Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@16:31:48 GMT

مقایسه حوادث جاده‌ای، هوایی، ریلی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۶۰۹۴

مقایسه حوادث جاده‌ای، هوایی، ریلی

افراد برای جا به جایی و رفتن به سفر باید از میان شیوه‌های مختلف حمل و نقل یکی را انتخاب کنند. برای بسیاری از افراد مهم است که بتوانند راه امن را در نظر بگیرند تا صحیح و سالم به مقصد برسند.

 به گزارش بازرگانی خبرگزاری دانشجو، افراد برای جا به جایی و رفتن به سفر باید از میان شیوه‌های مختلف حمل و نقل یکی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بسیاری از افراد مهم است که بتوانند راه امن را در نظر بگیرند تا صحیح و سالم به مقصد برسند. مقایسه حوادث جاده‌ای، هوایی و ریلی به عنوان یک معیار کلیدی برای انتخاب است. جهت جلوگیری از حوادث احتمالی انتخاب بهترین راه به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند تصمیم هوشمندانه‌ای را اتخاذ کنند.

اگر قصد جا به جایی بار یا کالاهای خود را دارید و یا می‌خواهید برای سفر یک شیوه مناسب حمل و نقل را انتخاب کنید، کافی است این مقاله از سایت سانا پرس را تا انتها بخوانید.

حمل و نقل ریلی چیست

در حمل و نقل ریلی می‌توان گفت که جا به جایی به کمک قطار انجام می‌شود. در حمل و نقل ریلی به دلیل این که قطار در یک مسیر مشخص به حرکت خود ادامه می‌دهد حوادث به نسبت سایر شیوه‌های حمل و نقل کمتر رخ می‌دهد. از حمل و نقل ریلی می‌توان برای جا به جایی مسافر و بارهای مختلف استفاده کنید. جالب توجه است که بدانید، حمل و نقل ریلی به نسبت سایر روش‌های حمل و نقل امن بوده و مقرون به صرفه است.

به گزارش سایت خبری سانا پرس برای دولت‌ها نیز حمل و نقل ریلی به عنوان یک شیوه مناسب شناخته می‌شود که می‌تواند کاهش هزینه‌های جا به جایی را به دنبال داشته باشد. از طریق شیوه حمل و نقل ریلی می‌توان مرسولات زیادی را به نسبت حمل با خودرو جا به جا کرد. بسیاری از شرکت‌های امروزی برای این که بتوانند بار خود را سالم و امن به مقصد برسانند از این شیوه استفاده می‌کنند.

حمل و نقل جاده‌ای چیست

با یک نگاه کلی می‌توان گفت که حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از ماشین‌های شخصی و کامیون انجام می‌شود. حوادث رانندگی در حمل و نقل جاده‌ای به نسبت سایر روش‌های حمل و نقل بسیار بالاتر است. در واقع با استفاده از حمل و نقل جاده‌ای می‌توان از طبیعت لذت برد و به دلیل وجود مزایای گردشگری بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای جا به جایی از جاده برای مسافرت استفاده کنند. حوادث جاده‌ای به دلیل این که خودروهای زیادی در حال رفت و آمد هستند به نسبت سایر روش‌ها بیشتر است. در زمینه حمل ریلی نیز حوادث ایجاد شده کمتر خود را نشان می‌دهد و ایمنی بالاتری دارد.

در بحث حمل و نقل جاده‌ای می‌توان گفت که اگر قوانین در نظر گرفته شده به خوبی رعایت شود می‌تواند باعث کاهش تصادفات و حوادث رانندگی شود. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید و می‌خواهید در طول سفر از طبیعت شهرهای مختلف ایران استفاده کنید، مسافرت از طریق خودرو مقرون به صرفه‌تر است.

حمل و نقل هوایی چیست

همان‌طور که مشخص است، حمل و نقل هوایی توسط هواپیما انجام می‌شود. در واقع فرد برای جا به جایی و حمل بار هواپیما را انتخاب می‌کند. شرایط لاین هوایی نیز به نسبت شیوه خودرویی امن‌تر بوده و می‌تواند به عنوان یک شیوه امن برای جا به جایی مسافر و بار در نظر گرفته شود. البته باید خاطر نشان کرد که حوادث هوایی نیز بسیار خطرناک بوده و ممکن است منجر به فوت شود. از لحاظ هزینه نیز می‌توان گفت که حمل و نقل هوایی گران‌تر از سایر روش‌های بیان شده است. هر شخص متناسب با نیاز خود می‌تواند هر یک از شیوه‌های حمل و نقل را با توجه به خطراتی که دارد انتخاب کند.

خطر کدام یک بیشتر است

با توجه به این که مقایسه کلی بین حمل و نقل جاده‌ای، هوایی و ریلی انجام شده است، اگر بخواهید از میان این سه شیوه یک شیوه مناسب را انتخاب کنید، باید بدانید که حوادث جاده‌ای بیشتر از سایر شیوه‌های حمل و نقل باعث مرگ و میر افراد شده است. به دلیل این که هزینه حمل و نقل جاده‌ای به نسبت سایر شیوه‌ها کمتر است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا این روش را انتخاب کنند. آمارهای منتشر شده نیز نشان دهنده کم بودن حوادث ریلی و هوایی کشور نسبت به حمل و نقل جاده‌ای است.

در بحث هزینه می‌توان گفت که استفاده از حمل و نقل هوایی بسیار گران‌تر از سایر روش‌هاست. با توجه به این که بسیاری از مردم در سطح اقتصادی متوسط قرار دارند، سعی می‌کنند برای جا به جایی از خودرو شخصی خود استفاده کنند. اگر بخواهید اطلاعات بشتری در زمینه حوادث روزانه کسب کنید، بهتر است از یک سایت خبری باکیفیت نظیر سانا پرس استفاده کنید.

آگاهی از حوادث روز در سانا پرس

حوادث به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر هستند که بنا به دلایل مختلف رخ می‌دهند. در این مقاله مقایسه‌ای در مورد حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای انجام شده است تا افراد ضمن شناخت معایب و مزایای این شیوه بتوانند از آن استفاده کنند. در صورتی که به دنبال مطالعه اخبار مرتبط با حوادث و خودرو هستید، می‌توانید به وب سایت خبری سانا پرس سر بزنید و از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حوادث جاده ای حوادث هوایی حوادث ریلی حمل و نقل جاده ای بسیاری از افراد برای جا به جایی حمل و نقل هوایی حمل و نقل ریلی توان گفت حوادث جاده ای حمل و نقل نسبت سایر عنوان یک سایر روش یک شیوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی رضایی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به آمار بالای تلفات و حوادث رانندگی در استان اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱۴۷ تصاف منجر به فوت و جرح در جاده‌های استان رخ داده و ۱۰۶۶ نفر جان خود را از دست داده و ۶۱۳۷ نفر مجروح شده‌اند.

وی افزود: در حوادث رانندگی نوروز امسال ۸۱ نفر در استان کرمان جان باخته و ۴۱۵ نفر مجروح شدند.

رضایی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو درصد در تلفات جاده‌ای افزایش داشتیم، گفت: متاسفانه ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان جان خود را از دست داده‌اند و این خودرو‌ها علاوه بر اینکه بلای جان سرنشینان خودشان هستند، موجب واژگونی خودرو‌های دیگر و افزایش تلفات و مجروحان حوادث جاده‌ای استان هستند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان اظهار کرد: ۶۸۰ کیلومتر از جاده‌های شمال استان کرمان بیشترین حوادث را دارند که یک مورد محور نرماشیر – ریگان – ایرانشهر است و ۲۳ نفر جان باخته در سال قبل دارد.

وی افزود: محور دیگر پرحادثه سیرجان - بافت و سومین محور نگار – بهرامجرد است که در سال قبل ۵۷ فقره تصادف و ۱۷ فوتی را ثبت کرده است.

رضایی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین حوادث رانندگی در چند شهرستان کرمان، سیرجان، زرند، رفسنجان، بم و بردسیر رخ داده و ۱۲۸۰ تصادف منجر به فوت و جرح در کرمان داشتیم.

رئیس پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه یکی از چالش‌های جاده‌های استان کرمان خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز است، افزود: کار‌های خوب کنترلی و نظارتی زیادی انجام می‌شود، اما یکی از راه‌ها پایش تصویری است که در زمینه کمبود داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تلفات تصادفات نوروز امسال در استان کرمان مربوط به پژو و پراید بود، گفت: باید برای فرهنگسازی در زمینه کاهش حوادث رانندگی همه دستگاه.‌ها پای کار بیایند.

رضایی در پایان با تاکید بر اینکه معادن برای بهبود وضعیت جاده‌های استان پای کار بیایند، تصریح کرد: حمل بار اضافه و تردد خودرو‌های معادن آسیب زیادی به جاده‌ها زده و موجب تخریب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به آمار تلفات حوادث جاده‌ای اظهار کرد: باید آسیب شناسی و راهکار‌های اساسی برای کاهش حوادث اجرایی شود.

همچنین دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه گفت: عمده تصادفات منجر به جرح و شدت جراحات مربوط به موتورسوار‌ها و به ویژه موتورسنگین است.

وی افزود: موضوع دیگر در جاده‌های برون شهری، این است که خودرو‌های سنگین راه را برای خودرو‌های سبک می‌بندند و موجب حوادث می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید