Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، یاسر احمدوند رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه کتاب تصریح کرد: صدور ۲۵ هزار پروانه نشر فاقد تناسب با ظرفیت صنعت نشر و به منزله آسیب جدی به بدنه فرهنگ کشور است. این تعداد پروانه در حالی صادر شده که ما هزار کتاب فروشی در کشور داریم؛ در حالی که تعداد کتاب فروشی‌ها باید بیشتر از تعداد ناشران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدام ناشران می‌توانند در نمایشگاه حاضر شوند؟

وی با بیان اینکه مطابق قوانین، ناشری که حداقل شرایط از جمله انتشار ۴۰ عنوان کتاب و در بخش کودک ۴۵ عنوان کتاب در سال داشته باشد، می‌تواند در نمایشگاه کتاب ثبت نام کند، متذکر شد: در این نمایشگاه ۲۸۰۰ ناشر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۷۰۰ ناشر در بخش حضوری نمایشگاه هستند و همزمان در بخش مجازی نیز این تعداد حضور یافته‌اند.

به گفته رئیس نمایشگاه کتاب تهران هزار و ۱۰۰ ناشر را نیز در بخش مجازی نمایشگاه مستقر شده‌اند و بررسی‌ها نشان می‌دهد از برگزاری نمایشگاه در مصلی بیش از برگزاری در شهر آفتاب رضایت دارند.

شهر کتاب ۷۰ هزار متر‌مربع فضا می‌داد درحالیکه در مصلی ۹۰ هزار متر فضا داریم

احمدوند با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مردم و ناشران از برگزاری نمایشگاه در مصلی رضایت دارند، متذکر شد: امسال فضای مسقفی برای همه ناشران فراهم شد و در حالی که شهر آفتاب، قول تامین ۷۰ هزار متر‌مربع فضا در سال گذشته را عنوان کرده، در وضعیت کنونی در مصلی ۹۰ هزار متر مربع فضا برای برگزاری نمایشگاه در اختیار ما است.

وی به حضور ۱۷۰ ناشر خارجی از ۳۲ کشور اشاره و تاکید کرد: ۶۰ مهمان خارجی در نمایشگاه داریم که به منظور خودداری از ورود و فروش کتبی که با الزامات پیش‌بینی شده مغایرت دارند، شورای نظارت و ارزیابی با ۴۰ نفر به مدت ۱۰ روز نسبت به بررسی کتب فعالیت داشتند و نظارت و ارزیابی همچنان ادامه دارد.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در خصوص مشکلات ناشران در تامین کاغذ نیز گفت: سال گذشته به ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب مجوز داده شده که رقم بسیار زیادی است و نشان می‌دهد بخشی از کتب مجوز گرفته، کیفیت کافی را ندارند.

احمدوند افزود: با توجه به مصرف کاغذ کشور درخواست تنخواه برای خرید کاغذ از کارخانه مازندران مطرح شده چرا که کارخانه‌‎های مازندران توان تولید کاغذ در حجم بالا را دارند.

ایران صادرکننده مقواست

وی افزود: هر چند کشور در حال صادرات مقوا است و در تیشو به خودکفایی رسیده اما در کاغذ باید زمینه‌های حمایتی فراهم شود تا بتوانیم نیاز ناشران و نویسندگان را تامین کنیم.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران همچنین به فروش مجازی کتاب اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه مجازی بهمن ماه، یک میلیون و ۳۵۰ هزار نسخه با ۸۰۰ هزار مرسوله به فروش رسید و در نمایشگاه این دوره نیز بن کتاب جهت بهره‌مندی مردم به بخش مجازی اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای بن

به گفته احمدوند به عنوان مثال برای هیأت علمی تخفیف ۵۰ درصد و برای دانشجویان تخفیف ۴۰ درصد پیش‌بینی شده و ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای بن اختصاص یافته است.

وی خواستار همراهی و مشارکت مجلس در حل مشکلات مربوط به ساماندهی پروانه‌های نشر، تامین کاغذ و فرهنگ‌سازی مطالعه شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسر احمدوند پروانه نشر رئیس نمایشگاه کتاب هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید