور‌های اسلامی قاره آسیا، در مجموع ۳۰۶ دانشگاه از ۱۷ کشور اسلامی در رتبه بندی ۲۰۲۴ حضور دارند این در حالی است که در رتبه بندی ۲۰۲۳ این تعداد ۲۵۳ دانشگاه بوده است. از لحاظ تعداد حضور دانشگاه، کشور ترکیه و ایران به ترتیب با ۷۵ و ۷۳ دانشگاه، بیشترین حضور را داشته اند.

 

دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی با رتبه ۱۰۰ و کمتر، در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ در جدول ۴ قابل مشاهده است.

جدول ۴: دانشگاه‌های برتر کشور‌های اسلامی در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

 

 روش شناسی رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

فاضل زاده گفت: روش شناسی رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ مانند رتبه بندی جهانی تایمز، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تعداد شاخص‌های مورد استفاده از ۱۳ به ۱۸ شاخص رسیده است با این حال مانند روش­شناسی پیشین، شاخص­های عملکردی در ۵ معیار کلی قرار دارند: آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت. جدول ۵ شاخص‌های مورد استفاده در هر معیار را نشان می­ دهد.

وی افزود: روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی تایمز است با این تفاوت که در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی این شاخص‌ها جهت رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی مجددا تنظیم و وزن دهی می‌شوند.

جدول ۵. معیار‌ها و شاخص ­های رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

دیگر خبرها

  • برنامه رتبه بندی معلمان از افتخارات مجلس یازدهم است
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴