Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر رضا احمدی روز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته ملی سلامت افزود: نرخ رشد جمعیت در شهرستان گناباد به ازای  ۱.۶ دهم در سال ۱۳۸۹ به یک درصد در سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است و در بجستان هم این میزان از ۱.۱ دهم درصد به هشت دهم کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۴۴۰ زوج نابارور در شهرستانهای گناباد و بجستان گفت: با راه اندازی مرکز درمان ناباروری این دانشگاه در آینده نزدیک مشکل درمان زوجین نابارور برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: به دلیل کاهش نرخ رشد جمعیت میانگین سنی  کشور ما در ۴۵ سال گذشته به طور متوسط ۱۰ سال پیرتر شده است و  در سال ۱۳۶۵ یک سوم خانوارهای کشور دارای هفت فرزند و یا بیشتر بودند که این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۱.۵۳ خانوار کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با استمرار این وضعیت و توجه نداشتن خانواده‌ها به افزایش موالید و فرزندآوری میانگین رشد جمعیت کشور ما در سال ۱۴۰۵ به نیم درصد می‌رسد که  این یک آسیب جدی است.

احمدی گفت: برخی اشخاص عنوان می‌کنند که زایمان برای بانوان بیشتر از ۳۵ سال خطرناک است، ولی در پزشکی این مساله ثابت نشده است و بانوان با سنین بیشتر از ۳۵ الی ۴۰ سال و حتی بیشتر از ۵۰ سال می‌توانند صاحب فرزند شوند اما باید مراقبتهای بعد زایمان برای آنها افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: میزان سقط جنین به بهانه‌های مختلف اعم از مسائل اقتصادی، فقدان توانایی در تربیت فرزندان و بارداری در دوران عقد و غیره در شهرستانهای گناباد و بجستان در حال افزایش است که به عنوان یک معضل محسوب می‌شود.

دکتر جواد صادقی نسب خاطر نشان کرد: باید با اطلاع رسانی مناسب نسبت به آسیبها و معضلات کمی رشد جمعیت و ایجاد بسترهای لازم و حمایتهای دولت و مسوولان ذیربط خانواده‌ها را به افزایش موالید تشویق کرد.

امام جمعه گناباد هم کاهش  نرخ رشد و پیر شدن جمعیت را یک تهدید مهم برای کشور و این شهرستان ذکر کرد و گفت: این مساله به تولید، آموزش و خدمات و همه مسائل فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی جامعه ضربه می‌زند و با ادامه این وضعیت در سالهای آینده ظرفیت خانه سالمندان جوابگو نیست و دولت باید با بهره‌گیری از مشارکت خیران تعداد این مراکز را افزایش دهد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب اضافه کرد: اگر ۶۰ مصوبه مجلس شورای اسلامی طی سنوات گذشته در خصوص افزایش جمعیت اجرا شود، نگرانی ها در این بخش کاهش می یابد.

وی همچنین از سقط جنین به عنوان گناهی بزرگ یاد کرد و گفت: اگر در صدر اسلام دختران را زنده به گور می کردند، امروز سقط جنین به نوعی جاهلیت در عصر جدید است.

از ۲۴ تا ۳۰ شهریور هفته ملی جمعیت نامگذاری شده است.

عناوین روزهای هفته ملی جمعیت شامل در آرزوی فرزند (ناباروری)، فرزند تنهای من (آسیب‌های تک فرزندی)، خانواده دوستدار فرزند (فرزند پروری)، پدر، مادر و حس خوب زندگی (والدین و صمیمیت زندگی)، زندگی سالمندی من (سالخوردگی جمعیت)، میخواهم زنده بمانم (سقط جنین) و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (قانون و فرزندآوری) است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت‌الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

برچسب‌ها طلاق نرخ رشد جمعیت دانشگاه های علوم پزشکی گناباد بجستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق نرخ رشد جمعیت دانشگاه های علوم پزشکی طلاق نرخ رشد جمعیت دانشگاه های علوم پزشکی گناباد بجستان دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی گناباد رشد جمعیت سقط جنین نرخ رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است