Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل مرکز پژوهش روان‌سنجی و هوشبهر از طراحی نخستین تست هوش استاندارد کشور در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: مرکز ما پرونده رشدی-شناختی برای پنج هزار کودک کم‌برخودار در کشور تشکیل داده است.

علی عسگری مدیرعامل مرکز پژوهش روان‌سنجی و هوشبهر مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به محصول خود که قرار است در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی عرضه کند، گفت: نخستین تست هوش استاندارد کشور در مرکز پژوهش روان‌سنجی و هوشبهر طراحی شده است درحقیقت استنفورد ـ بینه نخستین تست هوش در کل کشور است که با حمایت ستاد علوم شناختی و زیر نظر معاونت علم و فناوری رییس جمهور استاندارد و بومی‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل مرکز پژوهش روان‌سنجی با اشاره به این که مرکز پژوهش روان‌سنجی و هوشبهر اولین و فعلا تنها مرکز پژوهشی در حوزه روان‌سنجی است، افزود: هدف اصلی مرکز پژوهشی شامل ساخت، توسعه و استاندارد کردن ابزار‌های اندازه‌گیری، تست‌ها، مقیاس‌های سنجش شناختی، روانشناختی، سازمانی، تربیتی است.

وی با تصریح بر این که روان‌سنجی یا Psychometric به معنای اندازه‌گیری و سنجش انسان‌ها در حیطه‌های مختلف است، گفت: روان‌سنجی یکی از گرایش‌های رشته روانشناسی است که به سنجش و اندازه‌گیری انسان‌ها در حیطه‌های مختلف روان مانند شناختی، هوش، استعداد، حافظه یا در مقیاس سازمانی یعنی سنجش ویژگی‌های سازمانی افراد می‌پردازد.

اجرای نخستین تست استاندارد مقابله با استرس در دانشگاه آزاد
عسگری با تاکید بر این که اولین تست استاندارد روش‌های مقابله با استرس از سوی موسسه ما در دانشگاه آزاد و با دانشجویان این دانشگاه اجرا شد، یادآور شد: همچنین تفاهم‌‎نامه‌ای با دانشگاه‌های آلمان در راستای مطالعه طولی رشد کودکان چهار تا هشت سال تست‌های لازم انجام و تجزیه و تحلیل صورت گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی درباره میزان اشتغال‌زایی در مرکز پژوهشی هوشبهر، گفت: چهار نفر به صورت مستقیم در شرکت ما فعال هستند. ۶ نفر دیگر هم هستند که به صورت پاره وقت با شرکت همکاری می‌کنند، در مجموع ۱۰ نفر فعال هستند.

وی با بیان این که من از سال ۷۲ تا سال ۸۵ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بودم و روند رشد دانشگاه را در این سال‌ها مشاهده کردم، افزود: روند پیشرفت دانشگاه آزاد کاملا محسوس است.

مدیر عامل مرکز پژوهش روان‌سنجی در پایان با بیان این که یکی از همکاری‌های ما با بنیاد حمایت کودک است، اظهار کرد: این بنیاد، یک خیریه است و ۱۰ هزار کودک را تحت پوشش دارد، در مرحله اول برای پنج هزار کودک در سراسر کشور، پرونده رشدی-شناختی تشکیل دادیم. نتایج این پرونده برای بنیاد بسیار مفید بود. چون توانستند مشکلات کودکان را بشناسند و برای حل آن برنامه‌ریزی کنند. مثلا کودکی با هوش ۱۴۵ در روستایی در فنوج که کسی آن را نمی‌شناسد. این کودک به عنوان استعداد درخشان شناسایی شد، به تهران آمده و در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تست هوش دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد هزار کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره

محمدرضا معصومی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که برداشت گل محمدی از تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ اصله گل محمدی در سطح پنج هکتار از بوستان‌های گل محمدی در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شهید امید اکبری نیسیانی و محوطه و فضای سبز این مرکز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ تُن گل محمدی ارگانیک برداشت و برای تولید گلاب به کارگاه منتقل شود.

وی افزود: استفاده از نظام کشاورزی ارگانیک یعنی مصرف کود‌های آلی و استفاده از روش‌های به‌زراعی به‌جای مصرف کود‌های شیمیایی موجب افزایش کیفیت محصول گل محمدی مرکز در مقایسه با مکان‌های دیگر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره، پیش بینی درآمد این مرکز را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت به‌واسطه شرایط اقلیمی برداشت گل از اواسط فروردین آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ادامه خواهد داشت و به دلیل باردهی سریع، نگهداری آسان و درگیری کمتر با آفات می‌تواند درآمد بیشتری را برای مرکز به همراه داشته باشد، همچنین به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا از آن گلاب و اسانس استحصال شود.

معصومی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره با چالش فرآوری مواجه بوده که امسال به همت کارکنان با خریداری تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری، زنجیره ارزش گل محمدی تکمیل شد.

وی، هدف از کشت این محصول را ایجاد اشتغال، کسب درآمد غیرشهریه ای، مصرف کم آب، توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه و درنهایت زیباسازی فضای سبز و محوطه دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود